Tema u fokusu

Ognjen Bagatin govornik na konferenciji „Beyond Limits“: Naučit će vas kako brzo skalirati poduzeće i iskoristiti snagu prodaje


Konferencija Adria 1000 – Fastest Growing Companies „Beyond Limits“ održat će se u aprilu ove godine u Sarajevu. Kako svake godine, tako i ove, za učesnike konferencije, vlasnike i menadžere brzorastućih biznisa organizatori su pripremili istaknute govornike, inspirativne goste, vrhunske majstore posla. Ekonomista sa sjajnom karijerom u zdravstvu, vlasnik i suvlasnik nekoliko velikih biznisa, od zdravstvenih institucija do poslovnog portala i časopisa, Ognjen Bagatin, jedan je od njih.

Na početku razgovora za Poslovne novine otkrio je šta su, po njemu, menadžeri kompanija i koje su prednosti izlaska iz zone komfora. Podijelio je s nama zašto je važno unutar vlastitih biznisa tražiti uspješne lidere, zašto je važno ono što radnici rade kada menadžment ne gleda te šta vlasnici biznisa, učesnici naše konferencije, mogu očekivati od njega. 

Uspješni lideri dijele znanje

„Odlučio sam svim sudionicima konferencije, koja je regionalno prepoznata kao mjesto inspiracije, dijeljenja znanja i networkinga, pokazati kako brzo skalirati poduzeće i koja je uloga prodaje u tome. Točnije, koliko je prodaja važna za rastuća poduzeća i zašto je kod neuspješnih poduzeća na prvi pogled jasno kako im je prodaja najveći izazov. Podijelit ću svoje iskustvo, što smo mi kao grupacija naučili u kratke 2,5 godine, tijekom kojih smo narasli na 380 zaposlenih, očekivanih 30-ak milijuna eura prihoda i putem preuzeli čak sedam kompanija.“

Često Vas pozivaju i rado se odazivate na različita gostovanja i konferencije, pa ni mi nismo izuzetak. Je li dijeljenje znanja i iskustava odlika sjajnih menadžera i uspješnih ljudi?

„Bez puno razmišljanja – odgovaram DA! Uspješne lidere, ali i sve druge uspješne ljude, prepoznat ćete, među ostalim, po tome što rado i nesebično dijele svoje znanje s drugima. Konferencije, kao što je vaša u Sarajevu, izvrsna su platforma za dijeljenje vrijednosti među sudionicima, kao i za pozicioniranje sebe i svog poduzeća na tržištu. Ulogu menadžera uvijek sam doživljavao kao ulogu ambasadora brenda i uvijek sam pazio kako sve ono što radim i govorim odjekuje prema van.

Jednako tako, gostovanje na panelima, konferencijama, različiti intervjui i podcasti naučili su me da pritom najviše učim i o sebi samome. To su trenuci kad izlazite iz zone komfora i kad vrlo brzo vidite reakciju drugih na svoje uvide koje dijelite s publikom. Zato ja sebe konstantno tjeram izvan zone komfora, uvijek se pripremam za gostovanja, nekad sam, nekad s mentorom, i uvijek razmišljam koju vrijednost želim donijeti pred publiku i kakve poruke želim poslati. Preporučio bih svima!“

Vlasnici kojih biznisa su, kada govorimo konkretno o konferenciji, odnosno Vašoj temi (Prodaja kao temelj: Kako prodajni uspjeh oblikuje budućnost kompanija) Vaša primarna publika? Možemo li to uopće definirati?

„Kada govorimo o prodaji, moglo bi se reći da su savjeti gotovo univerzalni, ali se ipak razlikuju ovisno o tome govorimo li o B2B, B2C ili B2G modelu. Bilo da ste mikro, mala, srednja ili velika kompanija, siguran sam da ćemo na ovoj konferenciji svi zajedno osvijestiti kako svoje poslovanje možemo dodatno unaprijediti.

U mom izlaganju strateški fokus bit će na prodaji i prodajnim aktivnostima, kao najvažnijoj stvari koju bi otpočetka trebalo postaviti na čvrste temelje kako bi cijela organizacija mogla poslije vući konop u istome smjeru. Na što stavite fokus, to ćete na kraju i ostvariti.

U skladu s prodajnim aktivnostima, paralelno treba voditi računa i o zadovoljstvu kupaca, graditi odnose sa svojim kupcima i konstantno razmišljati kako riješiti njihove probleme. Poduzeće koje uspije pomiriti to troje, pronašlo je pravi put.“

Izazov upravljanja vremenom

Suvlasnik ste i direktor Poliklinike Sinteza i kompanije Futura Partners te suvlasnik Poliklinike Bagatin, medijske platforme Poduzetnik i još nekoliko projekata. Konsultant ste i za preko 20 klinika širom Evrope u području medicinskog menadžmenta i zdravstvenog turizma. Šta je od svega ovoga prvo? Što kažete kada Vas pitaju čime se bavite? Šta Vas najviše primarno određuje?

„Ja bih rekao da sam, prije svega, vizionar i poduzetnik, a onda sve ostalo. Najviše volim graditi i stvarati kompanije i gledati ih kako uspješno rastu. Nakon toga, volim savjetovati druge kompanije kako bi i one ostvarile svoje potencijale. Kroz taj proces jako puno i sam učim te donosim još više vrijednosti poduzećima koje vodim.

Najveća vrijednost moje poslovne osobnosti i profila jeste rast i razvoj kompanija te stvaranje organizacijske kulture koja potiče taj rast. To znači da i u organizacijama koje vodim neprestano tražim nove liderice i lidere, nove vođe, ljude koji se vole razvijati i rasti i koji su u mnogočemu bolji od mene. Uživam u tom procesu, uvjeren da jedino na taj način kompanije mogu ići naprijed i rasti do neslućenih razmjera.“

Čini se da je upravljanje vremenom jedna od važnijih vještina koju poduzetnici moraju imati. Imate li recept za one koji žele sve, znaju mnogo, a ne stižu ništa?

„Bitka s vremenom je nešto u čemu svaki dan i pobjeđujemo i gubimo. Živimo u vremenu osjećaja preplavljenosti. Osobno se trudim upravljati svojim vremenom tako da dosta toga planiram unaprijed, služim se različitim podsjetnicima i kalendarima jer svaki dan moram isplanirati u sekundu i jer je svaki dan preda mnom sve više aktivnosti. Naravno, kod upravljanja vremenom najbitnije je znati koji su vaši prioriteti, to si jasno morate postaviti, a sve ostalo ako napravite – dobro napravite! Moja formula bi glasila: planiranje, određivanje prioriteta i organizacija velikog broja aktivnosti kao dosta dobar način da ste svaki dan jednako učinkoviti. Ovdje svakako preporučujem knjigu Granta Cardonea The 10X Rule i 10X Is Easier then 2x.“

Srednji menadžment – snaga kompanije

Koje su, prema Vašem iskustvu, dakle iskustvu čovjeka koji vodi ozbiljno rastuće biznise, najveće prepreke koje se pojavljuju pred poduzetnicima kada njihov biznis krene sa rastom? Kako ih prevazići?

„Prema mom iskustvu, najteže je razvijati kompaniju ako se paralelno ne stvara ozbiljan srednji menadžment i ako ga kontinuirano ne razvijamo. Oni su najveća snaga kompanije i, da budemo iskreni, srednji menadžment operativno vodi kompaniju. Vidio sam da tu mnoge kompanije zapnu. Rekao bih da je baš u tom dijelu jako bitno napraviti dobru selekciju, birati ljude koji su bolji od vas u mnogim stvarima te ih kontinuirano razvijati kako bi oni bili što jači i samostalniji jer je srednji menadžment stup svake organizacije i što su oni jači, to je organizacija bolja i otpornija na sve.

Druga stvar je organizacijska kultura, tj. ono što vaši ljudi rade kad ih nitko ne gleda. Menadžiranje organizacijske kulture shvaćam vrlo ozbiljno jer je izrazito bitno prilikom rasta kompanije. Tu spadaju dobra interna komunikacija, kvalitetna selekcija kadrova, edukacija i razvoj zaposlenika, vrijednosti unutar organizacije, kao i način na koji se odnosimo prema svojim zaposlenicima. Ovo je stvarno ozbiljan posao i tu je bitno da vlasnici i menadžeri ulože svoje vrijeme jer znate kako kažu, „organizacijska kultura jede strategiju poduzeća za doručak“.

Treća stvar je jasna vizija i misija kompanije koja se jasno komunicira sa srednjim menadžmentom i ostatkom organizacije. Jako je bitno da svi vide isti smjer i da vjeruju u smjer koji ste zadali, kao i da ne izgube fokus. Brojne kompanije koje su propale spominjale su gubitak fokusa kao jedan od najvažnijih razloga propasti.“

U jednom ste intervjuu kazali da je cilj medijske platforme Poduzetnik, čiji ste suvlasnik, učiniti poduzetnike liderima društva te da je to ujedno i Vaša osobna misija. Je li moguće učiniti poduzetnike liderima društva, ako govorimo o ovim našim, politikom opterećenim, prostorima?

„Sve je moguće ako ste uporni i radite na dobrim vrijednostima. Nama je ovo cilj i misija jer smatramo da su poduzetnici oni koji najviše pridonose rastu i razvoju gospodarstva, a jako gospodarstvo temelj je svih uspješnih zemalja. U našoj regiji je jako malo pozitivnih vijesti. Većina komunikacije koncentrirana je oko politike, koja je na ovim prostorima uvijek bila prekomplicirana. Smatram da trebamo više dobrih i inspirativnih primjera poduzetnika koji stvaraju vrijednost i iz naše regije osvajaju Europu i svijet, onih koji zapošljavaju ljude, preuzimaju rizik kako bi ostvarili uspjeh, a time i punili državnu blagajnu kroz ogroman broj davanja koje plaćaju.

Ono što je nas potaknulo da komuniciramo uspjehe naših poduzetnika i lidera je potreba da više pozitivnih priča izlazi u medije, kako bi drugi mogli učiti od najboljih i iskoristiti dio toga za svoj uspjeh. Naš medij je pozitivan, inspirativan i edukativan te kroz časopis „Poduzetnik“ (koji ove godine slavi 20 godina), web platformu Poduzetnik.biz, društvene mreže, podcaste i konferencije „Poduzetnički mindset“ predstavljamo poduzetnike kao lidere društva, što oni zaista jesu.“

Hrvatska i zdravstveni turizam

Niste zdravstveni radnik, ali je cijela Vaša karijera izgrađena oko zdravstva. Kako je došlo do toga?

„Rođen sam u obitelji liječnika i stvari su jednostavno išle svojim tokom. Iako nikad nisam mislio da ću raditi u zdravstvu, na kraju sam zavolio tu branšu, dajem joj svoje najbolje godine i vidim kako u njoj mogu ostvariti svoje liderske potencijale.

Moj otac je bio svjetski priznat maksilofacijalni kirurg, majka je liječnica opće prakse, a moja braća Dinko i Tomica Bagatin su vrhunski estetski kirurzi.

Kada je 2006. umro naš otac, nekako smo krenuli zajedno, sva trojica u smjeru nastavka obiteljske poliklinike i od jedne manje priče, narasli smo u vodeću regionalnu polikliniku za estetsku medicinu, dental i estetsku kirurgiju, koja je zapošljavala i do 125 ljudi. Od 31. 1. 2025. Poliklinika Bagatin je postala dio najbrže rastuće medicinske grupacije u regiji, Futura Medical Grupe, zajedno s Poliklinikom Sinteza, Poliklinikom Sabol, Poliklinikom Markušić i lancem estetskih salona Manuela Picard. Trenutačno smo prisutni u Zagrebu na velikom broju lokacija, u Splitu te na Kvarneru (u Opatiji). Ovu medicinsku grupaciju vodimo zajedno kolega Bojan Pintarić i ja, a još u ovoj godini planiramo daljnji rast. Imamo iznimno ambiciozne planove za 2025., ali o tome više u budućnosti.“

Jedna od Vaših, ako ih tako možemo nazvati, zona interesa, jeste i zdravstveni turizam. Gdje je mjesto Hrvatske u Evropi ako govorimo o tom segmentu?

„Hrvatska je trenutno jedna od top destinacija u Europi za zdravstveni turizam. Većinu toga čine dentalne usluge, ali i usluge estetske medicine, estetske kirurgije, ortopedije, oftalmologije itd.

Ono što nam daje prednost pred drugima zemljama jest velik broj stranih turista svake godine u Hrvatskoj, koji već upoznaju Hrvatsku i onda se puno lakše odlučuju za neki zdravstveni tretman ili zahvat. Pomaže nam i blizina bogatih stranih tržišta, kao što su Italija, Slovenija, Autrija i Njemačka. Samo taj prsten oko Hrvatske, na udaljenosti 500 km, čini nas primamljivom destinacijom za strance.

Naravno, što će razina kvalitete i zdravstva rasti, to će i potražnja zdravstvenih usluga u Hrvatskoj biti sve veća. Cilj nam je da Hrvatska od turizma živi cijele godine, a zdravstveni turizam je idealan model za to.„

Otvoreni za investiranje u BiH

Koliko ste upoznati i koliko pratite razvoj zdravstva, govorimo o privatnom sektoru, u Bosni i Hercegovini?

„Liječnici koji dolaze na edukacije u naše poliklinike informiraju me o privatnom zdravstvu u BiH, jednako tako i pacijenti koji dolaze po one usluge kojih u BiH još nema. Vidim da, kao i u drugim zemljama regije, kvaliteta i ponuda usluga raste. Ima još puno prostora za napredak, ali vjerujem u uzlaznu putanju.“

Neke hrvatske klinike imaju svoja predstavništva u BiH. Postoji li i sa Vaše strane interes za neko ozbiljno ulaganje u našu zemlju?

„Mi smo trenutačno jako fokusirani na rast i razvoj klinika u Hrvatskoj, ali smo otvoreni i za investicije u BiH. Pratimo razvoj situacije, ako se ukaže neka dobra prilika, otvoreni smo za sve opcije.“