Tema u fokusu

Bojo-Metal iz Kiseljaka povećao izvoz za 20 posto na tržište EU


Makismalna posvećenost poslu i vrhunski kvalitet proizvoda doprinijeli su da kompanija Bojo-Metal d.o.o.  iz Kiseljaka, jedna od uspješnijih obrađivača metala u BiH, ostvari povećanje izvoza za 20 posto na tržište EU u 2018. godini.

Serijskom proizvodnjom dijelova metala na cnc mašinama, te svim tokarskim i glodačkim uslugama, ova renimirana brzorastuća kompanija ostvarila je u 2018. godini ukupni promet u vrijednosti oko dva miliona KM. Prema riječima Danijela Boje, direktora kompanije Bojo-Metal, vrijednost izvoza u prošloj godini iznosila je 888.776 KM, a najviše  robe izvezli su u Austriju i Njemačku.

Kompanija Bojo-Metal se bazirala na izvoz u zemlje EU i trenutno radimo pojedinačne komade i serije dijelova  na cnc strugovima i glodalicama za potrebe autoindustrije. Ključ uspjesnog poslovanja naše kompanije je maksimalna posvećenost poslu kako direktora, tako i ostala 41 zaposlenika i kad to postoji, rezultati moraju biti vidljivi,“ kaže Bojo.

Ova obiteljska firma osnovana je 1985 godine, kao privatno poduzeće pod imenom metalostrugarska radnja Index. Prema riječima direktora, plod dugogodišnjeg rada zaposlenih u ovoj firmi vidljiv je naročito posljednjih sedam godina, kada su doživjeli ekspanziju u poslovanju i kupuju nove proizvodne hale površine 800 m2,  u kojima počinju serijsku proizvodnju za izvoz.

Ponosni smo što možemo našim klijentima pružiti 100 postotnu kvalitetu proizvoda zahvaljujući soficistiranoj kontrolnoj mašini Mitutoyo CMM. Mogu reći da je jedan od naših najvećih dugogodišnjih  kupaca u EU, više od  40 godina dobavljač za autoindustriju. U prošloj godini uložili smo oko 600.000 KM u nove mašine, što je rezultiralo novim kupcima u EU  i doprinijelo povećanju našeg prometa.“, ističe Bojo.

Svojevrsna potvrda  uspješnog nastupa kompanije Bojo-Metal na inotržištu  je da su u 2018. godini stekli još jednog značajnog klijenta Njemačke, s kojim su  potpisali ugovor za tri pozicije izrade osovina i nosača, koji će biti isporučeni u većim serijama od 34.000 komada mjesečno na evropsko tržište.

S toga, mogu reći da  i u 2019. godini očekujemo rast prihoda od 30 posto u odnosu  na prethodnu godinu“, tvrdi Bojo.

U planovima kompanije Bojo –Metal za 2019. godinu  je i  rad na obuci mladog kadra, jer na tržištu fali dosta radne snage, naročito  CNC operatera. Kako navodi dalje Bojo, dosta ulažu u edukaciju svojih zaposlenika.

Učimo ih da i u Bosni i Hercegovini mogu biti uspješni, ako su posvećeni onome što rade. Ne treba zbog toga da odlaze u evropske zemlje ili svijet. Ali, isto tako poslodavci u BiH moraju shvatiti da bez zadovoljnih zaposlenika, nema uspješne firme“, objašnjava Bojo.

Team building u Konjicu

Kompanija Bojo-Metal dva puta godišnje za svoje uposlenike organizuje „team building“, pa već u junu idu na rafting u Konjicu. Za sljedeću godinu u sklopu team buildinga planiran je odlazak svih uposlenika na sajam u Hanover.

„Okupljanje zaposlenih van kancelarije pomaže u razbijanju političkih, personalnih i drugih barijera, kao i eliminaciji postojećih i sprečavanju potencijalnih smetnji među kolegama.

Vodeći se premisom da „sretni radnici su produktivni radnici“, smatramo da team building aktivnosti pozitivno utiču na produktivnost individualca, tima, a samim ti i cijele kompanije“, rekao je Bojo.

Piše: Irena Vasić-Dobrić