Tema u fokusu

Fructa Trade u ovoj godini otvara četiri nova KORT marketa, proizvodni pogon i hotel


Jedan od privrednih giganta u sektoru prehrambene proizvodnje i prodaje u BiH, Fructa Trade d.o.o. Derventa, svake godine postavlja visoke ciljeve u poslovanju i trudi se da ih u potpunosti ostvari.

To se prije svega odnosi na daljnji poslovni rast kompanije, ali i na nova investiranja u maloprodajne i veleprodajne objekte, širenje mreže KORT marketa, povećanje kapaciteta i modernizaciju proizvodnje, kao i nova zapošljavanja.

U intervjuu za Poslovne novine, Saša Mojević, generalni direktor Fructa Trade d.o.o. Derventa, kaže da su izuzetno zadovoljni ostvarenim poslovnim rezultatima u 2024. godini:

“Što se tiče poslovanja Fructa Trade u 2024.godini, kao i prethodnih godina, ostvaren je poslovni rast u odnosu na prethodnu godinu. Tako smo u 2024. u odnosu na 2023. godinu imali rast prihoda od oko 22%. Dobit je takođe rasla, ali ne u tom procentu iz razloga povećanja plata (kao naše redovne strategije) i ostalih izdataka, kao i povećanja troškova vezanih za cjelokupno poslovanje. Iako poslujemo na tržištu koje ima različite izazove, ipak je ostvaren rast svih pokazatelja“, naglasio je Mojević.

Šta je najviše doprinijelo poslovnom rastu kompanije i kako danas izgleda mreža maloprodajnih objekata KORT marketa u BiH?

“Brzom i stalnom rastu kompanije najviše je doprinijelo dobro planiranje i ciljano investiranje u širenje maloprodajne mreže KORT marketa i drugih segmenata poslovanja. Istaknuo bih da naša kompanija sve što zaradi dalje investira u otvaranje novih maloprodajnih objekata, novih proizvodnih pogona i otvaranje novih radnih mjesta, što sve ukupno doprinosi rastu kompanije. Trenutno imamo 55 maloprodajnih objekata, ukupno 2300 uposlenih radnika, proizvodne pogone imamo u Derventi i Banja Luci, a započeli smo izgradnju velikog proizvodnog pogona pekare u Derventi.”

Koje biste projekte još istakli i kakvi su planovi u 2025. godini?

“U toku 2024. godine otvorili smo dva maloprodajna objekta i to u Odžaku i u Doboju. U prethodnoj godini smo se najviše pripremali za neke značajne investicije koje će se realizovati u 2025. godini. Nekada je godina prekratka da se ostvare svi zacrtani ciljevi, ali suštinski smo zadovoljni jer uspijevamo da ostvarimo, ako ne sve, onda najznačajniji dio postavljenih ciljeva.

Naš strateški plan je da KORT marketi posluju u svim dijelovima BiH, stoga ćemo nastaviti sa još bržim tempom otvaranje novih marketa. U 2025. godini planiramo otvaranje maloprodajnih objekata (KORT marketa) u: Prijedoru, Brčkom, Sokocu i Stanarima.

Zatim, planiramo završiti proizvodni pogon pekare u Derventi i otvoriti Hotel Biser u Derventi, koji je trenutno u fazi renoviranja i prilagođavanja našim standardima.”

Koliko sredstava ste do sada uložili u realizaciju ovih projekata, a koliko je još neophodno da bi se finalizirali?

“Do sada je u gore nabrojane investicije uloženo 25 miliona KM, a da se ovi projekti dovedu do kraja i počnu funkcionisati biće potrebno još oko 35 miliona KM.”

Bavite se sa nekoliko djelatnosti koje su kompatibilne i nadopunjavaju se. Možete li reći nešto o tome?

„Fructa Trade d.o.o. Derventa bavi se proizvodnjom prehrambenih proizvoda koje plasiramo na tržište BiH i zemalja u okruženju, zatim prodajom i distribucijom sopstvenih proizvoda, te maloprodajom robe široke potrošnje (KORT marketi), koja je i najveći segment u okviru društva. Također, sve se više razvijamo i ugostiteljskoj djelatnosti, kroz već prepoznatljive kafe-restorane KORT u okviru tržnih centarai mogu reći da smo na ovom planu dostigli zavidan nivo. Trenutno u našem sistemu posluje 28 ugostiteljskih objekata, a u narednoj godini u planu je da se otvore još 4 KORT caffe restorana.”

Koje su najvažnije vrijednosti Fructa-Trade, koje vas izdvajaju od konkurencije?

“Naša kompanija je domaća, sa domaćim kapitalom i radnicima. Najznačajniji segment u kompaniji gdje je najviše zaposlenih i koji ostvaruje najveći prihod je maloprodaja KORT marketi, tako da smo usmjereni na kupce sa ciljem da usluge i proizvodi koje nudimo na tržištu budu visokog kvaliteta i sa prihvatljivom cijenom za kupce. Trudimo se i čini nam se da uspijevamo da naši marketi budu arhitektonski, vizuelno i tehnološki na svjetskom nivou, da asortiman robe i usluga bude raznovrstan sa akcentom na kvalitetu. Smatramo da je to jedini način na koji se može opstati na tržištu i imati rast iz godine u godinu, jer kupci kao korisnici usluga i robe koje nudimo tržištu najbolje ocjenjuju da li smo na pravom putu ili ne. Za sada, s obzirom na to da imamo stalni rast prihoda i stalno širenje KORT marketa, čini se da od naših kupaca dobijamo visoke ocjene.”

Postavili ste veoma ambiciozne planove za tekuću godinu. Da li planirate i nova zapošljavanja?

“Da, najvažnije nam je da se dovrše započete kapitalne investicije. Također, svi realizovani projekti će svakako povući sa sobom i nova zapošljavanja.”