IT i Tehnologija

Kinezi testirali putnički dron Ehang 184 koji može prevoziti ljude


Scena koja bi uskoro mogla postati uobičajna su leteći taksiji. Nakon što su brojne kompanije najavile ulaganje u razvoj letećih taksija, Kinezi su otišli korak dalje. Uspješno su testirali leteći dron koji može prevoziti ljude.

Kineska kompanija Ehang na ovotjednom je sajmu CES u Las Vegasu javnosti prikazala dron naziva Ehang 184, koji objedinjuje tehnologiju autonomnih vozila i dronova. Ova letjelica dovoljno je snažna da u zrak ponese jednog putnika, a iz Ehanga se hvale činjenicom da je riječ o vrlo ekološkom, sigurnom i pametnom vozilu. Iako u kabini može biti jedna osoba, letjelica je u potpunosti autonomna – potrebno je tek unijeti željenu visinu leta i odredište, a računalo će sve drugo odraditi samo. Ehangov leteći dron prijevozi putnike gotovo automatski. Putnik samo na iPadu ili aplikaciji za pametni telefon mora odabrati destinaciju, pritisnuti “Polijetanje” i uživati u pogledu.

Električni dron Ehang 184 navodno može postići brzinu od 105 kilometara na sat, a njegovi tvorci ga vide kao savršen način za izbjegavanje gradske gužve ili kao prijevozno sredstvo za hitne službe.

Inače, dron je napravljen od karbonskih vlakana i epoksi smole s okvirom od aluminijske slitine. Navodno može ostvariti brzinu od maksimalnih 130 kilometara na sat, ali tijekom kraćeg vremenskog razdoblja zbog ograničenog kapaciteta baterije, koja usput, opskrbljuje dron s dovoljno struje za 25 minuta letenja, nakon čega ju je potrebno puniti barem sat vremena. Iako na prvi pogled dron djeluje krhko, iz Ehanga uvjeravaju kako može podnijeti uraganske vjetrove.

“Uspješan testni let s putnicima pokazao je sigurnost i stabilnost ove letjelice. Ono što radimo nije ekstremni sport, tako da je sigurnost putnika na prvom mjestu. Sad kad smo uspješno testirali Ehang 184, uvjeren sam da je takvo putovanje zrakom samo pitanje dana”, istaknuo je CEO Huazhi Hu.

Kinezi su već dogovorili daljnja testiranja putničkog drona u SAD-u i Dubaiju kako bi se poboljšalo putničko iskustvo i eventualno ugradile ručne komande što bi putnicima s pilotskim iskustvom omogućilo da sami preuzmu kontrolu i dron pretvore u pravu letjelicu. Također, već su testirali i dvosjed koji bi mogao nositi do 280 kilograma, a što bi moglo biti posebno zanimljivo za leteće taksije.