Kolačići i privatnost

Koristimo kolačiće kako bismo poboljšali vaše iskustvo na našem sajtu, analizirali promet i prilagodili sadržaj. Klikom na "Prihvati sve" pristajete na korištenje svih kolačića. Saznajte više

PočetnaVijestiPrvi voz iz Luke Rijeka stigao u Tuzlu: Manje kamiona, više šina

Prvi voz iz Luke Rijeka stigao u Tuzlu: Manje kamiona, više šina

Prevoz tereta iz Luke Rijeka do Tuzlanskog kantona i ostatka Bosne i Hercegovine od sada je moguć i željeznicom, što predstavlja važan iskorak za domaću privredu.
AUTOR:Mersa Sejfic-Mujanovic
06.12.2025
Prvi voz iz Luke Rijeka stigao u Tuzlu: Manje kamiona, više šina

Umjesto kamiona i dugih čekanja na granicama i carini, dio robe sada će putovati vozom, brže i uz niže troškove. Prvi voz već je stigao u Tuzlu, prevezavši 16 kontejnera. Novi način transporta znači i manje teretnih vozila na putevima, što je posebno važno za saobraćajno opterećene pravce u TK i sjeveroistočnoj Bosni.

Pomoćnik ministra za saobraćaj u Ministarstvu trgovine, turizma i saobraćaja TK, Nenad Lukanović, ističe za portal Biznis da željeznica donosi višestruke koristi. Prevoz je, uz punu popunjenost kontejnera, jeftiniji od cestovnog, a istovremeno se smanjuje pritisak na putnu infrastrukturu. Dugoročni cilj je da Tuzlanski kanton, nakon pokretanja kargo centra na aerodromu, preraste u intermodalni regionalni centar.

Do realizacije ovog projekta vodio je dug put – ideja je pokrenuta prije gotovo osam godina. Tuzlanski kontejnerski terminal ukazivao je na probleme privrednika, posebno kada je riječ o vangabaritnom teretu i složenim procedurama. Novi model prevoza skraćuje vrijeme isporuke i, kako navodi direktor terminala Abdulah Avdagić, privrednicima omogućava da robu iz Rijeke do Tuzle dobiju u vrlo kratkom roku, bez dodatnih administrativnih komplikacija.

Put tereta izgleda ovako: kontejneri stižu brodovima u Luku Rijeka, tamo se pretovaruju na voz i dalje putuju preko Šamca i Doboja do Tuzle. Cijelo putovanje traje jedan dan. U zavisnosti od vrste robe i veličine kontejnera, po jednom vozu će se moći prevesti između 30 i 70 kontejnera.

Za početak, vozovi će saobraćati jednom sedmično, ali ako interes privrednika bude rastao, broj linija može se povećati. Očekuje se da će ovaj projekat dodatno ojačati industrijski snažan Tuzlanski kanton i olakšati poslovanje kompanija koje uvoze i izvoze robu preko Jadrana.