Tehnički prijem brze ceste kod Gradiške počinje danas, otvaranje novog GP-a prije Nove godine

Prema informacijama koje su objavili regionalni mediji, prijem vodi nadležno ministarstvo u Hrvatskoj, a pozitivnim nalazom otklanja se posljednja formalna prepreka za otvaranje.
Kako navode “Nezavisne”, Bosna i Hercegovina i Hrvatska su načelno usaglasile da se novi granični prijelaz pusti u promet do kraja decembra (nezvanično: 10. decembra), uz napomenu da će režim rada u startu biti privremen, po modelu kakav već funkcioniše na GP Svilaj. Time bi se omogućilo korištenje prelaza prije okončanja cjelokupne međudržavne procedure.
Administrativni korak koji i dalje slijedi je revizija Sporazuma o graničnim prijelazima (2013.) ili donošenje aneksa, kako bi se formalno definisale kategorije i nadležnosti svih zajedničkih prelaza. Mješovita komisija za kategorizaciju već je formirana, a očekuju se sastanci pregovaračkih timova do kraja mjeseca. Dok ti razgovori traju, nadležne institucije mogu donijeti rješenje o privremenom otvaranju novog GP-a Gradiška.
Infrastrukturno, projekat je sprman: Hrvatske ceste su kao investitor okončale radove na brzoj cesti, a izvođač Integral inženjering priveo je dionicu kraju; u proceduri je i tehnički pregled koji prethodi izdavanju završne dozvole. Na bosanskoj strani granični kompleks i most preko Save završeni su ranije, s ciljem da se rastereti postojeća gradska trasa kroz Bosansku Gradišku.
Puštanjem u promet, novi GP postaje važna vanjska šengenska tačka EU i ključna veza Zapadnog Balkana s autocestom A3 Zagreb–Lipovac. U prvoj fazi saobraćaj će se privremeno organizovati preko postojeće petlje kod Stare Gradiške, dok se ne dovrši direktni spoj na A3 (etapa III u Hrvatskoj). Stručne procjene i ranije analize najavljuju kraći put i manja zagušenja, uz značajno ubrzanje roba i putnika između Banje Luke i Zagreba.
Završetak ovog koraka prate i birokratski rokovi: nakon tehničkog prijema i odluke o privremenom otvaranju, slijede formalne odluke Savjeta ministara BiH/Predsjedništva BiH (ratifikacija) i Vlade RH u okviru obnove sporazuma o prelazima. No, model “prvo u funkciju – potom potpuna pravna finalizacija” osmišljen je da se izbjegne dodatno čekanje i omogući korištenje već izgrađene infrastrukture.