Počelo probijanje tunela Kvanj kod Mostara

Tunel je projektovan kao dvocijevni: desna cijev duga je 2.645 m, a lijeva 2.720 m. Cijela poddionica Tunel Kvanj – Buna duga je 5,10 km.
Prema dostupnoj projektnoj dokumentaciji i planovima, poddionica Tunel Kvanj – Buna realizira se u sklopu dionice Mostar jug – Buna, s ciljem rasterećenja saobraćaja kroz južni prilaz Mostaru i skraćenja vremena putovanja na pravcu sjever–jug.
Tunel Kvanj ima strateški značaj: osigurava protočnost saobraćaja i sigurniji profil ceste, a ujedno je karika koja spaja nekoliko aktivnih gradilišta na mostarskom potezu Koridora Vc. U zvaničnim kvartalnim izvještajima navedeno je da se ovaj segment vodi kao prioritetni objekt na trasi.
Finansiranje dionica na širem mostarskom području osigurano je kroz međunarodne finansijske institucije – poddionica Tunel Kvanj – Buna planirana je uz podršku EIB-a, dok je dionica Mostar jug – Tunel Kvanj pod EBRD-om. Takva kombinacija omogućava stabilno faziranje radova i kontinuitet gradnje.
Planovi nosilaca projekta predviđaju da se mostarske dionice (Mostar jug – Tunel Kvanj i Tunel Kvanj – Buna) dovrše do 2027. godine, što bi značajno približilo završetak kompletnog koridora kroz Hercegovinu.
Po okončanju tunela Kvanj i pratećih objekata očekuje se mjerljivo skraćenje putovanja, bolja sigurnost i dodatni poticaj regionalnom razvoju – od turizma do logistike. To je i razlog zbog kojeg se ovaj zahvat u dokumentima nosi kao “ključni isporučivi rezultat” za južni dio Koridora Vc.