„ASA Banka se posljednjih godina profilisala kao jedna od vodećih banaka kada govorimo o poslovanju sa pravnim licima i javnim institucijama u Bosni i Hercegovini, tako da sa sigurnošću možemo reći da se mi u ASA Banci ističemo i da imamo prednosti koje nas čine prvim izborom korporativnih klijenata. Kao domaća banka, pokazujemo razumijevanje lokalnog poslovnog okruženja i možemo ponuditi fleksibilna, prilagođena rješenja koja su često brža i konkretnija od onih u međunarodnim bankama“, kaže za Poslovne novine direktor Sektora za poslovanje sa pravnim licima i javnim institucijama ASA Banke Adnan Čobić i dodaje:
„Banka učestvuje u značajnim projektima finansiranja lokalne zajednice, podržava razvoj infrastrukture i velikih projekata, što dodatno jača našu poziciju. Sektor za poslovanje sa pravnim licima i javnim institucijama ima proaktivan pristup, temeljen na partnerstvu i razumijevanju potreba klijenata, što je posebno važno u izazovnim ekonomskim okolnostima, a što je uticalo na rast tržišnog učešća koje je sa 31. 12. 2024. godine bilo preko 9%. Isto se ogleda kroz povećanje broja klijenata, ali i rast kreditnog i depozitnog portfolija.
Naš strateški cilj, da postanemo prvi izbor u segmentu poslovanja sa korporativnim klijentima, je sve vidljiviji, zahvaljujući jasnoj orijentaciji na klijente, brzini odlučivanja i personaliziranom pristupu. Nastavit ćemo i dalje aktivno podržavati razvoj privrede kroz kreditiranje, finansijsko savjetovanje i ulaganje u perspektivne projekte domaćih preduzeća.“
Važnost konferencije Horizonti kapitala
Najuspješnija ste domaća banka. Imate li prostora za rast u smislu poboljšanja postojeće ponude i eventualno novih proizvoda koje možete ponuditi poduzetnicima?
„Mogu reći da je uvijek moguće pronaći prostora za rast i poboljšanje ponude klijentima, čak i za najuspješnije banke. S obzirom na to da je ASA Banka već na vrhu kao domaća banka, kontinuirano radimo na poboljšanju postojećih usluga, prilagođavanju postojećih proizvoda za pravna lica potrebama tržišta i uvođenju novih proizvoda i usluga, što može pomoći u daljnjem rastu tržišne pozicije i atraktivnosti za nove klijente. Izdvajamo se kao jedna od rijetkih banaka koja klijentima pruža uslugu faktoringa, pružamo podršku i projektima energetske efikasnosti, pratimo klijente kroz nekoliko kreditnih linija kojima zajedno sa lokalnim nivoima vlasti omogućavamo pristup povoljnom finansiranju uz subvenciju kamata. Pored navedenog, Banka je krenula sa pružanjem usluge korištenja POS terminala što dodatno obogaćuje našu ponudu. Kontinuirano unapređujemo digitalne usluge za pravna lica, mobilne aplikacije i online platforme čime povećavamo korisničko iskustvo i zadovoljstvo klijenata.
Za naše klijente smo prošle godine pokrenuli i projekt edukacije u dijelu tržišta kapitala kroz organizaciju prve konferencije „Horizonti kapitala“, što planiramo nastaviti i u narednom periodu, a što može pomoći kompanijama da bolje razumiju svoje finansijske opcije i da donose bolje poslovne odluke. Ova konferencija pravi značajan iskorak za jačanje kulture ulaganja i razvoja tržišta kapitala.
Koristeći sinergijski potencijal unutar grupacije, plan je da kao banka tržištu ponudimo i druge proizvode koji će nas u značajnoj mjeri diferencirati od ostalih na tržištu.“
Imate li neki presjek, vode li se takve evidencije, koje industrije preovladavaju u Vašem portfoliju, ako govorimo o klijentima kojima ste poslovna banka za vođenje računa?
„ASA Banka prati i analizira portfolio klijenata sa kojima posluje, između ostalog i kroz industrijske sektore kako bi bolje razumjela potrebe svojih klijenata i specifičnosti poslovanja. Pratimo uglavnom sve industrije, kako kroz praćenje velikih projekata, tako i kroz realizaciju platnih transakcija. U našem portfoliju zastupljeni su klijenti iz javnog sektora, sektora proizvodnje, građevinske industrije, trgovine, zdravstva i drugi.
Ovi tradicionalni sektori u najvećem dijelu su okosnica ekonomije, a podrška kroz finansijska sredstva može imati dugoročni pozitivan uticaj na širu zajednicu. Kroz svoju politiku poslovanja gradimo otvoreni pristup prema raznim industrijama što nam daje prednost da diverzificiramo svoj portfolio i smanjimo rizik, a istovremeno omogućava prilike za finansiranje sektora koji možda nisu dovoljno prepoznati, ali imaju potencijal za razvoj.“
Snažna konkurencija na tržištu
Koliko je ASA Banka fleksibilna i „open-minded“ kada govorimo o finansiranju netipičnih poslovnih poduhvata? Koliko ste otvoreni za kreditiranje za pokretanje prvog biznisa?
„Fleksibilnost Banke u segmentu kreditiranja startupa i netipičnih poslovnih poduhvata, u velikoj mjeri zavisi od procedura i regulative koja prati bankarsko tržište. Praćenje klijenata zavisi od nekoliko ključnih faktora, prvenstveno o kakvom projektu je riječ, da li je samoodrživ, kakva je historija klijenta i poslovna reputacija, da li postoje sponzori projekta, da li imaju adekvatni kolaterali i slično.
Banka je svakako otvorena za finansiranje novih inovativnih poslovnih ideja , ali da bi banke bile motivisane da prate ovakve projekte, neophodno je da lokalna ili šira zajednica pokaže svoj interes da osnaže određene grane tržišta. ASA Banka prati i prepoznaje potrebe da se podrži ova vrsta razvoja, kroz linije ili garancije ovisno o potrebi klijenata.“
Kakva je konkurencija u Bosni i Hercegovini, kada govorimo o bankarskom sektoru? Je li teško nositi se s njom, je li (uvijek) lojalna i korektna? Ima li suradnje među bankama i bankarima?
„Bankarski sektor Bosne i Hercegovine karakteriše snažna konkurencija, praćena specifičnim izazovima uslovljenim strukturom i veličinom domaćeg tržišta. Iako se BiH ne može pohvaliti velikim tržišnim prostorom u poređenju sa razvijenijim evropskim zemljama, broj aktivnih banaka – kojih je preko 20 – i dalje omogućava održavanje konkurentnosti u različitim segmentima.
Na tržištu su prisutne i domaće i strane banke, što dodatno povećava intenzitet konkurencije. Da bi opstale i bile uspješne, banke moraju biti fleksibilne, konkurentne i kontinuirano inovativne. Ako govorimo o klijentima, svakako veliku prednost za klijenta čini to što konkurencija na tržištu podstiče banke da budu efikasnije, pristupačnije i usmjerenije na njihove stvarne potrebe.
Ono što nas u ASA Banci svakako izdvaja jeste brzina donošenja odluka, visoka fleksibilnost i duboko razumijevanje domaćeg tržišta i stvarnih potreba naših klijenata. Ponosni smo da to naši klijenti prepoznaju i cijene.
Posebno ističemo da ASA Banka, kao dio šireg poslovnog ekosistema, svojim klijentima, osim tradicionalnih bankarskih usluga, nudi i usluge iz oblasti osiguranja i zdravstva, stvarajući time sveobuhvatan poslovni okvir. Ovaj integrirani pristup omogućava klijentima da na jednom mjestu dobiju kompletnu paletu usluga koje zadovoljavaju njihove finansijske, usluge osiguranja i zdravstvene potrebe, čime se doprinosi njihovoj sigurnosti, dobrobiti i dugoročnom rastu.
Među bankama u Bosni i Hercegovini postoje određeni oblici kooperacije te u segmentu poslovanja sa pravnim licima, banke imaju dobru saradnju i zajednički učestvuju posebno na većim projektima.“
I partneri i saveznici u rastu kompanija
Dotaknimo se malo i neizbježne teme – digitalizacije. Šta u ovoj oblasti ASA Banka nudi klijentima, a što im olakšava svakodnevno poslovanje i funkcioniranje biznisa?
„U savremenom poslovnom okruženju, digitalne usluge više nisu prednost – one su nužnost. Pravnim licima omogućavamo da sve ključne bankarske operacije obavljaju brzo i jednostavno, bez gubitka vremena i bez dolazaka u poslovnicu. Putem digitalnih kanala, firme mogu upravljati računima, plaćanjima, izvještajima i likvidnošću u realnom vremenu, što direktno doprinosi efikasnijem i organizovanijem poslovanju. Pored brzine i dostupnosti 24/7, digitalne usluge donose i viši stepen kontrole, sigurnosti i fleksibilnosti, što ih čini neizostavnim alatom za svaku savremenu kompaniju.
ASA Banka pruža širok spektar digitalnih alata i usluga koji značajno olakšavaju poslovanje pravnim licima – bilo da je riječ o malim poduzetnicima ili velikim korporacijama. Putem e-bankinga, mobilnih aplikacija, digitalnog upravljanja karticama, sigurnih transakcija i brzog pristupa poslovnim kreditima, firmama omogućavamo da posluju brže, efikasnije i sigurnije. Naše digitalne usluge ne samo da smanjuju administrativne troškove, već pružaju i bolju kontrolu nad finansijama, što je ključno za stabilan rast i održivo poslovanje.“
Sponzori ste naše konferencije Brzorastuće kompanije – Beyond Limits… Koliko je u poslovanju jedne banke, pa u konačnici i u građenju njenog imidža, važno okružiti se uspješnima i biti u prilici pomoći im da budu još uspješniji?
„Za nas u ASA Banci, okruživanje uspješnim pojedincima i kompanijama nije samo strateški potez – to je dio naše filozofije poslovanja. Vjerujemo da se snaga banke ne mjeri samo brojevima, već i partnerstvima koja gradi. Brzorastuće kompanije su pokretači ekonomskog razvoja, inovacija i promjena – i prirodno je da želimo biti uz njih, ne samo kao finansijski partner, već i kao saveznik u njihovom rastu.
Kada podržimo one koji pomjeraju granice, gradimo ne samo njihov uspjeh, već i vlastiti kredibilitet i imidž banke koja razumije tržište i vidi širu sliku. Biti dijelom njihove priče i dati doprinos da budu još uspješniji, za nas je privilegija – ali i odgovornost.“