Tema u fokusu

Mirza Klico, City Šped Sarajevo: Pratimo naše klijente kroz sve njihove izazove


„Trenutna situacija na tržištu špedicije i logistike suočava se sa nizom izazova koji proizlaze iz globalnih ekonomskih promjena, tehnološkog napretka i prijetnji od prirodnih katastrofa i političkih napetosti. U sektoru špedicije i logistike, trenutno je naglasak na rješavanju nekoliko ključnih pitanja koja direktno utiču na poslovanje.

Iako su se mnoge usluge i lanac snabdijevanja počeli oporavljati od šoka izazvanog pandemijom, neki problemi i dalje postoje. Globalni poremećaji u proizvodnji, prekidi u nabavci komponenti i zagušenje luka i distributivnih centara i dalje izazivaju kašnjenja i povećanje troškova“, kaže u intervjuu za Poslovne novine Mirza Klico, suosnivač i prokurista uspješne špediterske kuće City Šped Sarajevo, pojašnjavajući izazove sa kojima se svakodnevno suočavaju špediterske kuće obavljajući svoj posao.

Bez komplikacija i kašnjenja

I Vaši se klijenti susreću sa različitim izazovima, kada govorimo o međunarodnom transportu i logistici? Kako im Vi kao špediteri možete olakšate te izazove?

„Da, naši klijenti se često suočavaju s brojnim izazovima kada je u pitanju međunarodni transport i logistika, a kao špediteri, naša uloga je da im pružimo podršku i rješavamo te probleme na što efikasniji i ekonomičniji način.

Kao špediteri, moramo poznavati sve lokalne i međunarodne carinske propise i regulacije. Pomažemo klijentima da pravilno pripreme potrebnu dokumentaciju i pratimo promjene u zakonu kako bi izbjegli bilo kakve komplikacije ili kašnjenja. Također koristimo naprednu tehnologiju za praćenje pošiljki u stvarnom vremenu, što omogućava klijentima da imaju ažurirane informacije o statusu svojih pošiljki i da brzo riješe bilo koji problem koji nastane tokom transporta.“

Koji su bili najveći izazovi s kojima ste se susretali dok ste Vašu kompaniju podizali do mjesta na kojem je sada?

„Najveći izazovi s kojima sam se susretao tokom razvoja svoje firme bili su vezani za izgradnju povjerenja kod klijenata i stabilizaciju finansijskog poslovanja. U početku je bilo teško izboriti se na tržištu gdje su već postojale velike i dobro uhodane špediterske i transportne kompanije. Također, izgradnja pouzdanog tima i pružanje kvalitetne usluge bili su ključni, ali i zahtjevni zadaci.“

Konkurentni i u teškim vremenima

Utiču li, i ako da koliko, poremećaji i potresi različitih vrsta koji zahvataju svijet, na Vaše poslovanje?  

„Poremećaji i potresi u različitim aspektima svijeta, bilo da se radi o prirodnim katastrofama, političkim krizama ili ekonomskim šokovima, imaju značajan uticaj na naše poslovanje i poslovanje naših klijenata. Ipak, kao špediteri, naš zadatak je da budemo fleksibilni i brzi u prilagodbi na nove okolnosti, da našim klijentima pružimo pravu podršku i minimiziramo rizike. Naša sposobnost da brzo reagujemo, prepoznamo potencijalne probleme i pružimo proaktivna rješenja ključna je za prevazilaženje tih izazova i očuvanje kontinuiteta poslovanja.“

S obzirom na rastuće zahtjeve tržišta, koliko je važna fleksibilnost i prilagodljivost u logistici? Kako se Vaša kompanija nosi sa promjenama u potrebama klijenata?

„U današnjoj brzo promjenjivoj i često neizvjesnoj poslovnoj sredini, fleksibilnost i prilagodljivost nisu samo prednost, već nužnost. Naša sposobnost da se prilagodimo promjenama u potrebama klijenata omogućava nam da ostanemo konkurentni, čak i u teškim vremenima. Osiguravajući da naši logistički procesi, tehnologija i timovi budu agilni, možemo brzo reagovati na sve izazove i pružiti našim klijentima rješenja koja im omogućavaju da uspješno posluju, bez obzira na tržišne turbulencije.“

Utiču li, na koji način i koliko inovativne tehnologije na rad Vaše kompanije? Optimiziraju li Vam poslovanje, reflektiraju li se na zadovoljstvo klijenta Vašim uslugama?

„Inovativne tehnologije imaju izuzetno veliki uticaj na rad naše kompanije, jer nam omogućavaju da poboljšamo efikasnost, smanjimo troškove i poboljšamo kvalitet usluga. Inovativne tehnologije nisu samo dodatak našem poslovanju, već su postale ključni faktor koji omogućava da budemo konkurentni i usmjereni prema potrebama naših klijenata. Optimizirajući operacije i pružajući klijentima veću transparentnost, sigurnost i fleksibilnost.“

Kontinuirano usavršavanje i posvećenost

Šta je, po Vašem iskustvu ili iskustvima Vaših klijenata, ono što City Šped na tržištu izdvaja u odnosu na konkurenciju koja, mora se primijetiti, nije ni mala ni slaba?

„City Šped se izdvaja na tržištu špedicije i logistike jer pruža visok nivo personalizovanih usluga, koristi najnovije tehnološke inovacije, nudi transparentnost i visoku komunikaciju sa klijentima i ističe se u pružanju fleksibilnih i brzih rješenja. Naša posvećenost stalnom unapređenju usluga, investicijama u tehnologiju i stalnom usavršavanju tima omogućava nam da zadovoljimo i nadmašimo očekivanja naših klijenata, čak i u veoma konkurentnom okruženju.“

Na tržištu ste dosta dugo i sve te godine uspješno poslujete. Šta smatrate ključnim za dugoročno uspješno poslovanje u oblasti špedicije?

„Dugoročno uspješno poslovanje u špediciji zahtjeva balansiranje između kvaliteta, fleksibilnosti, tehnologije, ljudskih resursa i održivih praksi. Postizanje tog balansa, uz stalno prilagođavanje tržišnim promjenama i potrebama klijenata, ključ je za izgradnju stabilnog poslovanja koje može opstati i napredovati čak i u uslovima tržišne konkurencije i globalnih izazova. Razvijanje odnosa sa klijentima, ulaganje u tehnologiju i inovacije, kao i očuvanje odgovornosti prema društvu i životnoj sredini, stvaraju temelje za dugoročni uspjeh u ovom sektoru.“

Zadržavanje kvalitetnih uposlenika

Zadnjih je godina e-commerce industrija doživjela ogromne promjene. Kako ste se Vi pozicionirali u odnosu na te promjene i imaju li online trgovci neke benefite kod Vas?

„Ulaganje u tehnologiju i optimizaciju naših usluga omogućilo je City Špedu da se uspješno pozicionira kao ključni logistički partner za e-commerce trgovce. Pružajući im brzinu, fleksibilnost, transparentnost i efikasnost u svakom segmentu logističkog lanca, omogućavamo im da se fokusiraju na svoj osnovni posao, a to je rast i razvoj njihove online trgovine. Sa sve većim porastom e-commerce-a, sigurni smo da ćemo i dalje biti relevantan i pouzdan partner za sve online trgovce koji traže kvalitetnu i modernu logističku podršku.“

Da se dotaknemo i sveprisutne teme održivosti. Koliko je ona važna za Vaš poslovni model? Razmatrate li ekološke aspekte u svom poslovanju, kao što su smanjenje emisije ugljen-dioksida ili korištenje zelenih tehnologija?

„Održivi razvoj postaje ključna tema u gotovo svim industrijama, pa tako i u logistici i špediciji. S obzirom na sve veći pritisak tržišta i, naravno, sve veću svijest potrošača o zaštiti životne sredine, održivost je postala, ne samo etički imperativ, već i poslovna prilika. U City Špedu prepoznajemo važnost integracije održivih praksi u naš poslovni model i ulažemo u zelene tehnologije i strategije smanjenja emisije ugljen-dioksida.“

Uspješne kompanije dugoročno nema bez zadovoljnih zaposlenika. Čime motivirate svoje zaposlenike da ostanu baš kod Vas u vrijeme kada je tržište kvalificirane i kvalitetne radne snage u potpunom rasulu zbog ekonomskih migracija?

„U vremenu kada tržište kvalificirane radne snage postaje sve konkurentnije, mi vjerujemo da ključ za zadržavanje i motiviranje zaposlenika nije samo u materijalnim nagradama, već i u stvaranju radnog okruženja koje podržava njihov profesionalni razvoj, dobrobit i osjećaj pripadnosti. Kroz kontinuirano ulaganje u osobni i profesionalni rast, transparentnost u komunikaciji i pružanje prilika za balansiranje privatnog i poslovnog života, trudimo se stvoriti radno okruženje koje je atraktivno za talentirane pojedince i koje im omogućava da ostanu motivirani, angažirani i lojalni našoj kompaniji na duži rok.“