Tema u fokusu

Hadrović: Za startup je potrebna dobra ideja koja će rješavati probleme i nakon 10 godina


Svi smo barem jednom poželjeli biti Mark Zuckerberg i kreirati platformu poput Facebooka. Iz Silicijske doline svakodnevno dobijamo  tvrdnje da bez obzira na to ko ste, gdje ste, ili što ste po zanimanjuju i vi možete biti novi Mark Zuckerberg. A da je to zaista tako, potvrđuje i inspirativna priča o mladom i ambicioznom Nedimu Hadroviću koji je pokrenuo prvi digitalni media projekt na našim postorima pod nazivom “Vidiovo”.
“Vidiovo“ je startup projekt koji je nastao u kreativnoj radionici Networksa. O nastanku ovog projekta, izazovima s kojima su se susretali, te planovima za budućnost, razgovarali smo s Nedimom Hadrovićem.

„Vidiovo“ je prvi digitalni media projekt na području bivše Jugoslavije. Kako je nastao „Vidiovo“, te koja je bila početna ideja?

“Vidiovo je rođen iz prijeke potrebe ne samo da se uvede inovacija ili novina u medijsko okruženje u BiH i na Balkanu, već i da pokažemo kako su mediji i novinarstvo katalizatori društvenih promjena. Željeli smo da promijenimo kako ljudi u našoj zemlji i regionu gledaju na medije. Bili smo vođeni primjerima iz SAD-a, Velike Britanije i drugih evropskih zemalja, gdje su već inaugurisani slični projekti koji već aktivno imaju djelovanje na javno mnijenje, na političke procese, na društvene pomake. Odlučili smo tu formulu primijeniti na lokalno tržište, adaptirajući ga lokalnim senzibilitetima. I moram se pohvaliti da smo do sada dobili pozitivne reakcije od ljudi, novinara, te od startup zajednice!”

Šta je potrebno za realizaciju jednog startupa?

“Potrebno je da imate dobru ideju, ideju koja je ne samo u tom trenutku inovativna ili interesantna, već koja rješava dugoročniji problem ili veći jaz. Ideja, na kraju krajeva, koja će biti prilagodljiva i koja će moći rješavati iste ili čak veće probleme za deset godina. Tek  onda ulagači prepoznaju istinsku vrijednost projekta. Investitori znaju vrlo brzo prepoznati šta je vrijedno pomena, a kamo li daljnje investicije. Nastanak startupa jeste uveo određen stepen demokratizacije u osnivanju svoje kompanije ili poduhvata, ali je isto tako postao dosta selektivan (što je i logično, jer svi žele biti sam svoj šef), tako da je potrebno imati odličnu ideju koja će rasti kroz razne faze investicija, te zaslužiti sve investicije uložene u nju.”

Da li ste se do sad susretali s preprekama u radu? Ako jeste, kako ste ih savladali?

“Kako da ne. Prije svega, uzimajući u obzir da mi je ovo prvi projekt u kojem imam potpunu odgovornost za svaki korak, morao sam usvojiti određene zdrave poslovne prakse koje će važiti za sve buduće korake koje ću individualno, ali i u timu, poduzimati. Startupi su nadasve definirani tim svojim iterativnim procesom koji nalaže da učimo od svojih pogreški i postajemo bolji i proaktivniji svakim korakom.”

 

Koji je glavni cilj postojanja ovakvog projekta?

“Društvene mreže sve više igraju ulogu kao ozbiljni elementi u većim društvenim promjenama, desila se demokratizacija tehnologije i sve nove cool stvari su nam postajale pristupačnije. Odrastajući u zemljama gdje su već primjenjivane ove uzbudljive tehnologije i novi načini pričanja priča, htio sam da provjerim da li to i kod nas može da zaživi. Nije mi bilo bitno hoćemo li mi biti prvi ili neko drugi, jer ne izmišljamo toplu vodu. Cilj nam je bio da se pokrenemo drugi način na koji saznajemo stvari; da čitamo vijesti i da gledamo priče. Vidiovo jeste to. I postajat će sve više katalizator za društvene promjene koje svi mi želimo da vidimo, jer nas motiviše to što ljudi toplo i pozitivno reaguju na priče koje obrađujemo (i način na koji ih obrađujemo) i na tome smo im neizmjerno zahvalni.”

Koje ste teme do sad obradili, te kakve su reakcije one izazvale?

“Obradili smo široku lepezu tema do sad– prije svega fokusirajući se na proces i efekat. Proces, jer smo nastojali da uključujemo osobe čije su to priče bile što više moguće u samu realizaciju. Efekat jer je to posljednji korak u bilo kojem zdravom medijskom procesu – šta je to ustvari šta želite da postignete s ovom pričom ili s ovim komadom? U našem slučaju je to uvijek bila pozitivna emocija.”

Koliko pojedinaca čini „Vidiovo“? Kakva je struktura?

“Šestero nas je u core ekipi. S obzirom na to da smo lean startup i da želimo da adaptiramo što više principa jednog sustava koji oslikava demokratizirane medije našeg današnjeg vremena, izbjegavamo hijerarhiju u svakom smislu. Tako da je unutar uredničkog procesa svako slobodan da iznese mišljenja, prijedloge, pohvale ili pak kritike.”

Koji su vaši planovi za budućnost?

“Od samog početka do sada (a nedavno smo proslavili i svoj prvi rođendan) cilj nam je bio da se etabliramo kao brend – kao marka, koju će ljudi ne samo prepoznavati već asocirati s pričama koje se ne pričaju u mainstream medijima, ili koje ih čine sretnim i radi kojih će se stalno vraćati na stranicu. Sljedeći koraci uključuju još inovacija na našem medijskom prostoru – nešto što će, nadamo se, potpuno promijeniti sliku medija kod nas.”