Xiaomi potvrdio ulazak na evropsko tržište električnih automobila

Kineski tehnološki div Xiaomi, globalno poznat po pametnim telefonima, sve ozbiljnije gradi poziciju u automobilskoj industriji. Iako je tek prije četiri godine najavio ulazak u proizvodnju električnih vozila, kompanija je već ostvarila značajne rezultate na domaćem tržištu i sada planira širenje prema Evropi.
Prvi veliki uspjeh postigla je električna limuzina SU7, koja je prošle godine osvojila kupce rekordnom brzinom – u samo 119 dana isporučeno je 200.000 vozila. Potražnja i dalje nadmašuje proizvodne kapacitete, pa trenutni rok isporuke iznosi gotovo godinu dana.
Na tom uspjehu nadovezao se model YU7, lansiran u maju, koji je također brzo postao jedan od najtraženijih automobila u Kini, s vremenom isporuke do 58 sedmica.
Predsjednik kompanije William Lu potvrdio je da Xiaomi priprema ulazak na evropsko tržište, ali se prvi automobili sa Xiaomijevim logotipom u Evropi ne očekuju prije 2026. godine. „Ime Xiaomi globalno je poznato, ali električna vozila tek trebaju izgraditi identitet izvan Kine“, naglasio je Lu, dodajući da su planovi zasad u fazi istraživanja i pripreme.
Kako bi ojačao imidž brenda, Xiaomi već testira svoje modele u Evropi. Njegov SU7 Ultra, vozilo s četiri motora, u junu je postavilo rekord najbržeg kruga za serijski proizvedeni električni automobil na legendarnoj stazi Nürburgring. Taj uspjeh privukao je pažnju i velikih evropskih proizvođača, uključujući Ferrari, što Xiaomiju daje dodatnu legitimnost na tržištu.
U drugom kvartalu ove godine kompanija je isporučila rekordnih 81.302 automobila, što je rast od gotovo 198% u odnosu na isti period prošle godine. Prihodi iz segmenta električnih vozila iznosili su 20,6 milijardi juana (oko 2,87 milijardi dolara), uz impresivnu bruto maržu od 26,4%.
Ipak, glavni izazov ostaje opskrbni lanac. Tek nakon stabilizacije proizvodnje i smanjenja rokova isporuke u Kini, Xiaomi će moći ozbiljnije krenuti u osvajanje evropskog tržišta.