Tema u fokusu

Alarm automatika- regionalni lider u industriji tehničke zaštite


Kompanija Alarm automatika BiH je osnovana je 2006. godine, kao jedna od prvih export podružnica kompanije Alarm automatika HR.

Bili su to početni koraci u realizaciji vizije riječke kompanije da postane regionalni lider i ostvari vodeću ulogu u industriji tehničke zaštite ne samo u HR i BIH već i u drugim zemljama jugoistočne Europe.

Da su u tome uspjeli, najbolje svjedoči expanzija Alarm automatike na tržišta u 11 zemalja regiona, vlastiti brendovi i platforme.

Prema riječima Ines Cero, direktorice Alarm automatike za BiH,  prošla 2024. godina koja  je bila vrlo dinamična  i nosila brojne izazove, bila je i vrlo uspješna za njihovu kompaniju.

“Ostvarili smo veći rast u odnosu na rast industrije u kojoj djelujemo. Također smo, zajedno sa našim partnerima, obilježili 18-ti rođendan poslovanja  Alarm automatike u BiH, te 20-ti rođendan našeg vlastitog DVC branda videonadzora i interfonije”, istaknula je Cero.

U čemu se ogleda taj uspjeh, kad je u pitanju segment  ponude kompanije?

Potpisivanjem novih ugovora, naš bogati asortiman opreme renomiranih svjetskih proizvođača, upotpunili smo novim brandovima. Ponudu smo dodatno razvili i u segmentima zaštite artikala i prenosa novca, elektrohemijske zaštite, zaštite putem sistema za maglu ali i vlastitih softwarskih rješenja kao što je Smart Guard Patrol-aplikacija za online nadzor obilazaka Ujedno smo bili organizator konferencija za naše partnere u Sarajevu i Banja Luci, ali i domaćin Adria Security Summit-a, najvećeg regionalnog događaja u sigurnosnoj industriji, gdje smo našim partnerima kroz 10 izložbenih štandova prikazali dio našeg portfolia rješenja, te održali nekoliko prezentacija sa aktuelnim temama iz industrije sigurnosti. Iza svakog uspjeha stoje vrijedni ljudi, pa bez timskog rada nijedan uspjeh ne bi bio moguć.

Možete li ukratko predstaviti  kompaniju Alarm automatika Sarajevo ?

Alarm automatika Sarajevo osnovana je 2006 godine, kao podružnica kompanije Alarm automatika Rijeka. U početku naš najveći fokus bio je veleprodaja sistema tehničke zaštite, primarno u segmentu protuprovale, videonadzora i interfonije. Razvojem poslovanja i drugi segmenti poput vatrodojave, plinodojave, kontrole pristupa i automatike postajali su sve zastupljeniji a naš marketshare je iz godine u godinu rastao te su se i potrebe, ali i profili klijenata mjenjali. Sve više smo surađivali sa sistem integratorima, a zahtjevi i rješenja bili su sve složeniji. Širenjem naše ponude bili smo u mogućnosti odgovoriti i na one najkompleksnije upite, te ponuditi rješenja koja podrazumijevaju, ne samo isporuku, već i projektovanje, programiranje, puštanje u rad, tehničku i servisnu podršku a razvoj našeg R&D odjela u Rijeci, dodao je vrijednost našoj ponudi sa autentičnim i nagrađivanim softwarima.

Koji faktori su doprinijeli  kontinuiranom rastu  Vaše kompanije, ali i grupacije?

Naš cilj je da trajemo i rastemo stabilno i kontinuirano. Rast se prije svega bazira na razvoju naših kadrova, usluga, širenju mreže partnera, te stalnom povećanju broja dobavljača, kojih je sada više od 200.  Ključ uspjeha leži i u stalnoj prilagodbi tržištima na kojima poslujemo, prepoznavanju prilika i stalnom balansu fleksibilnosti i kontrole. Gledajući lokalno, presudan faktor za razvoj naše podružnice je profesionalan pristup i odnos koji smo razvili s našim partnerima, znanje koje dijelimo sa njima i naša predanost. Svakako, nedvojbeno je lakše rasti uz podršku naše matične kompanije, uz liderstvo Uprave i mentorstvo naših kolega, čije kompetencije su temelji razvoja Alarm automatike.

Ako govorimo o rastu Alarm automatike kao grupacije, dovoljno je reći da ove godine obilježava 35 godina postojanja u kojima je, počev od BiH i Srbije kao prvih podružnica, danas svoje poslovanje izvan Hrvatske razvila u 10 država regiona, sa preko 250 uposlenih. Nama, koji smo dio ove velike porodice, to omogućava da jedni od drugih učimo, usvajamo najbolje prakse i najbolja rješenja sa drugih tržišta preslikamo na naša lokalna.

Koje projekte ste realizovali u prošloj godini, a koje  planirate  realizovati u 2025. ?

Naš obim usluga i sigurnosnih rješenja iz godine u godinu raste, pa smo tako i u prethodnoj godini uspjeli realizirati zanimljive projekte. Ti projekti su uključivali sos sisteme, evakuacijsko ozvučenje, odimljavanje, zaštite perimetra i druge segmente koje smo implementirali u različitim aplikacijama za kritične infrastructure kao bolnice, banke, autoceste, ali i tvornice, hotele i trgovačke lance. Ove godine ćemo također biti posvećeni razvoju ovog segmenta indirektne prodaje, ali i one direktne u kojima kreiramo rješenja na zahtjev investitora, te ih realizujemo u suradnji sa našim partnerskim kompanijama i kooperantima.

Prošle godine, osim u održane evente i educiranje kupaca, također smo uložili u nove mlade kadrove, proširenje skladišta te obnovu show room-a kako bi smo i u 2025. mogli održati sve planirane radionice za naše klijente, koji našu podršku nagrađuju povjerenjem i zbog kojih stalno težimo biti bolji.

Kakva je poslovna strategija Vaše kompanije i možete li ukratko reći nešto o najvažnijim nagradama i priznanjima koje ste dobili?

Naša strategija je omogućiti stvaranje izvrsne ponude vrijednosti koja obuhvata kvalitetne i inovativne proizvode i usluge, te cjelovita rješenja. To svakako zahtjeva, konstantno ulaganje u razvoj novih softwara, brandova, u edukaciju naših uposlenika, ali i naših partnera. Naša znanja smo uvijek nesebično dijelili s našim klijentima kroz različite vrste seminara i radionica koje redovno organizujemo više puta u toku godine ali i kroz naše platforme i materijale. Vjerujem da je pored kvalitetne podrške i ponude i to jedan od razloga zašto smo uspjevali održati naš kontinuiran rast. Kao potvrdu kvalitete Alarm automatika je akumulirala brojna priznanja, kako ona bonitetne pouzdanosti kao stabilan financijski partner, tako i ona stručna kao što je  Zlatna kuna za inovaciju „Videoverifikacija signala alarma“ ali i značajan broj priznanja od strane naših dobavljača i stručnih udruženja koja su u Alarm automatici prepoznali pouzdanog i inovativnog partnera.

Aktuelni izazov danas u poslovanju u cijelom regionu jeste  kadrovski deficit. Da li je to problem i u Vašoj kompaniji?

U našoj branši, kao i u drugim branšama u cijelom regionu i šire, problem predstavlja   kadrovski deficit, koji kroz naše kupce posljedično pogađa i nas. On se ogleda ne samo u kvantitetu dostupnih radnika, već i njihovim kompetencijama i kvalitetu. Moram reći da sam u tom smislu, sretna da uz sebe imam više suradnika koji su još uvijek relativno mladi, a ipak imaju značajno iskustvo, pa si možemo priuštiti da naš tim osvježimo mlađim i manje iskusnim kadrovima, koji donose uvijek neku novu energiju i polet.

Kakva su Vaša očekivanja  do kraja 2025.  i kakva je daljnja vizija razvoja Vaše kompanije?

Naš cilj osnaživanja tržišne pozicije, rasta broja klijenata i uposlenih, bazirali smo na planu aktivnosti koji realizujemo u skladu s resursima u koje kontinuirano ulažemo. Rast bez kontrole je kratkoročan i vjerujem da ga možemo očekivati samo pravovremenim ulaganjem i planiranjem, ali i prilagodbom potrebama naših klijenata, tržišta i praćenjem trendova industrije.

Godina je već krenula vrlo dinamično i mislim da smo napravili dobru podlogu da ostvarimo brojne aktivnosti, sa ambicijom da proširimo svoje djelovanje i u nekim novim nišama.

Kvalitetna suradnja temelji se na odnosu poštovanja i povjerenja, pa tako ulaganje u zaposlene i razvoj dobrih odnosa sa klijentima ostat će aksiom kojim ćemo se voditi u našem daljem razvoju.