Tema u fokusu

Smanjujemo ugljični otisak i operativne troškove dugoročno


Tri decenije na prehrambenoj sceni, lidera u proizvodnji tjestenina, jufki i konditorskih proizvoda u BiH – Coly Company d.o.o. Lukavac, “zadržao je kvalitet i posvećenost radu”, naglašava direktor Safet Kolić.

U intervjuu za Poslovne novine, objasnio je kako ostati vidljiv na prebukiranom tržištu, sa kojim izazovima se susreću i kako ih prevazilaze, jesu li bh. građani osvijestili važnost kupovanja domaćih proizvoda, koliko je zahvalno i isplativo biti poduzetnik u Bosni i Hercegovini.

Kako biste ocijenili Vaše skoro tri decenije na prehrambenoj sceni. Osim kvalitete proizvoda i predanog rada, šta je još doprinijelo da toliko trajete?

Naše skoro tri decenije na prehrambenoj sceni predstavljaju putovanje ispunjeno predanošću, inovacijama i kontinuiranim učenjem.

Kvaliteta proizvoda i posvećenost radu su svakako bili temelji našeg uspjeha, ali nekoliko ključnih faktora su dodatno doprinijeli našem dugotrajnom prisustvu na tržištu.

Prije svega, fokus na potrebe i želje naših kupaca je bio od presudne važnosti. Redovno smo osluškivali povratne informacije i prilagođavali našu ponudu kako bismo zadovoljili njihove zahtjeve. Također, ulaganje u najsavremeniju tehnologiju i stalno usavršavanje proizvodnih procesa omogućili su nam da održimo visok standard kvalitete i efikasnosti.

Inovacija je bila još jedan ključni element.

Uvijek smo nastojali biti korak ispred, uvodeći nove proizvode i prateći trendove na tržištu kako bismo ostali relevantni i zanimljivi našim kupcima. Na kraju, ali ne i najmanje važno, timski rad i lojalnost naših zaposlenika su neprocjenljivi. Njihova stručnost, predanost i entuzijazam su bili pokretačka snaga našeg uspjeha.

Zajedno, uspjeli smo izgraditi kompaniju koja je sinonim za kvalitetu i povjerenje na prehrambenoj sceni. Sve ove komponente, zajedno sa neprestanim fokusom na unapređenje i prilagođavanje, omogućile su nam da trajemo i razvijamo se tokom svih ovih godina.

Osmi je mjesec 2024. Možete li već sada napraviti presjek i govoriti o poslovanju u ovoj godini. Jeste li zadovoljni?

Osmi je mjesec 2024 godine, i već sada možemo napraviti presjek i govoriti o našem poslovanju. Zadovoljni smo dosadašnjim rezultatima i postignućima. Ova godina je bila ispunjena izazovima, ali i prilikama za rast i razvoj. Naši napori da unaprijedimo proizvodne procese, proširimo asortiman proizvoda i dodatno poboljšamo kvalitetu usluga već sada pokazuju pozitivne rezultate.

Posebno smo ponosni na nekoliko ključnih projekata koje smo uspješno realizirali u prvoj polovini godine, uključujući lansiranje novih proizvoda koji su naišli na odličan prijem kod potrošača Coly proizvoda. Finansijski pokazatelji su također vrlo ohrabrujući. Zabilježili smo stabilan rast prihoda i povećanje tržišnog udjela u nekoliko ključnih segmenata.

Ovo je rezultat našeg kontinuiranog fokusa na inovacije, efikasnost i zadovojljstvo kupaca. Naravno, svjesni smo da je pred nama još puno posla i da je ključno zadržati fokus i predanost. Planiramo nastaviti sa ulaganjima u razvoj novih proizvoda unapređenje tehnologije i jačanje odnosa sa našim kupcima i poslovnim partnerima.

Sve u svemu, zadovoljni smo dosadašnjim postignućima u 2024. godini i sa optimizmom gledamo na ostatak godine, uvjereni da ćemo nastaviti ostvarivati naše poslovne ciljeve i pružati vrijednost i kvalitet našim kupcima.

Prema Vašem iskustvu, koliko bh. građani kupuju domaće proizvode. Jesu li osvijestili da takvim ulaganjem čine dobro sebi i domovini?

Naše iskustvo pokazuje da su građani Bosne i Hercegovine sve više svjesni važnosti kupovine domaćih proizvoda i njihovog pozitivnog uticaja na lokalnu ekonomiju.

Primjećujemo značajan porast interesa za domaće proizvode, što je izuzetno ohrabrujuće. Kampanje koje promovišu kupovinu domaćih proizvoda, kao i napori proizvođača da istaknu kvalitet i vrijednost svojih proizvoda, doprinijeli su povećanju svijesti među potrošačima. Građani sve više prepoznaju da kupovinom domaćih proizvoda podržavaju lokalne proizvođače, otvaraju nova radna mjesta i jačaju ekonomiju naše Bosne i Hercegovine.

Također, kvalitet domaćih proizvoda je iz godine u godinu sve bolji, što dodatno motiviše građane da biraju proizvode iz BiH. Naši proizvođači ulažu u inovacije, tehnologiju i kvalitetu, što rezultira proizvodima koji mogu konkururati na međunarodnom tržištu. U konačnici, možemo reći da su građani BiH postali svjesni značaja kupovine domaćih proizvoda i da se ta svijest kontinuirano povećava.

Ovaj pozitivan trend je od vitalnog značaja za dalji razvoj naše ekonomije i opće dobro naše domovine.

Tržište je prezasićeno stranim, ali i domaćim sličnim ili istim proizvodima koje i Vi nudite kupcima. Kako opstajete vidljivi na prebukiranom tržištu?

U današnjem prezasićenom tržištu, gdje se kupcima nudi širok spektar domaćih i stranih proizvoda, naš uspjeh se temelji na nekoliko ključnih faktora: tradicija, povjerenje kupaca i aktivno učešće u raznim akcijama i katalozima. Naša dugogodišnja tradicija igra značajnu ulogu u našem opstanku i vidljivosti na tržištu. Skoro tri decenije prisutnosti u industriji omogućilo nam je da izgradimo čvrste temelje i steknemo povjerenje generacija kupaca.

Kroz ove godine, dosljedno smo pružali kvalitetne proizvode, što je rezultiralo lojalnošću naših potrošača. Oni prepoznaju i cijene našu predanost kvaliteti i autentičnosti, što nas izdvaja od konkurencije.

Povjerenje kupaca je ključni faktor našeg uspjeha. Kupci znaju da mogu računati na nas za proizvode koji zadovoljavaju visoke standarde kvaliteta. Ovo povjerenje nije izgrađeno preko noći: Ono je rezultat kontinuiranog ulaganja u kvalitetu, inovacije i brigu o potrebama potrošača. Naši kupci znaju da birajući Coly proizvode biraju sigurnost, pouzdanost i tradiciju.

Aktivno učestvujemo u raznim akcijama i katalozima, što nam pomaže da ostanemo vidljivi i privučemo nove kupce. Redovno smo prisutni u promotivnim kampanjama i surađujemo s trgovinama na specijalnim ponudama i popustima. Također, učestvujemo u tematskim akcijama koje ističu naše proizvode i njihove prednosti.

Na ovaj način, osiguravamo da naši Coly proizvodi budu lako dostupni i prepoznatljivi kupcima. Na kraju ključ našeg uspjeha leži u kombinaciji tradicije, povjerenja kupaca i aktivnog prisustva na tržištu kroz razne akcije i kataloge. Ovi elementi zajedno omogućavaju nam da ostanemo konkurentni i vidljivi, čak i na prepunom tržištu.

Coly Company je svoju proizvodnju uskladio sa ekološkim pravilima Evropske unije. Možete li za naše čitatelje pojasniti šta to konkretno znači i zašto je to važno?

Usklađivanje naše proizvodnje s ekološkim pravilima Evropske unije znači da smo posvetili značajna sredstva i napore kako bismo osigurali da naši proizvodni procesi budu što je više moguće više ekološki prihvatljivi.

Konkretno, to podrazumijeva implementaciju niza mjera koje smanjuju naš utjecaj na okoliš i poboljšavaju održivost naših operacija. Jedan od najvažnijih koraka koje smo poduzeli u tom smjeru je izgradnja solarne elektrane. Ova investicija omogućava nam da značajan dio energije koju koristimo u proizvodnji dolazi iz obnovljivih izvora.

Solarni paneli postavljeni na našim proizvodnim pogonima generiraju čistu energiju, smanjujući našu ovisnost o fosilnim gorivima i smanjujući emisiju štetnih plinova. Ova investicija ima višestruke koristi. Prvo, značajno smanjujemo naš ugljični otisak, doprinoseći globalnim naporima u borbi protiv klimatskih promjena. Drugo, korištenje solarne solarne energije smanjuje naše operativne troškove na duge staze, što nam omogućava da budemo konkurentniji na tržištu. Treće, naša posvećenost ekološki održivim praksama jača povjerenje naših kupaca i poslovnih partnera, koji sve više cijene i traže Coly proizvode proizvedene na ekološki prihvatljiv način.

Koji su najveći izazovi sa kojim se susrećete tokom poslovanja, i kako ih prevazilazite?

Izazova je mnogo, od samog početka našeg poslovanja pa sve do danas prisutna je konstantna borba. Proizvoditi hranu, koju konzumira nekoliko miliona ljudi, i održati kvalitet svih ovih godina je zaista najveći izazov u biznisu.

Kao i svaka uspješna kompanija, suočavamo se s brojnim izazovima tokom poslovanja. Međutim, kroz strateško planiranje, inovacije i timski rad, uspijevamo ih prevazići i nastaviti rasti. Evo nekoliko najvećih izazova s kojima se susrećemo i kako ih prevazilazimo:

– Promjene na tržištu: Tržište je dinamično i često se mijenja, što zahtijeva stalno prilagođavanje. Da bismo ostali konkurentni, redovno pratimo tržišne trendove i potrebe potrošača. Ulažemo u istraživanje i razvoj kako bismo inovirali  naše proizvode i prilagodili ih aktuelnim zahtjevima.

–  Održavanje kvalitete: Kvaliteta je temelj našeg poslovanja i ključno je da održimo visoke standarde unatoč rastu proizvodnje. Implementirali smo stroge kontrole kvalitete na svakom koraku proizvodnog procesa i kontinuirano educiramo naše zaposlenike kako bi bili u toku s najnovijim tehnikama i standardima.

–  Ekološka održivost: Sa sve većim fokusom na ekološku odgovornost, moramo osigurati da naši proizvodni procesi budu održivi. Investirali smo u izgradnju solarne elektrane i implementirali elokoški prihvatljive prakse koje smanjuju naš ekološki otisak. Ova incijativa ne samo da doprinosi očuvanju okoliša, već i poboljšava našu reputaciju među ekološki svjesnim potrošačima.

Konkurencija: Prezasićeno tržište zahtijeva da se istaknemo među brojnim domaćim i stranim konkurentima. Fokusiramo se na izgradnju brenda kroz tradiciju, povjerenje kupaca i aktivno učešće u raznim akcijama i katalozima. Naši kupci prepoznaju i cijene kvalitetu i autentičnost naših Coly proizvoda, što nam omogućava da održimo svoju poziciju na tržištu.

Regulatorni zahjevi: Usklađivanje s lokalnim i međunarodnim zakonodavstvom može biti kompleksno. Pažljivo pratimo sve promjene u regulativama i osiguravamo da naši proizvodi i procesi ispunjavaju sve potrebne standarde. Time izbjegavamo pravne probleme i osiguravamo kontinuitet poslovanja.

Koliko je zahvalno, odnosno isplativo biti poduzetnik u BiH? Imate li pomoć od države?

Biti poduzetnik u Bosni i Hercegovini je takođe jedan veliki izazov, sa kojim morate da se sučite na samom startu. Država bi trebalo da ima više razumijevanja prema domaćim proizvođačima hrane, i na odgovarajući način pristupiti i podržati takvu vrstu privrede. Treba više voditi računa šta se sve uvozi na naše tržište, jer hrana je ono bez čega ni jedno živo biće ne može, dakle, kontrolu zdravstvene ispravnosti uvoznih prehrambenih artikala treba podići na veći nivo.

Koliko Coly Company ima uposlenih i planirate li širiti svoj tim?

Trenutno imamo oko 60 uposlenika, pratimo potrebe tržišta i zahtjeve kupaca tako i pristupamo povećanju broja uposlenika.

Kada možemo očekivati Vaše nove proizvode na tržištu, i šta nam ovaj put pripremate?

U toku je završna faza testiranja i puštanja našeg novog proizvoda na tržište BiH, a na zahtjev sve većeg broja naših kupaca, pod nazivom Domaće Coly Tortilje.

U pitanju je proizvod rađen sa puno pažnje i više mjesečnog testiranja, jer u svom sastavu nema konzervans, kao i ostali naši Coly proizvodi. Proizvod koji će oduševiti i naprobirljivijeg konzumenta. Naša ekipa je uložila puno truda i inovacije u razvoj ovog proizvoda, i vjerujemo da će zadovoljiti visoka očekivanja naši kupaca.

Razvili smo ih s posebnom pažnjom na kvalitetu sastojaka, teksturu i okus, kako bismo pružili izvanredno iskustvo u svakom zalogaju, i sve to naravno bez konzervansa. Naše Coly tortilje su dostupne od početka avgusta ove godine, i biće dostupne u svim maloprodajnim objektima širom BiH.

Gdje su sve vaši proizvodi zastupljeni? Odavno ste prešli granice BiH…

Naše proizvode već odavno izvozimo u Australiju, što nam je zaista bio veliki izazov, jer putovanje naših proizvoda do tamo krajnjeg kupca traje i po 2-3 mjeseca, a kvalitet i zdravstvena ispravnost proizvoda mora biti osigurana kako je i naznačeno na deklaraciji.

Takođe naši proizvodi su učvrstili svoje mjesto i u zemljama okruženja, Crna Gora, Hrvatska, Slovenija, Austrija, Njemačka, a uskoro još nekoliko zemalja sa kojima traju završni pregovori.