Kompanija Fibraworld iz Gradačca primjer je tihe industrijske revolucije iz Bosne i Hercegovine. Priča o tome kako se vizija pretvara u kapital, kako porodična etika stvara posao koji ne poznaje granice, ali i kako se može graditi brend iz BiH koji će vam na sajmu u Frankfurtu ili Londonu reći: “Da, ovo je naše.”
Na izlazu iz Gradačca, tik uz magistralni put prema Bosanskom Šamcu, nalazi se proizvodna hala koja na prvi pogled ne otkriva mnogo.
Koju biste možda prošli, a da ni ne znate da se njena rješenja koriste u rudnicima, na željezničkim i metro stanicama, u aerodromskim terminalima i industrijskim halama širom Evrope. I baš “tamo” gdje biste pomislili da sve dolazi iz Njemačke, Francuske ili Italije – negdje u pozadini, skriven među čelikom, staklom i betonom – stoji Fibraworld.

Upisani u mape velikih evropskih infrastrukturnih projekata
Bosanskohercegovačaka firma, neupadljiva po adresi, ali upisana u mape velikih evropskih infrastrukturnih projekata.
Kompanija je osnovana 2016. godine, bez pompe i velikih riječi. “Proizvodnja fiberglasa i kompozitnih profila koji mijenjaju metal, drvo i beton – gdje god zatreba pametnije, dugotrajnije i lakše rješenje” – bio je moto kojim su osvajali i osvojili tržište.
Ne zvuči uzbudljivo? Na papiru možda i ne. Ali kada uzmete u obzir da ova bh. kompanija danas broji više od 450 različitih profila, da radi po narudžbi za najzahtjevnije klijente, da je razvila vlastitu RTM tehnologiju i da izvozi 90% proizvodnje, onda priča postaje jasnija. I puno ozbiljnija, ali i zanimljivija.

Poslovna logika nije u pukoj ekspanziji, već u širenju koje ima smisla – za proizvodnju, za ljude, ali i za zajednicu. Ne robuju samo tržišnoj logici, rezultati su tu, a ambicije su sada još veće. Sistem koji funkcioniše čak i kada se stvari na globalnom tržištu komplikuju.
Od industrije ka inovaciji, od kopna prema vodi, od Gradačca prema svijetu.
Preuzeli posao specijaliziranan za izradu brodova
Pravi obrat kada je u pitanju ova kompanija dolazi iz Hrvatske. Fibraworld je ne tako davno postala vlasnik zagrebačkog Remia-plasta, te preuzela posao specijaliziranan za izradu brodova. Ambicija? Ulazak u svijet brodogradnje, i to ne bilo kakve. Fokus je na plovilima do 13 metara, luksuznim, ručno izrađenim brodicama za tržišta gdje se elegancija i performanse ne pregovaraju.
No, možda i najneobičniji dio njihove priče dolazi iz Nove Kasabe, mjesta koje je do prije nekoliko godina bilo gotovo zaboravljeno. Danas je tamo aktiviran drugi pogon kompanije Fibraworld i to za proizvodnju medicinskih kada, lutaka za izloge i drugih laminiranih proizvoda.
U istom kompleksu otvoren je i restoran Stara Kasaba, kao pokušaj oživljavanja lokalne zajednice, koji možda i najbolje govori o kakvim metodama rada je riječ. To je zapravo i ključ uspjeha ove kompanije: poslovati pametno, ali ne zaboraviti gdje su počeli.

Prihodi kao prirodan tok jasne vizije
U industriji gdje se najčešće spominju materijali, težina, otpornost i tehnologija, u Fibraworldu ćete nerijetko čuti i riječi poput: vizija, ljubav prema poslu i – neobično, ali iskreno – ponos. A kako i ne bi bili.
Zaposlenih je danas više od 120, a kompanija konstantno ulaže u njihovu edukaciju i sigurnost, kao i u širenje kapaciteta. Investicije u nove CNC mašine, tehnologije pultruzije i RTM-a, ali i dodatni rast u sektoru obrade metala, govore o strateškom planiranju koje zaslužuje svaku pohvalu.
“Naš posao nije samo proizvodnja, već preciznost, izdržljivost i dugoročno povjerenje,” kaže direktor Alen Bošnjaković, čije ime stoji uz impresivne brojke koje firma bilježi iz godine u godinu – sa više od 15 miliona KM prihoda u 2024. i bonitetnom ocjenom A+, koji svrstavaju Fibraworld u sam vrh srednjih preduzeća u BiH.
Fibraworld izvozi 90% svoje proizvodnje, s glavnim tržištima u Italiji, Švicarskoj, Francuskoj, Austriji i Njemačkoj. Njihovi fiberglas profili ugrađeni su u elektroenergetske sisteme, metro infrastrukture, industrijske hale, aerodromske terminale, kao trag pažljivo izvedene i itekako prisutne bh. proizvodnje.
Iako nema klasične etikete “Made in BiH”, ima nešto što se još bolje pamti – pouzdanost. Klijenti se vraćaju znajući da će naručeni profil biti isporučen tačno, otporno i na vrijeme. I dok drugi još uvijek kalkulišu da li da zamijene čelik fiberglasom, oni su korak dalje – u laboratoriju, u testiranjima, i izradi prvih prototipa.
Kompanija dodatno ulaže u edukaciju, sigurnost i dostojanstvene uslove rada, a isto to prenosi i u zajednice u kojima posluje. Pogon u Novoj Kasabi jeste investicija, ali je povratak života u mjesto koje je bilo na margini. Restoran Stara Kasaba jeste “ugostiteljski objekt”, ali i opet postao mjesto okupljanja, razgovora i topline.
Vizija u Fibraworldu se piše u korporativnim dokumentima, ali ne samo tu. Ona se gradi svakim novim projektom, ulaganjem u lokalnu zajednicu i svakim profilom koji putuje iz Gradačca prema Evropi.
I kao što smo rekli, nije riječ o pukoj ekspanziji, nego o viziji i cilju – da firma raste, ali da ne zaboravi gdje je počela. U zemlji gdje je “domaće” često sinonim za privremeno, Fibraworld je pokazala kako zaslužiti poštovanje.
Zato s ponosom objavljujemo da će 21. i 22. oktobra predstavljati BiH i na platformi 100 EXPO – ne kao slučaj, već kao primjer. Primjer kompanije koja ne traži pažnju, ali kada je dobije, onda ima i šta da pokaže.
Od porodične priče, iz malog mjesta, danas je Fibraworld globalna kompanija. “Da, ovo je naše”, reći će i na sajmu 100 EXPO u Sarajevu, ali s punim pravom, jer iza njih stoje rezultati, ljudi, ideje i rješenja. A još imaju i dušu i srce.