Volkswagen će 2026. godine lansirati robo-taksi ID Buzz AD

Volkswagen će 2026. godine lansirati robo-taksi ID Buzz AD i time preduhitriti Teslu. Ali i drugi konkurenti učestvuju u toj milijardama teškoj trci za budućnost.
Problem mobilnosti bio bi znatno bliže rješenju kada bi postojala jeftina i udobna zajednička vozila.
A da bi korištenje bilo jeftino, to neizbježno znači da u takvom vozilu ne može biti vozač koji će primati platu i živjeti od tih vožnji.
Pilot-projekti s autonomnim automobilima i mini-autobusima bez vozača već godinama postoje, na primjer u Sjedinjenim Američkim Državama i Kini.
Takva vozila se testiraju i u Njemačkoj.
Međutim, odobrenje za takvu vrstu vozila – tzv. sisteme nivoa 4, dakle vozila koja voze potpuno autonomno bez vozača – u Njemačkoj trenutno ne postoji, iako bi to, prema Njemačkoj kancelariji za motorna vozila, bilo pravno moguće kako u Njemačkoj, tako i u EU.
Zbog toga se činilo da je šira primjena robo-taksija još daleko.
Sada Volkswagen izlazi u prvi plan: model ID Buzz AD (AD = autonomna vožnja), električni Transporter bez vozača, vozi nivoom 4 na unaprijed definisanim rutama. Jer autonomna vožnja još uvijek pati od brojnih „dječijih bolesti“ vještačke inteligencije – ogroman je izazov pronaći cestu kada padne snijeg, a lako je mogu zbuniti i obične naljepnice na prometnim znakovima.
Ali ako je predviđeno da vozilo uvijek vozi istom rutom, tada su i ti problemi značajno manji.
U utorak, 17. juna 2025., u Hamburgu, najveći evropski proizvođač automobila predstavio je serijsku verziju tog samovozećeg vozila. ID Buzz AD će se od 2026. koristiti najprije samo u Hamburgu i Los Anđelesu – ali u planu je da se to vozilo ponudi i drugim gradovima.