Nakon pola stoljeća postojanja Poslovnih novina, s pravom možemo reći da je historija modernog privrednog novinarstva u Bosni i Hercegovini započela izdavanjem Privrednih novina – danas Poslovnih novina. Tog februara 1972. godine, startale su kao nedjeljni stručni informativni list za privredna pitanja, a iste godine objavile su i prvu monografiju privrede Bosne i Hercegovine.
Poslovne novine stasale su rame uz rame sa tadašnjim velikim privrednim sistemima Energoinvestom, Hidrogradnjom, Vranicom i brojnim drugima. Tada mlad tim novinara, pod iskusnom palicom urednika i direktora, pravili su pionirske korake ekonomskog novinarstva i publikovali veliki broj posebnih izdanja za različite sektore privrede.
Tokom svih ovih godina su mijenjale vlasničku strukturu pa su započele kao izdanje medijske kuće Oslobođenje. Nedugo zatim izdvojile su se i počele izlaziti u okviru novoformirane izdavačke kuće Privredna štampa, koja je proširila porodicu stručnih časopisa.
Štampale su se čak i u periodu od 1992. do 1995. godina u opkoljenom Sarajevu, kada je ekipa entuzijasta okupila novinare iz cijele BiH da pronalaze zanimljive priče privrednika koji su u to teško vrijeme privređivali i ostvarivali kakve-takve poslovne rezultate.
Nakon tog perioda ponovo se izdižu iz pepela obnavljajući porušene poslovne prostore te ponovo rastu zajedno sa novim igračima na tržištu poput Preventa, AS Holdinga, Hifa Oila i drugih velikih kompanija koje se šire na regionalna i svjetska tržišta baš kao i Poslovne novine.
Vremenom Poslovne novine izrastaju iz tradicionalnog časopisa u tehnološki razvijeni medij i postaju prepoznatljiv brend, da bi se posljednjih pet godina izdvojile u samostalnu, respektabilnu medijsku kuću pod nazivom Poslovne novine d. o. o. Sarajevo.Bogat opus izdavačke djelatnosti tokom godina postojanja obilježilo je 1290 štampanih izdanja Poslovnih novina, za koje su pisali istaknuti akademici, ekonomski analitičari, novinari i urednici, lideri u svijetu poslovnog novinarstva.
Spajajući dva vijeka postojanja, Poslovne novine uspjele su opstati i u najtežim vremenima i u novom su se mileniju prilagodile trendovima elektronskog izdavaštva i informisanja preko svog portala i društvenih mreža. Odigrale su važnu ulogu na tržištu dajući ekonomske analize i projekcije o kojima su govorili privrednici. Izgradile su platformu za kvalitetna i relevantna ekonomska istraživanja pa otišle i korak dalje i okupile i uvezale najuspješnije privrednike iz BiH i regiona kroz prepoznatljive projekte.
Izgradile su brend – „100 najvećih u Bosni i Hercegovini“ – koji ove godine slavi jubilarnih 35 godina i sa kojim su izašle van granica naše zemlje i postale poznate u regionu. Posljednjih godina ovaj brend se razvija i na drugim tržištima pod nazivom „100 najvećih u Srbiji“ i „100 najvećih u Crnoj Gori“.
U familiju uspješnih firmi uvezali su biznismene kroz dva nova mlađa projekta koja okupljaju bonitetno pouzdane i brzorastuće kompanije. Ova dva projekta postaju samostalna i vrlo brzo stasaju kao prepoznatljivi brendovi pod nazivom „Pouzdanost“ i „Brzorastuće kompanije Bosne i Hercegovine i regiona“.
Neprocjenjivo iskustvo stečeno u realizaciji ovih ali i drugih projekata, među kojima su „Izazov izvoza“, „Gradovi/općine i biznis“, „Žene u biznisu“, obogatili su platformu uspješnih koja se dalje manifestovala njihovim uvezivanjem tokom konferencija i mnogobrojni B2B susreta.
Sve aktivnosti male redakcije Poslovnih novina uvijek su u svrsi strateškog lobiranja za klijente, koje je postalo i sastavni dio konsaltinga za akvizicijske pakete.
Poslovne novine stekle su ugled ne samo kao časopis nego i moderan medij koji je od neprocjenjive važnosti za svakoga ko se aktivno zanima za ekonomske tokove i želi biti u trendu sa zbivanjima na tržištu.
50 godina postojanja je prilika da se zahvalimo vjernim čitaocima i partnerima koji su nam ukazali povjerenje i bili uz nas tokom svih ovih godina.
Piše: Alena Ahmetspahić-Fočo, glavna i odgovorna urednica