PočetnaIzdvojenoMarinko Tomić, generalni direktor EuroExpress brze pošte: Kako oblikujemo budućnost brzih pošta u BiH

Marinko Tomić, generalni direktor EuroExpress brze pošte: Kako oblikujemo budućnost brzih pošta u BiH

AUTOR:Poslovne novine
24.07.2025
Marinko Tomić, generalni direktor EuroExpress brze pošte: Kako oblikujemo budućnost brzih pošta u BiH

U vremenu kada brzina, pouzdanost i korisničko iskustvo određuju uspjeh, EuroExpress brza pošta uspjela je, ne samo da odgovori na izazove tržišta, već da postavi standarde u domaćoj logistici.

O razvoju kompanije, inovacijama koje mijenjaju način na koji razmišljamo o dostavi i viziji budućnosti, razgovarali smo s Marinkom Tomićem, osnivačem i generalnim direktorom kompanije koja je postala sinonim za efikasnost, povjerenje i domaći uspjeh.

O uspjehu i pozicioniranju

EuroExpress brza pošta je prepoznata kao jedan od lidera u sektoru brze pošte u Bosni i Hercegovini. Koji su ključni faktori koji su doprinijeli tom uspjehu?

„Naš uspjeh je rezultat jasne vizije, posvećenosti i konstantnog rada. Od prvog dana postavili smo sebi cilj da budemo pouzdan partner građanima i biznisima. Vjerujem u dugoročnu vrijednost, ne kratkoročne dobitke. Ključ je u tome što nikada nismo odstupili od onoga što obećamo korisniku. Sistem, ljudi i stalna ulaganja u infrastrukturu i tehnologiju su temelji na kojima gradimo sve ostalo.“

Kakve izazove danas nosi logistička industrija u BiH i kako se Vaša kompanija s njima nosi?

„Radimo u složenom ambijentu. Infrastruktura nije na nivou koji sektor zahtijeva, zakonske odredbe su često neusklađene s realnim potrebama, a tržište brzo evoluira. Naš odgovor je proaktivnost. Ne prilagođavamo se, već unaprijed kreiramo rješenja. Naš tim reaguje brzo, a kompanija donosi odluke koje odražavaju zrelost, a ne impuls. Radimo svakodnevno na tome da prepreke pretvorimo u prednost.“

Ušli ste i u odabrano društvo 100 najvećih u BiH. Šta za Vas lično, a šta za kompaniju, znači ovo priznanje?

„To je priznanje koje naša kompanija dobija u kontinuitetu. Kao vlasniku i generalnom direktoru, ono nosi i emocionalnu vrijednost jer podsjeća na početke i svaku tešku odluku koja je dovela do rasta. Za kompaniju, to je potvrda stabilnosti i ozbiljnosti. Najviše od svega, to je poruka svim zaposlenima da njihovo zalaganje ima stvarnu težinu jer iza svake brojke stoje ljudi i sistem koji funkcioniše s ciljem.“

O inovacijama i digitalizaciji

Jedna ste od prvih kompanija koja uvodi široku mrežu paketomata u BiH. Šta su paketomati, kako funkcionišu i šta njihovo postojanje znači krajnjim korisnicima?

„Paketomati su konkretan primjer kako tehnologija mijenja svakodnevicu. Omogućavaju korisnicima da preuzmu pošiljku u vrijeme koje im najviše odgovara. Oni znače slobodu, sigurnost i uštedu vremena. Naš cilj nije bio samo da uvedemo novitet, već da ljudima ponudimo konkretnu prednost u svakodnevnom životu.“

Kako korisnici reaguju na novu uslugu? Da li ste već uočili promjene u ponašanju kupaca?

„Reakcije su izuzetno pozitivne. Ljudi cijene jednostavnost i kontrolu, a upravo to im paketomati i omogućavaju. Korištenje raste iz mjeseca u mjesec, a navike se mijenjaju u pravcu fleksibilnijih rješenja. Ovo je pokazatelj da korisnici prepoznaju pravu vrijednost kad im se ponudi.“

Koliko uvođenje ovakvih tehnologija mijenja logistički lanac, ali i Vaše interne procese?

„Mijenja dosta toga. Od planiranja ruta, alokacije resursa do optimizacije troškova. Tehnologija nam omogućava da budemo precizniji, brži i organizovaniji. Ali još važnije, mijenja način razmišljanja u kompaniji. Postajemo još više orijentisani na podatke i korisničko iskustvo, koje smatramo prioritetom.“

O tržištu i konkurenciji

Kako ocjenjujete konkurenciju u sektoru brze pošte u BiH i po čemu se EuroExpress brza pošta danas izdvaja?

„Konkurencija je izazov koji nas pokreće, ali ne određuje naš pravac. Ne poredimo se da bismo kopirali, nego da bismo učili i bili bolji. EuroExpress brza pošta se izdvaja jer nije dio šablona. Mi gradimo sopstveni model, prilagođen realnostima ovog tržišta i potrebama domaćih korisnika. Imamo operativnu snagu velikih i agilnost malih, a to je rijetka kombinacija. Sve to čini da smo upravo mi ti koji postavljaju standarde u ovoj industriji.“

Na domaćem tržištu postigli ste, čini se, sve što se može. Postoje li ambicije ili planovi za širenje u regiji?

„Imamo ambiciju da rastemo, ali uz jasne principe. Naš razvoj ne mjerimo samo u brojevima, već i u dubini promjena koje uvodimo. Fokusirani smo na to da dodatno unaprijedimo postojeće kapacitete, unaprijedimo sistem i osiguramo da svaki proces funkcioniše po najvišim standardima. Uvijek tražimo prostor za unapređenje, ali uz očuvanje kvaliteta koji gradimo godinama.“

O viziji i planovima

EuroExpress brza pošta je gotovo pa punoljetna kompanija. Gdje je vidite za pet godina? Koji su najvažniji strateški ciljevi za naredni period?

„Za pet godina vidim kompaniju još snažnije oslonjenu na tehnologiju i još bližu čovjeku. Naši ciljevi su jasni: dalji razvoj digitalnih servisa, povećanje automatizacije, unapređenje korisničkog iskustva i jačanje logističke mreže. Pored poslovnog rasta, jednako važna nam je i uloga koju želimo imati u društvu, a to je biti odgovoran, stabilan i pouzdan partner u svakoj lokalnoj zajednici.“

Kakvi su planovi za razvoj infrastrukture, posebno u kontekstu rasta e-trgovine i promjena u navikama potrošača?

„Ulažemo u logističke centre, lokalne hubove i mrežu samouslužnih rješenja. Pratimo kupca, ali i predviđamo gdje će kupac biti za pet godina. E-trgovina će nastaviti rasti, a mi planiramo biti servis dostupan, brz i pouzdan za svakog prodavača i kupca. Naš cilj ostaje da budemo kompanija koja ne prati trendove nego ih postavlja.“

Koliko je zahtjevno voditi jednu od najdinamičnijih kompanija u BiH i kako izgleda Vaš radni dan?

„Voditi ovakvu kompaniju znači donositi odluke koje utiču na živote stotina zaposlenih i hiljada korisnika. To nije teret, već odgovornost koju treba nositi odlučno i s jasnim vrijednostima. Moj dan ne mjeri se satima, već rezultatima koje tim ostvaruje. Nije uvijek lako, ali osjećaj da gradite nešto što ima dugoročan smisao je ono što pokreće.“

O saradnicima i povjerenju

Koliko je u velikom biznisu, a Vaš to zasigurno jeste, važan odabir saradnika? Čime se Vi vodite kada ih birate?

„Pravi ljudi su najvažnija investicija. Gledam integritet, sposobnost da se misli timski i spremnost da se prihvati odgovornost. Znanje se može naučiti, ali karakter se nosi. Sistem u kojem ljudi osjećaju da njihov rad ima smisla postaje neuništiv jer kompanija postaje ozbiljna onda kada svaka osoba osjeća da je njen doprinos važan. To je kultura koju gradimo.“

Šta biste kao poruku poslali mladim preduzetnicima koji tek ulaze u svijet logistike i dostave?

„Imati ideju nije dovoljno. Potrebna je izdržljivost, spremnost da učite iz svake greške i da zadržite vjeru i kada okolnosti ne idu u vašu korist. U logistici se sve vrti oko vremena, ali uspjeh dolazi onima koji znaju strpljivo čekati svoj trenutak i rade za njega svakodnevno. Ne zaboravite: povjerenje je najvrijedniji kapital u ovom poslu, stoga ga gradite pažljivo.“

Da danas krećete ispočetka, koju grešku sa početka bavljenja privatnim biznisom ne biste ponovili?

„Vjerovatno bih ranije prepoznao koliko je važno graditi jasan sistem i delegirati više. Predugo sam vjerovao da mogu sve sam, a zrelost u biznisu dolazi onda kada shvatite da najveća snaga lidera nije u tome da sve zna, nego u tome da zna kako da okupi i osnaži druge.“