Startup Perplexity AI želi kupiti Google Chrome u rekordnoj ponudi

Startup iz oblasti umjetne inteligencije Perplexity AI izazvao je globalnu pažnju nakon što je uputio neslužbenu ponudu od 34,5 milijardi američkih dolara za kupovinu Google Chromea, najkorištenijeg internetskog preglednika na svijetu, objavio je Reuters.
Ponuda, koja je znatno veća od vlastite procijenjene vrijednosti Perplexityja od oko 18 milijardi dolara, stigla je samo nekoliko mjeseci nakon što je kompanija najavila da bi kupila Chrome ukoliko bi sud ili regulatorne vlasti primorale Google na prodaju preglednika.
Portali The Wall Street Journal i Bloomberg prenose da je Perplexity poslao "unsolicited all-cash offer" u utorak, te da su “više velikih investicionih fondova pristali finansirati transakciju u cijelosti”. Prema izjavama glasnogovornika kompanije, Perplexity bi u slučaju akvizicije uložio dodatnih 3 milijarde dolara u Chrome i Chromium u naredne dvije godine, te zadržao Chromium kao otvoreni kod i Google Search kao zadani pretraživač.
Google do sada nije pokazao spremnost na prodaju, niti je sud naložio takav potez, a analitičari ističu da je malo vjerovatno da će do transakcije doći. Mnogi smatraju da se radi o strateškom PR potezu kojim Perplexity želi privući globalnu pažnju i dodatno učvrstiti svoj imidž u tehnološkoj industriji.
Ovo nije prvi put da Perplexity pokušava napraviti odvažne akvizicije – ranije ove godine startup je ponudio otkup TikTok-a, no ni taj dogovor nije realizovan.
Google Chrome, lansiran 2008. godine, danas ima dominantan udio na globalnom tržištu internetskih preglednika, a procjenjuje se da ga koristi više od 3 milijarde ljudi širom svijeta.