Indijske državne rafinerije će u potpunosti pustiti u rad najduži cjevovod za tečni naftni gas na svijetu do juna, što će značajno smanjiti troškove transporta goriva i pomoći u sprečavanju smrtonosnih saobraćajnih nesreća.
„Ovo će promijeniti način snabdijevanja TNG-om i ići će sve kao na pokretnoj traci“, rekao je direktor kompanije Indian Oil, N Sentil Kumar.
Projekat vrijedan 1,3 milijarde dolara trebalo bi da zamijeni stotine kamiona koji putuju širom zemlje kako bi premjestili gorivo iz rafinerija u fabrike, povećavajući rizik od nesreća.
Naime, u decembru je 20 ljudi poginulo, 45 povrijeđeno i desetine vozila oštećeno nakon što je kamion udario u vozilo kompanije Indian Oil u sjeverozapadnom gradu Jaipur-u.
Indian Oil, Bharat Petroleum i Hindustan Petroleum zajednički su formirali IHB kako bi postavili naftovod dug 2.800 kilometara od Kandla-e na zapadnoj obali do grada Gorakhpur-a na sjeveru.
Prva faza biće puštena u rad u martu, a u potpunosti će biti operativna od sredine ove godine, rekao je Kumar, koji je i predsjednik zajedničkog preduzeća.
Mreža će biti u stanju da godišnje transportuje oko 8,3 miliona tona TNG-a, ili oko 25 posto ukupne potražnje Indije. Vjerovatno će značajno smanjiti troškove transporta u trećem najvećem svjetskom potrošaču, jer ga oko 70 posto punionica još uvijek dobija kamionima.
Lokalna upotreba goriva, uglavnom potrebnog za kuvanje kod kuće, porasla je za četiri petine u protekloj deceniji na 29,6 miliona tona u fiskalnoj godini završenoj u martu 2024. godine, nadmašivši 47 posto povećanja potražnje za rafinisanim naftnim proizvodima.