Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) dodijelila je 9,9 miliona eura kompanijama iz Bosne i Hercegovine – Aptha Global i Tastra – za širenje franšiza brze hrane u regionu, uključujući otvaranje prvih Taco Bell restorana u Hrvatskoj i Sloveniji, te nastavak širenja KFC lanca u BiH.
Ova investicija pozicionira domaće firme kao ključne pokretače razvoja tržišta brze hrane na Zapadnom Balkanu, posebno u segmentima gdje dominacija globalnih brendova još nije uspostavljena.
Prvi CERI projekat na Balkanu
Od ukupnog iznosa, 8,1 milion eura osigurava EBRD, dok preostalih 1,8 miliona eura dolazi iz Globalnog fonda za okoliš (GEF) u okviru Regionalne inicijative za kružnu ekonomiju (CERI) – što ovaj projekat čini prvim takve vrste na Zapadnom Balkanu.
Kroz ovu inicijativu planirano je uvođenje principa kružnog i održivog poslovanja u franšizne modele, kao i otvaranje značajnog broja radnih mjesta uz poseban fokus na žene, mlade i osobe s invaliditetom.
Bh. brend menadžment preuzima tržišta Hrvatske i Slovenije
Kompanija Aptha Global, poznata po dovođenju svjetskih brendova poput Mango i Taco Bell u regiju, zajedno s firmom Tastra, nosiocem franšize KFC u BiH, postaju regionalni lideri u širenju globalnih lanaca.
– „Ponosni smo što podržavamo kompanije iz BiH da preuzmu vodeće uloge u regionalnom širenju prepoznatljivih globalnih brendova. Ova investicija ne samo da omogućava širenje na nova tržišta, već i doprinosi održivom razvoju, zapošljavanju i integraciji tržišta Zapadnog Balkana“, izjavio je Jean-Marc Peterschmitt, generalni direktor EBRD-a za korporativni sektor.
Plan: 30 restorana do kraja 2027.
Direktorica kompanije Aptha Global, Aldina Hadžić, istakla je da će uz podršku EBRD-a biti otvoreno oko 30 novih restorana do kraja 2027. godine širom Zapadnog Balkana, uključujući i Hrvatsku i Sloveniju, izjavila je za Lider media.
– „Ovaj projekat ima veliki potencijal zapošljavanja, posebno za žene i mlade, i ujedno potiče ekološki odgovoran rast kroz energetsku efikasnost, obnovljive izvore i principe kružne ekonomije“, navela je Hadžić.
Izvoz franšiza kao nova snaga bh. ekonomije
Ova investicija potvrđuje da kompanije iz BiH ne izvoze samo proizvode, već i poslovne modele, menadžment i franšizne strategije. Regionalna ekspanzija Aptha Globala i Tastre dokaz je da bh. biznisi mogu biti predvodnici integracije regionalnog tržišta i nosioci međunarodnih brendova.
Od početka djelovanja EBRD-a u BiH 1996. godine, ova institucija je investirala više od 3,3 milijarde eura kroz 244 projekta.