Novosti

Meituan i Grab – najinovativnije kompanije


Dvije najinovativnije kompanije u svijetu (Meituan i Grab) mijenjaju način na koji stotine miliona potrošača u Aziji kupuju hranu, knjige, rezervišu hotele i (mnogo) više.

„Transakciona super aplikacija“ transformiše lokalni biznis širom Azije modernizirajući svoje operacije i ulažući u svoj rast i širenje. U prvoj polovini 2018. godine Meituan Dianping – kineska tehnička platforma koja vrši usluge bookinga i dostave usluga kao što su hrana, rezervacije hotela i ulaznica za kino – olakšali su 27,7 milijardi transakcija (u vrijednosti od 33,8 biliona dolara) za više od 350 miliona ljudi u 2.800 gradova.

To je 1.783 usluge preko Meituan usluga svake sekunde gdje svaki klijent ih koristi u prosjeku tri puta sedmično. U međuvremenu, u Jugoistočnoj Aziji, Grab, singapurska kompanija koja se bavi prevozom putnika, istjerala je Uber iz regije u 2018. godini i preuzela njihove lokalne djelatnosti. Nakon nekoliko mjeseci proširila je ponudu svoje aplikacije od 130 miliona korisnika, ne samo na dostavu hrane i booking putovanja, nego i na finansijske i druge usluge.

Ovi napori su pomogli Grabu da postigne prihode od milijardu u 2018. i da privuče jos tri milijarde dolara za finansiranje širenja. Ove godine dodaće usluge zdravstva od Ping An – kineskog digitalnog giganta u zdravstvu.

Oboje, i Meituan i Grab poznati su kao ”transakcijske super aplikacije” – lifestyle poveznice koje spajaju stotine miliona potrošača sa lokalnim biznisom.

”Želimo da pomognemo milionima da se lakše kreću u ekonomskom svijetu te da se penju na socijalnoj ljestvici”, kaže Grabov suosnivač Hooi Ling Tan. Možda nisu baš poznati u SAD-u, ali Meituan i Grab mijenjaju živote hiljadu miliona potrošača i miliona prodavača sa izuzetno kompleksnim operacijama prerušenim u obične transakcije – elegantna tehnologija koja omogućava iskustva u stvarnom svijetu.

Meituan, kojem je osnovna ponuda hrana, je vješt u iskorištavanju svojih podataka o potrošačkim navikama svojih klijenata, uključujući cjenovni senzibilitet, da bi im preporučili druge stvari za koje smatraju da će im se svidjeti.

”Naša strategija je u integriranju različitih biznisa, te da privučemo što veći broj korisnika sa velikim brojem često korištenih servisa, a onda guramo rijetko i slabo korištene servise kao što su usluge frizera ili servisa bračnog savjetovanja. Grab koristi informacije o transportu da bi vidio koje usluge sljedeće da predstavi. Dovodili smo korisnike do ovih biznisa, a sada oni dolaze vama”, navodi Xia Huaxia, Meituanov glavni naučnik.

Za uspjeh transakcijske super aplikacije je potrebno kako Xia kaže „kultura dugoročnog strpljenja“ . Meituan se žestoko bori sa Alibabom i bez obzira na prihod od 3,8 milijardi dolara u prvoj polovini 2018. godine, kompanija je pretpjela značajne gubitke jer juri svoju viziju. Grab se bori sa drugom startup kompanijom u pojedinim dijelovima Jugositočne Azije. U svojim naporima da pobijedi  Grab se odlučio za korisničko-partnerske odnose sa Toyotom, Microsfotom i Mastercardom, radije nego da sve uradi sam.

”Mi možemo biti brži i pametniji čineći platformu dosta otvorenijom“, navodi Tan.

Efikasnost također pokreće inovaciju Meituanov pametni dispečerski centar, koji je uveden 2015. godine. Sada broji 2,9 milijardi ruta svakog sata kako bi pospiješili mogućnosti vozača da dostavi i pokupi i do 10 narudžbi odjednom u najkraćem vremenu i ina najkraćoj udaljenosti. Otkad je lansiran pametni dispečerski centar, smanjio je prosječno čekanje na dostavu hrane za više od 30 posto i vozači završe i do 30 vožnji dnevno, sa početnih 20, povećavajući tako svoj prihod.

Uber je bio spreman za popularizaciju transakcijeske super aplikacije. Umjesto toga Meituan i Grab – i kompanije koje se takmiče sa njima globalno, od Swiggy u Indiji do Rappi u Latinskoj Americi –prestižu ih da bi izgradili nove modele ekonomskih servisa za milijarde ljudi.