Vlasnik Zare, Inditex, u srijedu je objavio slabiju kvartalnu prodaju od očekivane, istovremeno nagovijestivši sporiji početak ljetne sezone nego prošle godine, uslijed šire ekonomske neizvjesnosti.
Španski maloprodajni lanac izvijestio je o prihodima od 8,27 milijardi eura (9,44 milijarde dolara) u prvom fiskalnom tromjesečju, koje obuhvata period od 1. februara do 30. aprila, što je neznatno manje od 8,39 milijardi eura koliko su predviđali analitičari LSEG-a.
Neto dobit iznosila je 1,3 milijarde eura za to tromjesečje, u poređenju s 1,32 milijarde eura koliko su predviđali analitičari.
Kompanija je također izvijestila o sporijem početku ljetne prodaje, koja je porasla za 6 posto pri konstantnim deviznim kursevima od 1. maja do 9. juna, u poređenju s rastom od 12 posto u istom periodu prošle godine.
Još u martu, Inditex je nagovijestio usporavanje potražnje na početku godine, što je tadašnji izvršni direktor Óscar García Maceiras pripisao neizvjesnosti u vezi sa američkim carinama.
Cijena dionica pala je nakon tih komentara, a dionica trenutno bilježi pad od oko 12 posto u odnosu na vrhunac zabilježen 4. decembra, zaključno s ponedjeljkom.
Komentari su uslijedili nakon što je Inditexova prodaja u četvrtom fiskalnom tromjesečju porasla na godišnjem nivou na 11,21 milijardu eura, ispunivši očekivanja. To je uslijedilo nakon rijetkog podbačaja prodaje i dobiti u trećem tromjesečju, kada su poplave u Španiji uticale na potrošnju.
Kompanija, koja također posjeduje niz robnih marki, uključujući Pull & Bear, Bershku i Massimo Dutti, često se smatra pokazateljem općeg potrošačkog raspoloženja.
Također je ostvarila jasnu prednost u odnosu na konkurenta H&M, koji je u martu objavio slabije prihode u prvom fiskalnom tromjesečju od očekivanih, dok prodaja švedskog modnog giganta i dalje opada.
Oba maloprodajna diva suočavaju se sa sve većom konkurencijom jeftinijih brendova brze mode kao što su kineski Shein i Temu, čiji proizvodi imaju sličan kvalitet, ali znatno niže cijene.