Tema u fokusu

Lamija Hajrulahović, Audi Bosna i Hercegovina: Uspjeh je moguć, prepreke nisu nepremostive


Oduvijek ju je, kaže,privlačila ideja rada s brendom koji ne slijedi trendove, već ih stvara, stoga je odlučila aplicirati za otvorenu poziciju Audi marketing menadžera i, na sreću, želja joj se ostvarila. Postala je dio tima Audi Bosna i Hercegovina sa kojim piše divnu priču već tri godine.

– Audi je simbol inovacije, preciznosti i vrhunskih performansi – vrijednosti koje cijenim i u poslu i u životu. Marketing u autoindustriji je dinamičan, izazovan i zahtijeva strateško razmišljanje. Upravo ta kombinacija me privukla i od prvog dana vidjela sam priliku da kroz svoj rad doprinesem priči brenda koji pomiče granice, kaže za Poslovne novine Lamija Hajrulahović, marketing menadžerica Audija za Bosnu i Hercegovinu. Audi BiH partner je naše februarske konferencije Žene u biznisu.

Standardi za mjerenje uspjeha

Grade li žene poput Vas svojim angažmanom i stavovima bolje mjesto za neke druge žene?

– Ja se istinski nadam da je tako. Svaka odluka koju donesemo, svaki korak koji napravimo, može biti inspiracija nekom drugom. Ako moj rad, stavovi i angažman otvore vrata ili olakšaju put drugima, onda je to uspjeh koji ide dalje od poslovnih rezultata.

Dio ste naše konferencije Žene u biznisu koja se održava krajem mjeseca u Visokom. Koliko je, prema Vašem mišljenju i vlastitom iskustvu, važno žensko poduzetništvo i ženske uspjehe učiniti vidljivijima?

– Audi BiH i ja kao predstavnik sa velikim ponosom stojimo iza partnerstva sa konferencijom Žene u biznisu. Ovakvi projekti su od velikog značaja za mene iz razloga što predstavljaju inicijativu ka boljem sutra. Kada pričamo o uspješnim ženama u biznisu, ne pričamo samo o njihovim postignućima, već i o potencijalu koji postoji u svakoj mladoj djevojci koja tek ulazi u svijet rada. Ključ promjene je pokazati da je uspjeh moguć, da prepreke nisu nepremostive i da su vrata otvorena za sve koji su spremni raditi i ulagati u sebe

Može li to biti jedan od načina trasiranja puta ka istinskoj ravnopravnosti muškaraca i žena u svim segmentima naših života?

– Svakako. Svi trebamo težiti ka ravnopravnosti. Svaka industrija, svaka kompanija, svaki pojedinac ima odgovornost da gradi okruženje u kojem se uspjeh mjeri znanjem, talentom i trudom, a ne spolom. Kad dođemo do tačke gdje to više nije tema, nego standard, tada ćemo znati da smo uspjeli.

Inovativne žene u autoindustriji

Na čelu ste Odjela marketinga za brend Audi za BiH. Audi je jedan od onih brendova koji na sebi svojstven način slavi i podržava žene, premda se radi, ako i dalje tako možemo reći, o primarno muškoj industriji!?

– Autoindustrija se mijenja, baš kao i percepcija o njoj. Izuzetno sam ponosna da se broj vozačica naših vozila svakodnevno povećava, a još više sam ponosna na činjenicu da se u našoj mreži prodajnih savjetnika nalaze žene koje stoički nose terete ove izazovne industrije i godinama nižu odlične rezultate prodaje. U našim automobilima, kao i u našim timovima, ne postoji podjela na muško i žensko – samo na one koji su predani izvrsnosti.

Audi je i kompanija u kojoj žene, u svim krajevima svijeta gdje posluje, zauzimaju važno mjesto!?

– Audi na globalnom nivou ulaže u razvoj talenata, bez obzira na spol. Od inžinjerstva do menadžmenta, žene igraju ključne uloge u oblikovanju budućnosti mobilnosti. Nije riječ samo o podršci, već o priznavanju kvaliteta i znanja koje žene unose u industriju. Audi stoji iza svojih riječi i uvjerenja te se trudi da ih maksimalno inkorporira u svoje djelovanje.

Vrlo je važan i doprinos žena automobilskoj industriji generalno. Smatra se da su „krive“ i za postojanje sistema kočenja i za postojanje rezervne gume. Koji ženski doprinos rado ističete u razgovoru sa, prije svega, muškarcima u industriji?

– Autoindustrija duguje mnogo inovativnim ženama. Upravo je to bila tema mog prošlogodišnjeg predavanja na konferenciji „Žene u biznisu“. Izumi poput grijanja u vozilu, brisača prozora, signala za skretanje i nereflektirajućeg stakla doprinijeli su sigurnosti, udobnosti i funkcionalnosti vozila koja danas koristimo.

Audi kao graditelj vrijednosti

Porsche Bosna i Hercegovina, pod čijim je „krovom“ i brend Audi, ima vrlo stroge odluke i pravila koji se moraju poštovati, a tiču se zaštite i poštovanja ljudskih prava i stvaranja nediskriminirajućeg radnog okruženja. Na koji se to način reflektira kada govorimo o ženama?

– Pravila nisu samo slova na papiru – ona su dio naše kulture. Nediskriminirajuće radno okruženje znači da svi imaju iste prilike za rast i napredak. Kada kompanija gradi takvu kulturu, žene ne moraju tražiti svoje mjesto, ono im već pripada.

Morate li se, evo Vi konkretno, više dokazivati u poslu samo jer ste žena? Imate li taj osjećaj?

– Svijet marketinga, posebno u autoindustriji, uvijek traži dokaze izvrsnosti. Da li osjećam da moram više? Možda. Ali to nije nešto što me sputava. Naprotiv, to je ono što me motiviše da budem još bolja.

Važno mjesto u poslovnoj kulturi Audija na globalnom nivou je i društvena odgovornost, sponzoriranje uspješnih, bivanje dijelom velikih i važnih priča!? Recite nam nešto o tome.

– Audi ne gradi samo automobile, već gradi vrijednosti. Kroz sport, umjetnost, edukaciju i održivost, podržavamo inicijative koje donose pozitivne promjene i inspirišu zajednicu. U Bosni i Hercegovini aktivno doprinosimo razvoju kulture kroz saradnju s Narodnim pozorištem Sarajevo, SVEM festivalom i Sarajevskom filharmonijom, dok kroz sportske projekte poput B2B Run, Born2Ski utrke i podrške dječijim ski školama promovišemo aktivan život i timski duh. Društvena odgovornost za nas nije samo dio poslovanja, već način na koji ostavljamo trag za dobrobit budućih generacija.

Audi e-tron GT – pogled u budućnost

Jedna od sugovornica, koja će se također predstaviti na konferenciji u Visokom, mi je rekla: “Svi volimo uspjehe, ali padovi su najbolji učitelji.” Iz čega Vi bolje učite – iz uspjeha ili i iz padova i gdje je u tome Audijeva Priča o uspjehu?

– Padovi nas oblikuju, uspjesi nas potvrđuju. Audi je to pokazao na najzahtjevnijim terenima, poput Rallyja Dakar. Ponekad je put do cilja pun izazova, ali ono što nas razlikuje je kako na njih reagujemo. Izdržljivost i napredak idu ruku pod ruku.

Na eventu u Visokom predstavit ćete Audi e-tron GT. Po čemu je ovaj model poseban?

– Audi e-tron GT je spoj snage, tehnologije i održivosti. To je automobil koji ne samo da redefinira performanse, već i način na koji doživljavamo električnu mobilnost. Dizajniran je s istom strašću s kojom se vozi – progresivno, moćno, emotivno. Audi e-tron GT nije samo električni automobil, on je pogled u budućnost.