Novosti

Kompanije ulažu u AI radi praćenja poštivanja epidemioloških mjera


U Americi, ali i mnogim drugim dražavama sve više je kompanija, ponajviše trgovačkih, radi izbjegavanja širenja koronavirusa oprema svoje nadzorne kamere softverima s umjetnom inteligencijom koji mogu pratiti poštivanje epidemioloških preporuka, uključujući socijalno distanciranje i nošenje maski.

Nekoliko firmi objavilo je da će takav softver biti presudan za to da im prodavnice ostanu otvorenima budući da je zabrinutost oko koronavirusa i dalje prisutna diljem svijeta.

Softver će im omogućiti da pokažu ne samo radnicima i kupcima, već i osiguravateljima i regulatorima, da nadziru i provode epidemiološke mjere.

“Zadnje što želimo je da guverner zatvori sve naše projekte, jer nitko nije poštivao epidemiološke mjere”, kaže potpredsjednica čikaške kompanije Pepper Construction Jen Suerth. Ova firma uvela je u aprilu softver SmartVid.io-a kako bi pratila okupljanje radnika na jednom svom projektu u Illinoisu.

Vodeći proizvođač dijamanata Samarth Diamond priopćio je kako planira implementirati umjetnu inteligenciju iz Glimpse Analyticsa čim se otvori njegova tvornica za poliranje u indijskom Gujaratu, dok će dva trgovačka centra u Michiganu za dvije sedmice početi pratiti socijalno distanciranje uz pomoć RE Insighta.

Očekuju da će tehnologija funkcionirati, jer su već koristili slične alate za profiliranje kupaca koji ulaze u trgovine.

No, neki tehnološki konzultanti savjetuju trgovcima i iznajmljivačima ureda da ne uvode novu tehnologiju u haotičnom vremenu i da ne ulažu u alate koji će možda biti potrebni samo kratko vrijeme. Aktivisti za zaštitu privatnosti zabrinuti su zbog sve detaljnijeg praćenja ljudi pa pozivaju poslovni sektor da ograniče upotrebu AI samo za vrijeme pandemije.

“Postavlja se pitanje hoće li ta tehnologija ostati u primjeni nakon što javnozdravstveni problem nestane i tu leži istinski strah u vezi zaštite privatnosti. Danas postavljen videonadzor u trgovini kako bi se osiguralo socijalno distanciranje, sutra će služiti identificiranju kradljivaca u trgovinama”, smatra stručnjak za zaštitu privatnosti na pravnom fakultetu u Stanfordu Al Gidari.