„Nesporna je činjenica da je kvalitet naših proizvoda već dugo prepoznatljiv na svjetskom tržištu i da smo uspjeli postići svjetski brend na tržištu naoružanja i vojne opreme.
Da bi se na ovom specifičnom tržištu opstalo u samom vrhu, potrebno je kontinuirano održavati vrhunski kvalitet proizvoda, ulagati u razvoj, održavati i osnaživati poslovne veze sa postojećim kupcima, steći lojalnost poslovnih partnera, stalno težiti ka pronalaženju novih kupaca i drugih poslovnih partnera i raditi na proširenju tržišta“, kaže za Poslovne novine Dženana Turković, generalna direktorica UNIS Ginex d. d. Goražde, kompanije koja je, bez sumnje, uspješna poslovna priča.
Kontinuirano ulaganje u razvoj
Gdje je, kada govorimo o ukupnoj namjenskoj industriji u našoj zemlji, mjesto Ginexa?
„UNIS „GINEX“ d. d. Goražde, kada je riječ namjenskoj industriji, u našoj zemlji zauzima jedno od najvažnijih strateških mjesta. Ključni smo dobavljač inicijalnih sredstava za sve ostale fabrike u namjenskoj industriji u našoj zemlji. Njegov značaj je izuzetan, ne samo za lokalnu zajednicu, već i za cijelu državu Bosnu i Hercegovinu.“
Jeste li generalno zadovoljni razvojem kompanije? Imate li planove za neka poboljšanja, možda modernizaciju proizvodnje?
„Što se tiče razvoja kompanije, možemo biti zadovoljni jer bez ulaganja u razvoj, Ginex ne bi bio ovo što je danas. Naše strateško opredjeljenje je kontinuirano ulaganje u poboljšanja i modernizaciju proizvodnje. Takva ulaganja ne gledamo kao trošak, već način za postići dugoročne benefite za našu firmu.“
Šta je Vaš najveći i najvažniji resurs, bez kojeg ne biste mogli realizirati zacrtane planove?
„Svakako da su to ljudski resursi, naročito kadrovi sa dugogodišnjim radnim iskustvom u ovoj branši i kvalifikovana radna snaga. Društvo kontinuirano ulaže u osposobljavanje radne snage, kako internog, tako i eksternog tipa.“
Važnost standardizacije
Imate li problem sa privlačenjem kvalificirane radne snage ili sa njenim zadržavanjem?
„Nemamo problema sa kvalificiranom radnom snagom niti prilikom novog zapošljavanja niti sa zadržavanjem postojećih uposlenika. Sve to možemo zahvaliti činjenici da je naša firma prepoznata kao poželjan poslodavac.“
Koji su najveći izazovi sa kojima se u poslovanju susreću kompanije čiji je core business namjenska proizvodnja?
„Što se tiče naše kompanije, prepoznali smo određene vrste rizika sa kojima se susrećemo svakodnevno u poslovanju. Redovno se preispituju ovi rizici i poduzimaju aktivnosti sa kontrolisanim djelovanjem. Najveći izazovi kompanija namjenske proizvodnje se ogledaju u tome da njihovi proizvodi budu usklađeni sa NATO standardima, MIL standardima i drugim svjetskim standardima iz oblasti vojne industrije. Važno je da se redovno prate promjene u ovim standardima i vrše usklađenosti u proizvodnji u skladu s njima, kako bi se opstalo na zahtjevnom svjetskom tržištu.“
Kako funkcionira suradnja sa sličnim kompanijama u našoj zemlji? Ima li je uopće, ukoliko zanemarimo zajedničke nastupe na svjetskim sajmovima?
„Kada govorimo o saradnji sa sličnim kompanijama u našoj zemlji, najvažniji dio smo spomenuli u odgovoru na Vaše prvo pitanje. Mi smo dobavljač inicijalnih sredstava za sve fabrike u namjenskoj industriji u našoj zemlji. Dakle, saradnja je kontinuirana, uzajamna i većina kompanija iz ove branše naslonjene su jedna na drugu.“
Globalno prisustvo
Imate li saradnju sa kompanijama izvan vojne industrije i u čemu se ta saradnja ogleda?
„Imamo saradnju sa mnogim drugim kompanijama koje su poslovno vezane za našu. To su uglavnom dobavljači za razne repromaterijale, kao i usluge koje su potrebne našoj kompaniji.“
Spomenuli smo sajmove. Koliko su oni u Vašoj branši zaista važni, koliko se ozbiljnih poslova tu sklapa, otvaraju li se i na tim mjestima nova tržišta?
„Naša kompanija je redovno prisutna na gotovo svim važnijim svjetskim sajmovima vojne industrije i sajmovima sporta i lova. Sajmovi su jako važni za nas jer ostvarujemo susrete sa postojećim poslovnim partnerima, razmjenjujemo bitne informacije i dogovaramo konkretne poslove za tekuću poslovnu godinu. Također, sajmovi su i prilika za upoznavanje novih poslovnih partnera i proširenje poslovne saradnje, odnosno prilika za otvaranje novih tržišta.“
Kada govorimo o tržištima, koja su Vaša najveća i najvažnija?
„Domaće tržište, dakle Bosna i Hercegovina, potom regionalna tržišta i, naravno, svjetska – Evropa, SAD, Azija, Afrika, Australija…“
Ravnopravna tržišna utakmica
Konkurencija, ako je lojalna, u svakom je poslu poželjna. Je li u namjenskoj industriji lojalna i korektna?
„Koliko su nama poznate i dostupne informacije sa tržišta, naša kompanija nije imala smetnji kada je u pitanju ravnopravna tržišna utakmica. Što se tiče drugih kompanija, odnosno proizvođača drugih vrsta naoružanja i vojne opreme, ne raspolažemo informacijama o stanju konkurencije na tržištu.“
Nove tehnologije uključene su u sve pore naših života. Jesu li i gdje našle svoje mjesto u kompaniji na čijem ste čelu?
„Kao što smo već rekli, razvoj je oduvijek bio ključni faktor za opstanak i napredovanje naše kompanije. Jedan od bitnih segmenata razvoja jeste svakako ulaganje u nove tehnologije u proizvodnji. Sa novim tehnologijama kompanija je uspjela postići izuzetne rezultate, opstati i održati se u samom vrhu među svjetskim proizvođačima inicijatora.“