Tema u fokusu

Marinko Tomić, generalni direktor: EuroExpress brza pošta nastavlja pomjerati granice u kurirskoj djelatnosti


EuroExpress brza pošta, nastala 2008. godine u Banjoj Luci, danas je lider na tržištu Bosne i Hercegovine. Tokom perioda rasta i razvoja kompanija je bila fokusirana na domaći, mladi i obrazovani kadar, a sada broje 800 zaposlenih, 400 vozila, 30 poslovnica širom zemlje, najmodernije opremljen pozivni centar te široku paletu poštanskih usluga.

U 2023. godini EuroExpress brza pošta je osmi put zaredom rangirana kao prva po prihodu u djelatnosti brzih pošta, a na osnovu finansijskih rezultata za poslovnu 2023. godinu u organizaciji Poslovnih novina. O tome kako stvari stoje u prvih osam mjeseci ove godine i da li su prevazišli sami sebe, u intervjuu za Poslovne novine govorio je generalni direktor Marinko Tomić.

Razvili ste zavidnu distributivnu mrežu. Priču ste započeli iz Banje Luke a sada pokrivate svaki „ćošak“ Bosne i Hercegovine. Podudaraju li se Vaše vizije od prije 16 godina sa onim što ste danas ostvarili? Konkretnije, jeste li postigli sve što ste zamislili ili ste sami sebe premašili?

„Vizija je oduvijek bila ključni vodič našeg poslovanja, više od samog cilja – ona je utjelovljenje naših nada i snova u oblasti distribucije. Od samog početka smo imali jasnu viziju koja nas je usmjeravala ka željenim rezultatima i omogućila da se svi osjećaju dijelom veće cjeline, doprinoseći organizovanom, fokusiranom timu koji zajednički radi na ostvarivanju ciljeva.

Poslovanje smo započeli sa 20 zaposlenih i deset vozila. Danas zapošljavamo preko 800 radnika i posjedujemo vozni park sa više od 400 vozila. Predanim timskim radom postigli smo značajan napredak, a mnogi korisnici su prepoznali kvalitet naših usluga još na početku. Kako su potrebe tržišta rasle, tako smo se i mi širili, uspostavljajući mrežu od 30 poslovnica širom Bosne i Hercegovine.

Na tržištu smo prepoznati kao brend broj jedan u oblasti preuzimanja i dostave pošiljaka. Korisnici nas vide kao najpoželjnijeg partnera koji nudi kompletna rješenja u oblasti brze pošte. Dosljednost u pružanju usluga vrhunskog kvaliteta stvara zadovoljne i lojalne klijente, dok stručno obučeni radnici kontinuirano vode kompaniju ka vrhunskim poslovnim rezultatima.

Naša vizija ne prestaje – postavljamo standarde i pomjeramo granice u okviru naše djelatnosti. Za sve korisnike naših usluga, mi smo simbol sigurnosti, povjerenja i pouzdanosti. Nakon 16 godina uspješnog poslovanja, nastavljamo pomjerati granice, uvijek težeći da budemo korak ispred u skladu s našim sloganom.“

Vrlo brzo ste postali lideri, odnosno Vaša je kompanija prepoznata kao brend broj jedan u BiH u poslovima preuzimanja i dostave pošiljaka. Ljudi Vam vjeruju. Osim što govori da dobro radite svoj posao, to zapravo donosi i veliki teret i uvijek nova očekivanja. Kako se nosite s tim? Uspijevate li ispuniti sve zahtjeve i koliko osluškujete želje i potrebe korisnika?

„Naša kompanija uvijek pažljivo osluškuje potrebe i želje korisnika, kao i tržišne trendove, što nas redovno vodi ka novim idejama i inovacijama. Orijentisani smo na korisnike i kontinuirano pratimo njihovo zadovoljstvo kako bismo poboljšali usluge koje nudimo. Integritet naših usluga podrazumijeva da u svakom trenutku možemo ponuditi uslugu najvišeg kvaliteta i odgovoriti na realne potrebe korisnika. Povjerenje koje su nam klijenti ukazali tokom 16 godina rezultat je stalnih ulaganja u sigurnost i kvalitet usluga koje pružamo.“

Karakteristični ste i po razvoju inovativnih i efikasnih procesa i uvođenju tehnoloških noviteta. Spremate li nešto novo u ovom segmentu?

„Inovacije su ključni faktor rasta i razvoja modernih kompanija, a mi smo posvećeni stvaranju bolje budućnosti za naše korisnike kroz nove tehnologije. S tim ciljem smo prvi u našoj zemlji uveli uslugu paketomata. Paketomat predstavlja revoluciju u načinu preuzimanja paketa, omogućavajući korisnicima jednostavniju i fleksibilniju raspodjelu pošiljaka. Korisnici mogu preuzeti pakete kada im najviše odgovara, bez čekanja, uz uštedu vremena i dostupnost 24/7 na lokacijama gdje postoji ta mogućnost. Uskoro ćemo omogućiti i kartično plaćanje putem paketomata, što dodatno poboljšava korisničko iskustvo. Ponosni smo što smo prvi uveli ovu uslugu i omogućili korisnicima brzo, sigurno i pouzdano preuzimanje pošiljki.“

Osim u pokretnu i nepokretnu imovinu,  koliko ulažete u radnike? Jer, bez obzira koliko je kompanija uspješna, njena budućnost zavisi od toga koliko su zaposlenici motivisani. Možemo li se složiti da uspješnu kompaniju čini sretna poslovna zajednica?

„Osnovne vrijednosti koje njeguje EuroExpress brza pošta su saradnja, uvažavanje, posvećenost, kolegijalnost. Trudimo se da zaposlenik pokaže spremnost za usvajanje novih znanja, učenje i usavršavanje, a sve u cilju pružanja vrhunske usluge našim korisnicima. Stoga kontinuirano ulažemo u edukaciju naših zaposlenih kroz različite programe kako bismo podstakli njihovu motivaciju, osigurali prostor za napredak i usavršavanje te omogućili dugoročnu karijeru u EuroExpress brzoj pošti.

Kao društveno odgovorna kompanija, otišli smo korak dalje te smo 16 godina uspješnog poslovanja obilježili internim darivanjem, nagrađujući tri srećna dobitnika vrijednim nagradama. Glavnog dobitnika i njegovu porodicu nagradili smo sedmodnevnim all-inclusive ljetovanjem u Turskoj, a od naredne godine planiramo da ovo darivanje postane tradicija.“

Vaše osnovne usluge su domaći i međunarodni transport te carinsko posredovanje. Šta podrazumijevaju usluge na poseban zahtjev, odnosno dodatne ili online usluge?

„Korisnicima pružamo široku paletu usluga te, pored navedenih osnovnih usluga, nudimo i brojne dodatne usluge. Za dodatne usluge obavezan je prethodni zahtjev ili upit korisnika usluga.

Naše online usluge praćenje pošiljke/Track&Trace, web klijent, EuroExpress brza pošta aplikacija i upravljanje dostavom pošiljke pružaju korisnicima brojne mogućnosti.

Sve informacije o našim uslugama detaljno su objašnjene na našoj stranici www.euroexpress.ba.“

Često ulažete u kulturu, sport, podržavate pojedince i pomažete one koji su u potrebi. Vodite li se onom narodnom „imaš onoliko koliko daješ“?

„Ponosni smo što nas mnogi prepoznaju kao društveno odgovornu kompaniju. Vjerujem da je ulaganje u zajednicu ne samo moralna obaveza već i ključni faktor održivog poslovanja. Filozofija ‘imaš onoliko koliko daješ’ duboko je ukorijenjena u sve aspekte našeg poslovanja.

Od samog osnivanja, trudimo se da doprinosimo društvu na različite načine. Pomažemo pojedincima i organizacijama koje su u potrebi, jer vjerujemo da se sreća množi kada se dijeli. Podrška koju pružamo proteže se na razne sfere, uključujući obrazovanje, kulturu, sport i humanitarne aktivnosti.

Putem različitih inicijativa podržavamo mlade talente u sportu i pomažemo im da ostvare svoje snove i postanu uspješni ambasadori naše zemlje. Ponosni smo i na naše sponzorstvo lokalnih sportskih timova i organizaciju sportskih događaja, čime promovišemo zdrav način života i timski duh.

Kada je riječ o humanitarnim aktivnostima, uvijek smo tu da pomognemo onima kojima je pomoć najpotrebnija. Učestvujemo u brojnim humanitarnim akcijama te sarađujemo s različitim nevladinim organizacijama kako bismo osigurali da naša pomoć dođe do onih kojima je najpotrebnija.

Naša posvećenost društvenoj odgovornosti ogleda se i u internim inicijativama.

Nastavljamo s naporima da budemo pozitivan primjer u zajednici, promovišemo solidarnost i podršku te stvaramo bolje okruženje za sve. Vjerujemo da uspjeh kompanije nije samo u poslovnim rezultatima već i u našem doprinosu društvu u kojem živimo i radimo.“