IT i Tehnologija

Pet najvažnijih digitalnih trendova koje trebate koristiti u 2018. godini


Društveni mediji su jedna od najbrže promjenjivih industrija koje smo do sada vidjeli. U 2016. i 2017. godini bili smo svjedoci mnogobrojnih promjena na društvenim medijskim platformama. Twitter je konačno uradio nadogradnju od 280 znakova, a vizualne platforme kao što su Instagram i Snapchat eksponencijalno su rasle, piše Inc.com, prenose Poslovne novine.

Facebook kojeg koristi gotovo jedna trećina stanovnika naše planete, zabilježio je najveću zaradu u trećem tromjesečju 2017. godine. Bez obzira na to gledamo li na promjene u digitalnom svijetu s pozicije marketinga, brenda ili medija, od nas se očekuje da budemo u toku s trendovima i tehnologijama. Stručnjak za društvene medije Natalie Zfat smatra da brendovi moraju biti u stanju učinkovito distribuirati sadržaj na način koji će brzo privući korisnika, jer se pažnja postepeno smanjuje.

Brendovi i kompanije trebaju staviti strategiju društvenih medija na vrh svog popisa ove godine i to mogu učiniti fokusiranjem na ovih pet trendova.

1. Big data, AI i chatbotovi 

Sve počinje od podataka, pa tako i ovaj pregled trendova. Nikakva novost nije da različiti internetski servisi, platforme i stranice prikupljaju podatke o korisnicima. Chatbootovi su računarski programi koji oponašaju razgovor sa ljudima koristeći vještačku inteligenciju (AI). Oni mogu da transformišu vašu interakciju sa internetom, od niza samoinicijativnih zadataka do kvazi-razgovora. Mnoge robne marke i kompanije već koriste AI robote. Predviđa se da će upotreba Al robota rasti ove godine zbog toga što su automatizirani i izravni, te uspostavljaju neposrednu vezu s vašim potrošačima. Aplikacije za razmjenu poruka pomoći će brendovima i kompanijama da dodatno prilagode svoje kanale, poboljšaju analitiku i pojednostave segmentaciju korisnika. Više neće biti važno znati samo demografska obilježja korisnika, nego niz drugih karakteristika važnih za slanje poruke u određenom kontekstu. Time će big data omogućiti jačanje veze s kupcima i korisnicima te jačanje njihove lojalnosti prema određenom brendu.

2.Kratkotrajni sadržaj (jer vrijeme je novac)

Putovanje korisnika kroz digitalne kanale nikad nije bilo toliko zatrpano informacijama i porukama. Mnogi brendovi i kompanije već koriste “prolazni” kratkotrajni sadržaj poput Snapchata, Instagrama i Facebookovih “Instant” priča jer ih smatraju autentičnijim od potrošača i društvenih korisnika. Ovakvi sadržaji stvaraju neposrednu emocionalnu povezanost.

3. Live video s bilo kojeg mjesta

Live video je veliki igrač kada pričamo o društvenim medijskim trendovima. Ovu opciju mogu koristiti svi, od onih najmanjih pa do onih najvećih. A broj korisnika ove opcije svakodnevno raste. Vidimo ljude koji ulažu u Facebook i Instagram uživo, a oni to rade sa željom da svojim pratiteljima pruže iskustvo iz prve ruke.

4. Svjetla, kamera, akcija

Brendovi i kompanije trebaju staviti veći fokus na povezivanje video sadržaja u strategiju društvenih medija. Iako je YouTube omiljeni videoisječak, prema anketi koju je proveo LiveStream s New York Magazinom, 80 posto ljudi bi radije gledalo videozapis uživo nekog brenda nego čitali blog, a 82 posto ljudi preferira videozapis branda nego redoviti društveni post.

 5. Utjecaj influencera

Influenceri su pojedinci koji su izrazito eksponirani u digitalnom svijetu društvenih mreža i blogova. To su osobe koje imaju značajan utjecaj na odluke javnosti s obzirom na proizvode koje kupuju, usluge koje koriste i inicijative koje podupiru. Predstavljaju način kako se brendovi mogu povezati sa svojim ciljanim skupinama kroz glas kojemu potencijalni korisnici proizvoda ili usluge vjeruju. Ključ uspješne komunikacije je personalizirani pristup i izgradnja kvalitetnog odnosa između brendova i potrošača. I tu se ne misli samo na online odnose, odnosi se grade i na igralištima, radnome mjestu ili u kafiću. Pa su tako influenceri zapravo graditelji odnosa koji direktno utječu na iskustvo kojega korisnik ima s određenim brendom.