Novosti

Ryanair najavio poskupljenje avionskih karata tokom ljeta


Ryanair je najavio da će cijene avionskih karata ovog ljeta ponovo porasti za oko 5 do 6 posto, nakon što su niže cijene u prethodnom periodu dovele do pada dobiti za 16 posto. To je najavio Michael O‘Leary, glavni izvršni direktor Ryanaira, podsjetivši da su im cijene prošle godine – koja je bila izuzetno izazovna za kompaniju, između ostalog i zbog kašnjenja u isporuci aviona – pale u prosjeku za 7 posto. Ipak, ostvaren je rekordan broj prevezenih putnika. Zarada po putniku iznosila je 8 eura.

Ova niskobudžetna aviokompanija već je za Uskrs povećala cijene karata za čak 15 posto, no i dalje se očekuju promotivne akcije na koje su potrošači navikli.

U poslovnoj godini koja je završila 31. marta, Ryanair je ostvario neto dobit od 1,61 milijardu eura, što predstavlja pad od 16 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prihodi su porasli na 13,95 milijardi eura, što je rast od 4 posto na godišnjem nivou.

Prosječna cijena karte pala je za 7 posto, dijelom i zbog brojnih sporova s internetskim turističkim agencijama u proteklim godinama, jer je Ryanair optužio te agencije da preprodaju njihove karte bez odobrenja, uz dodatne naknade za usluge poput prioriteta pri ukrcaju, rezervacije sjedišta ili prtljage – često po cijenama i do 125 posto višim od onih na zvaničnoj Ryanair stranici.

Rekordan broj putnika

Nakon niza sudskih presuda u korist kompanije, Ryanair je prošle godine počeo sklapati partnerstva s odabranim OTA agencijama koje pristaju na uslove transparentnosti i direktne komunikacije s putnicima. Sve to je uticalo na pad dobiti, iako je u protekloj godini prevezeno rekordnih 200,2 miliona putnika – što predstavlja rast od 9 posto i čini Ryanair prvom aviokompanijom u EU koja je prevezla više od 200 miliona putnika u jednoj godini.

Drugi veliki izazov za ovu irsku aviokompaniju je kašnjenje u isporuci aviona. Boeing im, naime, nije isporučio 29 planiranih aviona, što je dovelo do smanjenja kapaciteta. Očekuje se da će preostali avioni biti isporučeni do ljeta 2026. godine, dok je dugoročni cilj kompanije da do 2034. prevozi 300 miliona putnika godišnje.

Problem s američkim carinama

Na cijelu situaciju mogla bi uticati i aktuelna tema američkih carina, pa je O‘Leary izjavio da bi mogli preusmjeriti nadolazeće isporuke Boeinga u Veliku Britaniju, ako to bude potrebno. Ryanair je najveći Boeingov kupac u Evropi i ima ugovorene kupovine po fiksnim cijenama, tako da bi nove carinske tarife predstavljale veći problem za proizvođača nego za aviokompaniju.

Kako bi povećala promet, kompanija je u martu uvela članstvo Ryanair Prime u 12 evropskih zemalja. Program uključuje putno osiguranje koje je usklađeno s važećim pokrićima, ali za sada ne uključuje Hrvatsku. Članarina iznosi 79 funti godišnje i nudi pogodnosti poput besplatnih rezervacija sjedišta i povoljnih letova – no pokazalo se da je važno pažljivo pročitati uslove u sitnom tekstu.