Registracija novih automobila u Evropskoj uniji nastavila je silazni trend u septembru, s padom od 6,1 posto, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Evropska auto-industrija je pod velikim pritiskom – želi smanjiti uvoz i prodaju kineskih automobila na svom tržištu (zbog čega su uvedene dodatne carine), ali i preorijentirati proizvodnju na električna vozila, jer 2035. godina nije tako daleko. Tada bi proizvođači automobila trebali prestati s proizvodnjom vozila na fosilna goriva (benzin i dizel).
Negativne rezultate registracije novih automobila bilježe tri od četiri glavna tržišta u regionu: Francuska (pad od 11,1 posto), Italija (10,7 posto) i Njemačka (7 posto). S druge strane, Španija bilježi rast od 6,3 posto, što ublažava opći negativni trend.
U prvih devet mjeseci ove godine registracija novih automobila ostala je stabilna, s porastom od 0,6 posto, te je dostigla gotovo osam miliona jedinica. Španija je zabilježila pozitivan rezultat s 4,7 posto novoregistrovanih automobila, dok Italija ima rast od 2,1 posto. Francusko i njemačko tržište bilježe pad od 1,8, odnosno 1 posto.
Registracije električnih automobila porasle su za 9,8 posto u septembru, na 139.702 jedinice, ali ukupna prodaja u prvih devet mjeseci bila je 5,8 posto manja u odnosu na prošlu godinu. Tržišni udio električnih vozila pao je na 13,1 posto sa 14 posto, što je uglavnom rezultat velikog pada u Njemačkoj od 28,6 posto.
Registracije plug-in hibridnih automobila smanjene su za 22,3 posto u septembru, a na svim glavnim tržištima. Plug-in hibridi su činili 6,8 posto tržišta automobila, što je pad u odnosu na 8,2 posto prošle godine, s 54.889 prodatih jedinica.
Registracije hibridnih električnih vozila porasle su za 12,5 posto u septembru, te sada imaju tržišni udio od 32,8 posto, u odnosu na 27,4 posto u septembru 2023. godine, čime su nadmašili prodaju benzinskih vozila.
Prodaja automobila na benzin pala je za 17,9 posto, s dvocifrenim padom u svim ključnim tržištima: Francuska (31,9 posto), Italija (23,3 posto), Njemačka (15,2 posto) i Španija (10,7 posto). Benzinski automobili sada čine 29,8 posto tržišta, što je pad s 34 posto u istom mjesecu prošle godine.
Tržište dizel automobila zabilježilo je pad od 23,5 posto, s udjelom od 10,4 posto na tržištu, u poređenju s prošlogodišnjih 13,5 posto. Sve u svemu, pad je zabilježen na dvije trećine tržišta EU.
Kako će nove mjere EU i krize u velikim auto-gigantima poput Volkswagena i BMW-a – koji je zabilježio pad operativne dobiti za 61 posto u trećem kvartalu – uticati na prodaju, biće jasno na kraju godine, odnosno u posljednjem kvartalu.
Kina i dalje lider u prodaji električnih automobila
Prodaja električnih vozila u oktobru oborila je rekord s 1,7 miliona prodatih jedinica, potaknuta velikom potražnjom u Kini, saopštila je istraživačka kuća Rho Motion sa sjedištem u Velikoj Britaniji.
Prodaja je porasla za 35 posto na godišnjem nivou i za tri posto na mjesečnom, pokazuju podaci koje prenosi Anadolu Agency.
Kinesko tržište električnih vozila činilo je najveći dio prodaje prošlog mjeseca, s 1,2 miliona prodatih jedinica, bilježeći rekordni rast od 6 posto u odnosu na prethodni mjesec, uz rast od više od 50 posto u odnosu na prošlu godinu.
Velika Britanija, EU i zemlje Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu (EFTA) – Island, Lihtenštajn, Norveška i Švajcarska – zajedno su registrovale nešto više od 260.000 prodatih električnih vozila u oktobru, s godišnjim rastom od jedan posto.