Počeo je ''s jednom vrećom šećera" i izgradio brend vrijedan milijarde

Haribo je u svojoj dugoj historiji uspio stvoriti ugledan brand, slavan po gumenim bombonima. Kompaniju je osnovao njemački poduzetnik Johannes Hans Riegel, po čijim je inicijalima i mjestu djelovanja kompanija i dobila ime. Naime, Haribo je kratica za Hans Riegel, Bonn (pri čemu su od svake riječi uzeta po dva prva slova).
Riegel je navodno vrlo skromno započeo posao, kao i velik broj drugih slavnih poduzetnika. Govorilo se da je posao sa slatkišima započeo "s jednom vrećom šećera", a na kraju je izgradio cijelo poslovno carstvo.
Riegelovi prvi slatkiši bili su tvrdi, bezbojni bomboni koje je prodavao po lokalnim trgovinama i na uličnim festivalima. Jedina zaposlenica firme bila je njegova supruga koja je bombone dostavljala na svom biciklu, a iako su se sve vrste slatkiša dobro prodavale, gumeni su bomboni privlačili najviše pažnje.
Metamorfoza medvjedića
Nezadovoljan njihovim oblikom, Riegel je tragao za novim rješenjem pa se prisjetio rasplesanih medvjeda koje je sreo na jednom dječjem festivalu. U spomen na vesele medvjede, svojim je bombonima podario novi izgled koji su, u njegovo vrijeme bili dulji i tanji od današnjih Haribo gumenih medvjedića.
Riegelovi gumeni bomboni sadržavali su želatinu, šećer i biljne arome. U proteklih 80-ak godina gumeni bomboni kompanije Haribo vrlo su se malo mijenjali, a dominantan im je bio oblik medvjedića, koji je postao vrlo popularnim.
Njemački moto kompanije Haribo, oglašavan na njihovim proizvodima glasi "Haribo macht Kinder froh – und Erwachsene ebenso" (Haribo uveseljava djecu, a i odrasle također).
Haribo je prvo lansirao gumeni bombon je poznat kao Dancing Bear. Kultni Goldbear - niži i deblji od svog prethodnika i prvi put prodan 1960. - najpopularniji je Haribo proizvod na glavnim tržištima diljem svijeta.
Postoje i regionalni favoriti: Amerikanci najviše vole za slatko-kisele kombinacije Twin Snakes, dok se u nordijskim zemljama najviše voli suptilni okus crnog sladića, piše Bloomberg.
Inače, godine 1975. medvjedić postaje zaštitni znak tvrtke koja danas proizvodi oko stotinu milijuna bombona dnevno i posluje diljem svijeta.
Sačuvali porodični posao
Pored samog osnivača Hariba, za tako veliki uspjeh zaslužni su i njegovi sinovi koji su nakon Riegelove smrti, 1945 godine., preuzeli posao i tvrtku podigli na noge.
Naime, firma je izgubila svoj sjaj za vrijeme Drugog svjetskog rata. Hans Riegel umro je iznenada u ožujku 1945. godine, u 51. godini života. Njegova supruga preuzela je vođenje tvrtke, prije nego što su se njena dva sina, koja su bila u ratnom zatočeništvu, vratila kušći i zauzela njeno mjesto.
Hans Riegel Junior ostat će na čelu firme 67 godina, do svoje smrti u 90-oj godini 2013. godine, što je rekord. Firmu je potom preuzela treća generacija obitelji.
Firma se oduvijek vodi načelom: "Držite se onoga što djeluje i ne popravljaj ono što nije pokvareno". Koliko se ta formula pokazala uspješnom najbolje pokazuje to što je Haribo trenutno najveći svjetski brend u kategoriji slatkiša od šećera vrijednih gotovo 70 milijardi dolara.
Iako je rodna Njemačka i dalje najveći potrošači, danas je više od hiljaduproizvoda dostupno u 120 zemalja.
"Naš svijet je svijet gumenih bombona. Ne dopuštamo si da nas ništa omete", natpis je u svlačionici iznad žarko crvenih ormarića koji unose malo radosti u inače klasične tvorničke prostorije.
"Ne popravljaj ono što nije pokvareno"
Izrada Goldbearsa počinje Haribovom mješavinom šećera, želatine i ostalih sastojaka, receptom za kašu koji se nije mijenjao više od 25 godina. Mlaznice lijevaju pravu količinu u kalupe u obliku medvjeda napravljene od jestivog škroba, stvarajući stotina "vrućih tekućih guma".
Nakon što se učvrste, svježi gumeni bomboni padaju sa svojih pladnjeva na veliku pokretnu traku. Prvo će biti podvrgnuti temeljitom uklanjanju škroba kako bi se uklonili svi posljednji ostaci materijala iz kalupa.
Na kraju ulaze u rotirajući bubanj, gdje se stotine kilograma medvjedića prskaju voskom i uljima kako se ne bi zalijepili jedni za druge. Zatim slijedi mehaničko sortiranje kojim se odvajaju svi unakaženi ili nepravilni komadi koji čine manje od jedan posto proizvodnje.
U prizemlju roboti medvjediće stavljaju u različite pakete koji kasnije prolaze kroz provjeru kvalitete i detektore metala, da bi se na kraju ponovno vagali. Roboti zatim pakete bombona spremaju u kutije. Time su Haribo gumeni bomboni spremni za put do konzumenata, prenosi Bljesak.info.