Tema u fokusu

Toma Tadić, direktor KTK Mont Žepče: Kada u biznisu nestane motiva, disciplina pobjeđuje i spašava poslovanje


Osnovana na ideji posebnog koncepta usluge i kvalitete prije nešto više od godinu dana, kompanija KTK Mont Žepče, specijalizirana za postavljanja zidne i podne keramike, te projektiranje, izradu i montažu proizvoda od granita i drugih vrsta kamena, već je postigla zapažene poslovne rezultate.

Osim konstantnog poslovnog rasta, ova mlada kompanija sa ambicioznim i visprenim rukovodstvom, planira uskoro otvaranje prodajnih salona u BiH i stvaranje vlastitog brenda proizvoda, te širenje poslovanja na inozemnom tržištu.

Prema riječima Tome Tadića, direktora KTK Mont Žepče, nakon završenog studija strojarstva u Hrvatskoj, te poslovne saradnje sa firmama u SAD i rada u “Tesli”, riješio je da započne biznis u domovini.

“Odlučio sam ispitati tržište Bosne i Hercegovine i tu pozicionirati stabilnu firmu sa ključnim novitetima. Želja mi je bila pružanje kvalitetne usluge i novog koncepta u poslovanju, koji stvara brojne mogućnosti. Drugi, ne manje važan razlog bila je moja ljubav prema Bosni i Hercegovini. KTK Mont je osnovana 16. aprila 2024. i bilježi konstantan poslovni rast, te nove poslovne prilike i suradnje sa firmama izvan BiH. I za sada se pokazalo da sam bio upravu, jer trud se uvijek isplati”, istaknuo je Tadić.

Kako je poslovao KTK Mont u 2024. godini?

“Poslovali smo izuzetno dobro, s obzirom na to da smo prvi veći posao startali u septembru 2024. godine. Naši prihodi u 2024. godini su iznosili nešto više pd 106.000 KM, a dobit oko 15.000 KM.”

Koje poslove ste realizovali u lani, a na kojim projektima radite u ovoj godini?

“U prošloj godini smo započeli radove na projektu Roof Gardens na Trebeviću, vjerojatno najprestižnijem projektu u BiH trenutno, na što smo izuzetno ponosni, Sada na ovom projektu radimo na postavljanju keramike, Također, radili smo i projekt nadogradnje i adaptacije policijske postaje u Sarajevu (Novi Grad).

Inače, KTK Mont primararno obavlja poslove postavljanja keramike, a specijalizirani smo za projektiranje izradu i montaže proizvoda od svih vrsta kamena (granita, mramora, onyxa, travertina i drugih vrsta), a unutarnja i vanjska uređenja.

Drugi dio poslovne priče je razvijanje smartHome proizvoda u suradnji sa arhitektima u kombinaciji prirodnih materijala (kamen i drvo). U 2025. godini planiramo vrijedne projekte koji su vezani za izvoz gotovih proizvoda od kamena (dizajnerski stolovi, dizajnerski dijelovi namještaja, moderni umivaonici i slično). Uz to pripremamo i proizvode poput modernih komoda i lampi u kombinaciji kamen-drvo.”

Spomenuli ste razvijanje smartHome proizvoda u suradnji sa arhitektima. Od kolikog je značaja ta saradnja i da li ste sklopili neke nove ugovore?

“Suradnja sa brendiranim firmama i onima s dugogodišnjim iskustvom u gradnji i dizajniranju omogućava nam da klijentima isporučimo proizvode koji zadovoljavaju najviše standarde kvalitete i dizajna. Ta saradnja je za nas od neprocjenjivog značaja, kako bismo razvili rješenja u enterijerima koja su ne samo lijepa, već i inovativna, te dugotrajna i ekološki odgovorna.

Jer, moto naše kompanije glasi “Pouzdan i lojalan partner u realizaciji vaših želja”, a naša vizija uključuje promicanje održivog razvoja, kroz inovacije i suradnju s partnerima koji dijele našu strast za očuvanjem prirode.

U 2025. godini sklopili smo ugovore sa četiri različita investitora za poslove postavljanja keramike i kamena u stambeno poslovnim zgradama. Također, sklopili smo i dvije uspješne suradnje sa bh. arhitektima koji su na tržištu već pronašli svoje mjesto i njihovi radovi su uglavnom bazirani na luksuzu. Suradnje sa domaćim arhitektima vode nas u sve dijelove BiH, počev od Mostara, Konjica, Sarajeva, Gruda, Banja Luke, Žepča itd.”

Gdje planirate izlagati vlastite ekskluzivne dizajnerske proizvode?

“U skorije vrijeme otvaramo dva salona u Mostaru i Žepču. Također, sklopili smo ugovor o suradnji sa jednom uglednom sarajevskom firmom, koja u BiH zastupa poznati austrijski brend za proizvodnju luksuznog namještaja, ali za sada nismo u mogućnosti otkriti o kome se radi. To je luksuzni brend koji izrađuje jako kvalitetne proizvode poput komoda i stolova svih vrsta. Trenutne izvozimo za Austriju i Švedsku i bilježimo sve veću potražnju naših proizvoda. Stoga, uskoro namjeravamo povećati naš tim za četiri nova uposlenika. Naš tim čine arhitekti, strojari i dizajneri s kojima realiziramo želje naših klijenata.”

Možete li reći nešto o jedinstvenom poslovnom konceptu vaše kompanije?

“Poslovanje firme KTK Mont bazira se na posebnom konceptu, koji je nastao kao rezultat istraživanja i promatranja tržišta sa aspekta investitor-izvođač. U konceptu je ključna suradnja sa arhitektiima i kupcem. Fundamenti strategije oko poslovanja zapravo su jako jednostavni i baziraju se prije svega na kvalitetnoj komunikaciji, precizno definiranim koracima od ideje, konstruiranja, odabira materijala, pa i samog izvođenja. Za svaki projekt unaprijed definiramo moguće faktore rizika u suradnji sa arhitektima, te pristupamo detaljnoj razradi projekta. Ono što nas izdvaja jest preuzimanje velikog dijela tereta koji je na arhitektima, tako što unaprijed definiramo dinamički plan rada, dinamiku izrade proizvoda u proizvodnji, pratimo rad svih ostalih kooperanata i ako je potrebno korigiramo unaprijed usvojeni dinamički plan. Time smo olakšali i arhitektima i naručiteljima, a kao rezultat dobijemo minimalne popravke ili greške pri samom projektiranjui i izvođenju radova, što u konačnici rezultira i minimalnim odstupanjima u prethodno postavljenim budžetima naručitelja.”

Šta predstavlja temelj poslovnog uspjeha vaše kompanije?

“Poslovni uspjeh temeljen je na prethodnom iskustvu, obrazovanju, velikoj upornosti i želji za učenjem i uspjehom ali i na mentorstvu mog oca, koji je svoj rad temeljio na kvaliteti, preciznosti i lojalnosti kupcu. Naravno, veliku ulogu igra i sreća koju bih zapravo u poslovnom svijetu nazvao karma. Na svojoj koži sam osjetio da uz davanje i pošten rad se vrati duplo. Ključno je ne odustati, nego vrijedno raditi i čekati svojih pet minuta. Ono što moram izdvojiti je disciplina i organizacija. Ta dva pojma zapravo su pored svega ključ uspjeha. Kada u poslovnom životu nestane motiva, disciplina pobjeđuje i spašava poslovanje. Disciplina ne poznaje emociju i upravo zbog toga njena je uvijek zadnja. U poslovnom svijetu hladna glava donosi plodonosne odluke a u privatnom životu stabilnog, moralnog i uglednog građanina, oca, brata, muža itd.”

Da li ste ostvarili sve poslovne ciljeve koje ste planirali?

“Naš poslovni cilj je izgraditi brend koji pruža puno noviteta u načinu poslovanja, ali i stvoriti vlastite proizvode koji su unikatni i pričaju svoju priču, priču upornosti, discipline i uspjeha. Trenutno smatram da ne postoji krajnji poslovni cilj, jer zapravo ono što mene čini sretnim je proces stvaranja. Umjetnike pokreće glazba, priroda, tuga, sreća, a poduzetnike pokreće rad sa naglaskom na napredak i uspjeh, kao glavnim začinom. I još jedna stvar, meni bitna za spomenuti: Izvor snage kod podzetnika je strast prema ostvarenju vizije, Samo čovjek sa jasnom vizijom može posjedovati toliku glad i upornost u stvaranju nečega te ostvariti velike uspjehe. Takve ljude zapravo zovemo poduzetnicima.”

Kakvi su vam poslovni planovi i očekivanja u skoroj budućnosti?

“Do kraja tekuće godine želimo otvoriti dva ureda, tj. dva salona u Žepču i Mostaru, te izbaciti vlastitu liniju proizvoda od kamena na tržište Bosne i Hercegovine. Naša strategija zahtjeva širenje tržišta i realiziranje novih poslovnih suradnji u što kraćem vremenu. Da bismo došli do statusa brend firma potrebno je izaći na tržište i pokazati zašto bismo upravo mi trebali biti prvi izbor investitorima, kupcima i arhitektima.

Za narednu godinu zadatak je infiltrirati se u škole te ponuditi mladima stručne prakse koje bi bile financirane sredstvima firme KTK Mont, te pokazati da svatko od nas posjeduje ljubav prema prirodnim materijalima a naša Bosna uveliko obiluje upravo time. Smatram da svaki poduzetnik mora usmjeriti energiju i na društvo. Pod tim mislim pozitivno djelovati na razvoj društva sa aspekta unaprijeđenja kvalitete rada i življenja generalno. Upravo poduzetnike krase odvažnost i upornost i na njima je da naprave razliku i učine društvo stabilnim.”