Dionice luksuznih brendova bilježe pad

Dionice evropske industrije luksuza zabilježile su znatan pad u petak nakon što je američki predsjednik Donald Trump izjavio da preporučuje carine od 50 posto na robu iz Evropske unije počevši od 1. juna. Trump je također izjavio da carine neće postojati ako je proizvod proizveden u Sjedinjenim Američkim Državama.
Evropska industrija luksuza, koja proizvodi torbice, cipele, razne modne artikle i šampanjace u velikoj je mjeri izložena američkom tržištu. Američko tržište se smatralo najboljom nadom sektora za rast ove godine, s obzirom na to da kineska potražnja zaostaje, također zbog carina.
Dionice LVMH-a i Hermesa, najvećih francuskih kompanija kotiranih na berzi po tržišnoj kapitalizaciji, pale su za oko 3 posto odnosno 4 posto nakon Trumpove objave, u skladu s konkurentima u sektoru, uključujući Kering, Pradu i Burberry.
Najveće grupe u sektoru prodaju otprilike četvrtinu svojih proizvoda američkim potrošačima, dok izloženost među manjim brendovima varira, od 14 posto kod kompanije za vanjsku odjeću Moncler do 46 posto kod proizvođača sandala Birkenstock.
Analitičari S&P-a su u nedavnoj bilješci naveli luksuzni sektor kao jedan od onih koji su najviše izloženi američkim tarifama, jer kompanije imaju samo ograničenu mogućnost preseljenja proizvodnje u Sjedinjene Američke Države.
"Ako želite stvoriti tvornicu u SAD-u kako biste prevladali problem tarifa, to je trenutno jednostavno nemoguće... nemate ljude, znanje", rekla je partnerica Baina Claudia D'Arpizio na industrijskom događaju u četvrtak.
Analitičari S&P-a u nedavnoj bilješci su rekli da će cijene vjerovatno biti glavni način ublažavanja carina.
Evropski proizvođači luksuzne robe, uključujući proizvođača Birkin torbi Hermes, rekli su da bi mogli iskoristiti svoju moć određivanja cijena kako bi nadoknadili troškove bilo kakvih carina, ali analitičari kažu da neki brendovi možda imaju ograničen prostor za povećanje cijena.
Francuska industrija luksuza zapošljava preko 600.000 ljudi, pokazuju podaci ministarstva ekonomije. Italija, koja proizvodi većinu luksuzne kožne galanterije na svijetu, također je u velikoj mjeri izložena međunarodnoj trgovini. Prema izvještaju državne banke Cassa Depositi e Prestiti, modna industrija čini preko 5 posto bruto domaćeg proizvoda zemlje.
Ove dvije zemlje su najveći izvoznici većine luksuznih proizvoda u SAD.
U 2024. godini, Francuska je isporučila pjenušavo vino, uključujući šampanjac, u vrijednosti od 890 miliona eura, kao i rakiju od grožđa, uglavnom konjak, u vrijednosti od 1,27 milijardi eura u SAD, pokazuju podaci Ujedinjenih nacija. Italija je u međuvremenu izvezla kožne torbice u vrijednosti od 770 miliona eura.