Tema u fokusu

Kako je kompanija ZOO centar ostvarila brzi rast: Sve što je potrebno je ljubav


Jedan od čestih savjeta koji možemo čuti od onih koji su uspješni jeste: “radite ono što volite”. Najbolji primjer da je to zaista tako jeste bosanskohercegovački poduzetnik Arman Akšamović koji ne samo da radi ono što voli, već je zahvaljujući ljubavi prema životinjama uspio razviti brzorastuću kompaniju ZOO centar, jednu od 667 kompanija u BiH koje se mogu pohvaliti brzim rastom, od ukupno 31.564 koliko ih je tokom 2016. godine poslovalo u BiH.

Zoo Centar čine specijalizovane prodavnice za kućne ljubimce, a posluju već osamnaest godina. Pioniri su u prodaji kućnih ljubimaca u BiH, a njihova Složena godišnja stopa rasta (CAGR) iznosi 29 posto.

Akšamović je za Poslovne novine govorio o svojoj poslovnoj viziji, počecima kompanije te faktorima koj su doveli do brzog rasta.

“All we need is love. Sve što je potrebno je ljubav. Ljubav prema životinjama, to je pokretačka snaga Zoo centra. Svi u krugu moramo biti zadovoljni. Oni od kojih mi kao centar kupujemo proizvode, zatim mi kao kompanija, naši kupci i u krajnjem kućni ljubimac. Tako radimo već godinama i u takvoj postavci brzi rast naše kompanije je rezultat koji je jednostavno morao doći”, rekao je Akšamović za Poslovne novine.

Za brzi rast kompanije iznimno je važno i dugoročno planiranje.

“Kada bih razmišljao od danas do sutra, mogao bih odmah zatvoriti firmu. Zato uvijek zacrtam cilj od pet godina i trčim prema tome. Da li će se taj moj cilj ostvariti za tri ili četiri godine, ili možda duže, nije bitno. Ali će se ostvariti uz pametno i zdravo razmišljanje, investicije i inovativnost”, naveo je Akšamović.

On je naveo i druge presudne faktore za brzi rast kompanije. Da bi jedan poslodavac koji ulaže svoj kapital uspio u svom poslu, on mora da ima stopostotnu viziju onoga što će raditi, da vjeruje u to i da odabere radnike koji čine jedan uspješan tim.

“Radnici su taj jedan ogroman faktor koji doprinosi brzom rastu, od samog osnivanja kompanije do danas. Ono što je presudno jeste i konstantna edukacija i disciplina. Prodavnica kućnih ljubimaca, opreme i hrane nije obična trgovina. Vi morate da imate obučen kadar koji u svakom trenutku mora odgovoriti mušteriji na svako postavljeno pitanje. Na primjer, kakav je kvalitet hrane, kako se hrane dijele, zatim kakva voda treba za određene ribice, koje su bolesti prenosive prema ljudima itd.”, istakao je Akšamović.

Naš sagovornik je naglasio da ova djelatnost nije nimalo laka trgovina, jer prodavač mora biti potpuno siguran u ono što prodaje i da svakoj mušteriji objasni prednosti i mane kupovine kućnog ljubimca.

“U početku su ljudi impulsivno kupovali kućne ljubimce, a nisu se dovoljno edukovali o načinima držanja tog kućnog ljubimca te stepenu odgovornosti. Važno je i da li ljudi imaju vremena da se bave životinjama. Danas je sve to na jednom drugom nivou. Još uvijek treba raditi na edukaciji, ali poenta je da svi našu uposleni prolaze temeljitu obuku”, zaključio je Akšamović.

Inače, ZOO centar je prijatelj projekta Poslovnih novina “Brzorastuće kompanije u BiH i regiji”. Više o ZOO centru možete saznati na profilu ove kompanije na našem portalu, a više o projektu možete pročitati na ovom linku.