Kolačići i privatnost

Koristimo kolačiće kako bismo poboljšali vaše iskustvo na našem sajtu, analizirali promet i prilagodili sadržaj. Klikom na "Prihvati sve" pristajete na korištenje svih kolačića. Saznajte više

PočetnaIzdvojenoPharmamed d.o.o. Travnik: Tri decenije znanja i kvaliteta u proizvodnji herbalnih proizvoda

Pharmamed d.o.o. Travnik: Tri decenije znanja i kvaliteta u proizvodnji herbalnih proizvoda

AUTOR:Poslovne novine
18.10.2024
Pharmamed d.o.o. Travnik: Tri decenije znanja i kvaliteta u proizvodnji herbalnih proizvoda

Neprikosnoveni lider u proizvodnji i distribuciji asortimana herbalnih proizvoda u BiH, kompanija Pharmamed d. o. o. Travnik ostvarila je poslovni rast za devet mjeseci 2024. u odnosu na isti period prethodne godine.

Njihovom sjajnom poslovnom uspjehu doprinosi i činjenica da su njihovi kvalitetni i sigurni farmaceutski proizvodi, koje izvoze pod vlastitim brendom Pharmamed, dospjeli danas gotovo na sve kontinente.

Prema riječima prim. mr. ph. Saire Medanhodžić Vuk, spec. – vlasnice Pharmameda i izvršne direktorice za proizvodnju i kvalitet, već skoro 30 godina, konstantno prate naučna dostignuća, mišljenje struke i u skladu s time razvijaju i unapređuju njihove proizvode.

„Naši proizvodni pogoni smješteni su u Travniku, zajedno sa upravnim centrom, razvojem i kontrolom kvaliteta.  Naravno, zajedno sa razvojem naše kompanije, razvijale su se i čitave nove generacije stručnjaka i kvalitetnih uposlenika. Danas imamo više od 120 zaposlenih, od kojih polovinu predstavljaju viskoobrazovani kadrovi različitih profila i specijalizacija. Kada je u pitanju domaće tržište, predstavljamo lidera u proizvodnji i distribuciji asortimana herbalnih proizvoda, sa tržišnim učešćem u pojedinim grupama od preko 20%“, istaknula je Medanhodžić Vuk.

Kako je sve izgledalo na početku?

„Osnovani smo 1996. godine, a sa poslovanjem počeli u januaru 1997. Razvoj kompanije je bio gotovo kao priča iz filmske industrije, gdje je poslovanje krenulo iz pomoćnih prostorija porodične kuće. Svi članovi porodice su ujedno bili i uposlenici, bez formalno definisanih pozicija, ali sa jasnom idejom, da marljivim radom i samo sa vjerom u kvalitet gotovog proizvoda, napravimo kompaniju koja će biti jedna od uspješnijih u farmaceutskoj industriji.

Već 2000. godine smo proizvodnju prenijeli iz porodične kuće u novosagrađeni objekat, a 2002. godine izgrađen je još jedan proizvodni objekat, u potpunosti u skladu sa strogim normama GMP standarda.

Za jednu relativno malu kompaniju, u tom periodu već su postavljeni jasni ciljevi koji su podrazumjevali kreiranje sopstvenog razvojnog centra, sopstvene kontrole kvaliteta sa kompletnim kontrolno analitičkim laboratorijem, razvijanje distributivne mreže u zemlji i inostranstvu.“

Koja je bila misao vodilja?

„Idejni tvorac i osnivač kompanije rahmetli Sead Medanhodžić, kao magistar farmacije, smatrao je da kvalitetan život osobe leži u prevenciji bolesti. Poštujući struku, a njegujući tradiciju ovih prostora donio je odluku da osnovu Pharmamed-ovih proizvoda čine herbalni proizvodi.

Na osnovu toga, sopstvenim snagama i znanjem razvijeno je preko 200 proizvoda, koji su postali asortimanska ponuda koja živi i danas.

U asortimanu se nalaze različiti farmaceutski oblici namijenjeni čuvanju zdravlja i prevenciji bolesti: počev od sirupa, kapi, čvrstih oralnih formi, krema, masti i gelova, čajeva itd.

Različita su područja djelovanja, a neka koja posebno izdvajamo su: Respiratorni problemi, kašalj; Dodaci prehrani, minerali i vitamini; Kozmetika za posebnu namjenu; Kozmetika za njegu dječije kože; Funkcionalni čajevi.“

Koje količine lijekova godišnje proizvedete i koji vaši proizvodi su među najtraženijim?

„Prema statistici, u našoj BiH ima oko 3.500.000 stanovnika, barem po popisu iz 2013. godine, ali nažalost, svjesni smo da nas je trenutno mnogo manje i neke procjene su da nas ima oko 2.800.000. Ovaj podatak navodim zbog činjenice da iz naših proizvodno-distributivnih pogona godišnje izađe oko 2.700.000 jedinica, što bi slikovito mogli prikazati kao činjenicu da do svakog stanovnika dođe barem jedan naš proizvod.

Ono čime se mi možemo pohvaliti jeste činjenica da su naši proizvodi došli praktično na sve kontinente osim Antartika i Južne Amerike.

Ponosni smo na naše izvozne aktivnosti na području Bliskog istoka i Centralne Azije, gdje se naši proizvodi kao što su Bademova krema, Hederin sirup, Neven krema i ostali mogu naći u svjetskim metropolama kao što su: Dubai, Abu Dabi, Baku, Rijad, Kuvajt, Maskat, Doha...

I ono što je za nas bitno, mi ne izvozimo proizvode pod brendom neke druge kompanije, naši proizvodi nisu mali dijelovi nekog drugog proizvoda... Na našim proizvodima stoji naš brend, stoji da je proizvedeno u Travniku, u našoj Bosni i Hercegovini.“

Kakvi su rezultati poslovanja Pharmameda u ovoj godini?

„Za ovu godinu smo planirali rast prihoda od 10,40% u odnosu na lani. Prema posljednjem obračunu, sa devet mjeseci ostvarili smo rast prihoda od gotovo 19% u odnosu na isti period prošle godine, što znači da je realizacija daleko iznad planova. Naravno mi smo uvijek oprezni, jer bez obzira što smo relativno mala kompanija u maloj državi, globalna dešavanja jako i veoma brzo utiču na našu državu, a indirektno i na naše poslovanje.

Učešće izvoza u našem ukupnom prometu je oko 27% i svake godine raste, tako da moramo biti jako obazrivi u pogledu izvoznih aktivnosti, kako eventualni pad ne bi imao značajan uticaj na naše poslovanje na domaćem tržištu.“

Kompaniji "Pharmamed" nedavno je na konferenciji „100 najvećih kompanija u BiH” uručeno priznanje za osvojeno drugo mjesto u djelatnosti po prihodu za 2023. godinu. Možete li reći da ste zadovoljni?

„Prvenstveno, zadovoljstvo nam je da smo zaslužili tako visoku poziciju. Ovaj uspjeh je dio naše poslovne strategije koja podrazumijeva stalni rast i razvoj, zatim stalno inoviranje proizvodnih kapaciteta, usvajanje novih znanja i osposobljavanje kvalitetnog tima koji raste sa našom kompanijom.“

Kada govorimo o poslovnoj strategiji, politici kvaliteta, po čemu se izdvajate od konkurencije?

„Kada bih trebala u najkraćem opisati našu strategiju, ciljeve i naše komparativne prednosti jednostavno bih rekla ZNANJE i KVALITET proizvoda. Ni za jednu od navedenih stvari ne smije biti kompromisa. Za mene je nezamislivo u farmaceutskoj industriji razmišljati o kompromisu kada je u pitanju KVALITET. Nema govora o kompromisu u pogledu kvaliteta sirovina, nema govora o kompromisu u pogledu proizvodnih uslova, kontrole kvaliteta ili bilo čega kako bismo imali povoljniju cijenu gotovog proizvoda. Mislim da kompanija koja gradi dugoročnu strategiju mora razmišljati na ovakav način.“

Koje projekte planirate realizovati do kraja tekuće godine i u narednoj 2025. godini?

„Naši planovi za ovu godinu su bili povećanje proizvodnih kapaciteta u dijelu proizvodnje tečnih oblika, i proširenju skladišnih prostora. Instalacijom nove opreme, proizvodni kapaciteti su povećani za 150%, dok smo za potrebe skladištenja aktivnih farmaceutskih sastojaka osigurali još novih 1.000 m2 novog skladišnog prostora u skladu sa strogim GMP normama.“

I na kraju recite nešto više o planovima i očekivanjima?

„Za naredni investicioni ciklus koji bi trebao početi početkom 2025. godine planirana je izgradnja novog proizvodnog pogona sa više od 2.000 m2, što bi nas dovelo na više od 8.000 m2 proizvodno-skladišnog prostora. Navedena investicija bi trebala biti operativna krajem 2026.  godine. Naravno, ukoliko dobavljači opreme ispoštuju rokove.

Također u narednoj godini planiramo i otvaranje nekoliko novih izvoznih tržišta, čime bismo proširili teritoriju u okviru EU gdje se nalaze naši proizvodi.“