U Sarajevu će se 10. i 11. decembra u organizaciji Federalnog ministarstva rada i socijalne politike održati prvi po redu Sajam poslova „Gledaj sebi posla“ na kojem će se predstaviti preko stotinu kompanija iz naše zemlje.
Bit će to sjajna prilika da se na jednom mjestu sretnu oni koji posao nude i oni koji posao traže. Procjena je da će biti raspoloživo preko tri hiljade radnih mjesta na koje će zainteresirani moći aplicirati.
Netipični bankari
Addiko Bank d.d. Sarajevo jedna je od učesnika Sajma čiji će kutak zasigurno biti među posjećenijim.
Ponosni na svoju organizacijsku kulturu, poznati su kao netipični bankari, koji su u jednoj ozbiljnoj finansijskoj instituciji kreirali pristupačnu atmosferu i prijateljske odnose.
„Često se naši klijenti, kandidati, poslovni partneri i posjetioci prijatno iznenade tokom susreta i saradnje sa nama. Profesionalan i predan rad mnogo je lakši i ugodniji u ovakvoj atmosferi“, kaže za Poslovne novine Suzana Tihi Babić, direktorica People and Culture Sektora u Addiko Bank d.d. Sarajevo.
Direktorica Tihi Babić otkriva i šta, u procesu zapošljavanja, primarno traže od kandidata.
„Primarno nam je važno da odabrani kandidat/kandidatkinja dijeli naše organizacijske vrijednosti i da, naravno, bude adekvatan za poziciju, što znači da posjeduje ili iskustvo ili znanje ili potencijal, zavisi na kojem stepenu složenosti zapošljavamo. U situaciji kada se vrijednosti kandidata i organizacije poklapaju veće su šanse za uspjeh.“
Proces selekcije prilikom zapošljavanja sastoji se, primarno, od intervjua, a po potrebi se rade i testiranja. Kandidati tokom intervjua za posao u Addiko Bank mogu očekivati profesionalan i relaksiran razgovor, pa nisu rijetke povratne informacije od kandidata kako im je proces selekcije bio ugodno iskustvo.
Edukacija i relaksacija
A kada dobiju posao, uz njega, osim adekvatne naknade, idu i brojni benfiti. To su, prije svega, kvalitetni sistematski pregledi za zaposlene. Zanimljiv je podatak da se kontinuirana briga za zdravlje pokazuje i angažiranjem stručnjaka različitih profila (nutricionisti, specijalisti za fizičke aktivnosti, mentalno zdravlje…), koji uposlenicima drže predavanja i obuke.
U banci se održavaju i časovi joge, stoni tenis, uposlenici skupa planinare, učestvuju u trkama, pripremaju se za Bankarske igre za razne sportove, generalno i internom komunikacijom promovira se bavljenje fizičkom aktivnošću.
„Za sve važne trenutke u životu naših zaposlenika imamo adekvatne poklone (poklon za bebe, vjenčanje, 8. mart, povratak sa porodiljnog…). Ponosno ističem da smo bili inicijatori uvođenja slobodnog dana prvi dan škole za roditelje čija djecu kreću u prvi razred. Važnim benefitom smatram i mogućnost učešća na internim i eksternim edukacijama. Svake godine pripremamo našu Addiko akademiju i vrlo intenzivan, zanimljiv i raznolik plan edukacija. Posebno su posjećeni i veliki je interes kolega za naše interne edukacije, kada eksperti iz pojedinih oblasti dijele znanje sa svim zainteresovanim“, kaže Tihi Babić.
Balans privatnog i poslovnog
U Banci je vrlo jasno i transparentno postavljen proces profesionalnog napredovanja i razvoja zaposlenika, kao i nagrađivanja.
„Imamo proces upravljanja talentima, koji je vrlo jasan i transparentan. Posebna pažnja se posvećuje razvoju prepoznatih potencijala i sukcesora. Kada je u pitanju nagrađivanje, imamo vrlo jasna pravila definisana internim politikama koja su bazirana primarno na učinku“, dodaje Suzana Tihi Babić.
Uposlenike u kompanijama više ne može zadržati samo plaća. Mogućnost uspostavljanja ravnoteže između poslovnog i privatnog života visoko je na listi zahtjeva uposlenika.
„Mi smo ponosni partner projekta koji realizujemo sa Populacijskim fondom UN (UNFPA), kojim promoviramo Family Friendly radna okruženja. Također posjedujemo Mamforce i certifikat Poslodavac partner, koji u svojim procesima procjene poslodavaca veoma ozbiljno tretiraju ovo područje. Nizom aktivnosti, politikama, liderstvom i ponašanjima osiguravamo kao poslodavac što je moguće bolji balans između poslovnog i privatnog“, pojašnjava.
Neiskustvo nije prepreka
U ovoj banci „u vodu padaju“ predrasude koje većina mladih ljudi ima, a to je da se posao može dobiti samo ako se ima mnogo iskustva.
„Imamo jako puno kolegica i kolega koji su kod nas počeli da rade bez radnog iskustva. Neki su već iskusne kolege, a došli su kod nas na praksu tokom studija. Ako pokažu želju, volju, spremnost za učenje najsretniji smo kada upravo oni dobiju priliku na nekoj poziciji. Uči se primarno iskustvom, svaki novi zaposlenik ima mentora, a imamo i edukacije o kojima sam već govorila“, pojašnjava naša sugovornica.
Bankarski sektor, kada govorimo zapošljavanju i upravljanju ljudskim resursima, kao i čitavo tržište rada i skoro sve industrije i poslodavci, suočava se sa nedostatkom ljudi/kandidata. Razlog je to više zbog kojeg moraju intenzivno komunicirati sa potencijalnim kandidatima i biti privlačni potencijalnim zaposlenicima.
Direktorica Tihi Babić dodaje kako izazov predstavlja, pored nedostatka ljudi, i gubljenje privlačnosti banaka kao poslodavaca, smjena generacija i izazovi rada sa GenZ.
Prilagodljivost, kreativnost, inovativnost
„Rekla bih i da sve što se dešava globalno utiče na naše ljude, prisutno je gubljenje povjerenja, povećana anksioznost, nesigurnost. Sve su to izazovi sa kojima moramo znati kako se nositi. Mi trenutno tražimo novog kolegu/kolegicu na poziciji Specijalist za poslove revizije. Profili koje najčešće tražimo u banci su ekonomiste, vješti sa brojevima, sa klijentima (eksternim i internim), digitalno napredni, osobe otvorenog uma, kritičkog promišljanja, neupitnog integriteta. Mada, tražimo nekada i IT stručnjake, pravnike…“ kaže i dodaje kako je trenutno najveći izazov doći do stručnjaka za informacionu sigurnost, kao i do talenata i top kandidata generalno, pogotovo za pozicije većeg stepena složenosti.
I za kraj, otkrila nam je i kako vidi budućnost zapošljavanja u bankarskom sektoru u BiH, promatrano u svjetlu digitalizacije, posebno za mlade stručnjake.
„Bankarstvo postaje sve zanimljivije upravo zbog digitalizacije i primjene novih tehnologija. Pristup izvanrednog iskustva klijenata je multidisciplinaran, pa je potreban čitav set znanja i vještina, mlađe generacije moraju biti spremne za takav pristup zadacima i radnom mjestu generalno. Traže se projektni pristup, brzo prilagođavanje promjenama, kreativnost i inovativnost“, zaključila je Suzana Tihi Babić.