Novosti

Xiaomi bilježi brz rast na tržištu električnih vozila i približava se rekordnoj cijeni dionica


Xiaomi Corp. ubrzano se približava novoj najvišoj cijeni dionica svih vremena, nakon što je probio pretrpano tržište električnih vozila, ponavljajući svoj prijašnji uspjeh s pametnim telefonima.
Njegove su se dionice ove godine nešto više nego udvostručile, nadmašivši globalne konkurente, zbog iznenađujuće brzog uspona tvrtke na kineskom tržištu električnih vozila kako bi izazvala vodeće tvrtke BYD Co. i Tesla Inc. Sljedeći veliki korak mogao bi se dogoditi dok se Xiaomi priprema za moguće ljetno lansiranje svog sljedećeg modela, čisto električnog sportskog terenskog vozila.

Ulagači se nadaju da će vidjeti sličnu putanju kao kada je Xiaomi lansirao svoj prvi pametni telefon 2011. godine i u roku od nekoliko godina narastao do rivala Apple Inc. i Samsung Electronics Co., čime je njegov osnivač Lei Jun postao milijarder u tom procesu. Xiaomijeve dionice, koje kotiraju u Hong Kongu, sada su udaljene oko 10% od svog vrhunca iz 2021. godine.

“Xiaomi je mračni konj,” rekao je Shuyan Feng, zamjenik generalnog direktora za upravljanje investicijama u Huatai Asset Management (Hong Kong) Co. “Kada je Lei Jun reklamirao Xiaomijev prodor od 10 milijardi dolara na tržište električnih vozila, došlo je do ozbiljnog diskontiranja dionica, i malo je tko vjerovao da će to zapravo uspjeti s obzirom na to koliko je ovo tržište konkurentno.”

Xiaomijeve dionice nadmašile su globalne pokazatelje proizvođača automobila i pametnih telefona usred neizvjesnih izgleda za oporavak tržišta njihovih proizvoda. Njegov snažan debi s električnim vozilima primjetan je u godini kada su se kineski gotovo novaci poput Nio Inc. i Li Auto Inc. borili s zabrinutošću oko izgleda potražnje, što je utjecalo na cijene njihovih dionica.

Xiaomi, sa sjedištem u Pekingu, izvijestio je o većem rastu prodaje nego što se očekivalo za rujansko tromjesečje, pri čemu posao s novim električnim vozilima čini oko 10% ukupnog prihoda. Tvrtka je brzo napredovala koristeći marketinške mogućnosti i snažnu privlačnost među mladim potrošačima koju je kultivirala u pametnim telefonima.

Xiaomi je ove godine predvidio 130.000 isporuka za svoju limuzinu SU7, cilj koji je podigao dva puta. Vozilo je dostupno u devet boja i ima funkciju pametne vožnje, plus povezani sustav za zabavu. Analitičari očekuju da će se ukupna prodaja tvrtke više nego udvostručiti do 2025. godine lansiranjem SUV-a YU7.

“Xiaomijevo poslovanje s električnim vozilima moglo bi prestići pametne telefone kao ključni pokretač rasta prodaje tvrtke 2025. godine”, napisao je analitičar Bloomberg Intelligence Steven Tseng u bilješci. Njegov sljedeći model “mogao bi potaknuti rast prodaje električnih vozila od 137% u 2025. godini zbog popularnosti većih vozila u Kini i povećanja kapaciteta u drugoj tvornici električnih vozila”.