Porsche odustaje od vlastite proizvodnje baterija

Njemački proizvođač sportskih automobila Porsche povlači ručnu kočnicu na jednom od svojih najambicioznijih projekata – proizvodnji vlastitih baterija za električna vozila. Razlog? Sporiji rast potražnje od očekivanog, promjene u regulatornim okvirima i neumoljiva ekonomska računica.
Iako je elektrifikacija brenda u toku, s više od trećine globalne prodaje u prvoj polovini 2025. godine koja otpada na električne i hibridne modele, Porsche je odlučio da nema smisla ulaziti u skupu i rizičnu avanturu industrijske proizvodnje baterijskih ćelija. „Zbog volumena i nedostatka ekonomije razmjera, Porsche više neće nastaviti s vlastitom proizvodnjom baterijskih ćelija“, izjavio je Oliver Blume, CEO Porschea i Volkswagen Grupe.
Brojke ipak pokazuju da elektrifikacija nije stala: gotovo 26.000 primjeraka novog električnog Macana prodano je u prva dva kvartala 2025., dok je Taycan u SAD-u zabilježio rast prodaje od 31%. Ipak, globalno tržište razvija se sporije nego što se očekivalo. U SAD-u, najvažnijem Porscheovom tržištu, Trumpova administracija usporava programe čiste energije, ukida poreske poticaje za kupce električnih vozila i ublažava regulative potrošnje goriva.
Za proizvođače poput Porschea to znači da klasični motori s unutrašnjim sagorijevanjem imaju mnogo duži rok trajanja od onoga što se donedavno činilo realnim. „Nažalost, tržište električnih vozila nije se razvilo kako je prvobitno predviđeno. Morali smo zaključiti da naš poslovni model za baterije nije održiv“, istakao je Michael Steiner, član Uprave zadužen za istraživanje i razvoj.
Porscheova podružnica Cellforce krenula je s ambicijom da u tvornici na jugu Njemačke proizvodi jednu gigavat-sat baterija godišnje – dovoljno za 10.000 Taycana. Planiralo se i drugo, još veće postrojenje. No, umjesto industrijskog rasta, kompanija će sada fokus prebaciti na istraživanje i razvoj. Dio zaposlenika bit će preusmjeren u Volkswagenovu baterijsku podružnicu PowerCo, dok će oko 200 ljudi ostati bez posla.
Odluka Porschea uklapa se u širi trend. Evropa se u baterijskom biznisu teško nosi s konkurencijom iz Kine. Kineski divovi CATL i BYD kontrolišu globalni lanac opskrbe i nude visokotehnološke baterije po nižim cijenama. Švedski Northvolt, nekada najveća evropska nada u proizvodnji baterijskih ćelija, proglasio je bankrot nakon što je potrošio milijarde bez dostizanja željene razine proizvodnje.
Veliki igrači poput LG Energy Solutiona danas se strateški preusmjeravaju na baterije za pohranu energije u elektroenergetskim mrežama, dok manji projekti, poput Porscheovog, jednostavno nemaju ekonomsku održivost.
Unatoč povlačenju iz vlastite proizvodnje baterija, Porsche ne odustaje od elektrifikacije. U pripremi su novi modeli poput Cayennea Electric i potpuno električne verzije sportskog modela iz serije 718. Baterije za Macan Electric isporučuje kineski CATL, a Taycan koristi ćelije južnokorejskog LG Energy Solutiona.
Paralelno, Volkswagen Grupa nastavlja s velikim investicijama u baterije – od nabavke sirovina, razvoja solid-state tehnologije do izgradnje tri gigatvornice u Španiji, Njemačkoj i Kanadi.