Tema u fokusu

Got Solutions u 2021. ušao sa šest novih ugovora


Ovu godinu počeli smo izvanrednim ciljevima i planovima. Sa do sada potpisanim ugovorima imamo dogovoren rast od 100 posto za 2021. godinu, kazao je Vladimir Sukara, direktor Got Solutionsa iz Banja Luke.

Firma GotSolution d.o.o. postoji od 2008. godine, a u trenutnoj strukturi vlasništva od 2016. godine, kada su se već postojećem vlasniku pridružila još dva suosnivača i zajedno krenuli u nove poslovne aktivnosti. Riječ je o IT konsalting kompaniji koja se specijalizovala za UX dizajn, ideaciju i consulting digitalnih proizvoda, te razvoj mobilnih, web aplikacija i cloud rješenja.

Razvojni put je tekao u skladu sa očekivanim izazovima kroz koje prolazi većina kompanija koje su u toj fazi. Imali smo sreće što smo od samog početka izabrali odličan core tim i kreirali strategiju koja nam je omogućila veliki poslovni napredak. Da li je bilo teško i izazovno, jeste, i morali smo preći mnoge prepreke da stignemo na trenutnu destinaciju. Mi smo zadovoljni sa njom, s tim da ima još mnogo posla koji treba da nas dovede na tačku gdje želimo biti“, kazao je za Poslovne novine Vladimir Sukara, direktor kompanije.

Prošla godina za njih je, kako kaže, bila izvanredna. Pravili su korake koji su doveli do takvog razvoja situacije, a drugim dijelom je, kaže Sukara, zaslužan i određeni nivo sreće, jer nisu sarađivali sa industrijama koje su pogođene virusom. Firma Got Solutions se može pohvaliti rastom od 44 posto u odnosu na godinu prije. Sve projekte uspjeli su realizovati, te su dodatno zaposlili 25 novih radnika.

Sa poslovne strane, koronavirus je ubrzao naše poslovanje zbog toga što je oblast u kojoj se nalazimo postala još popularnija, a i svakako je bila popularna prije pojave virusa, tako da smo doživjeli super rast. Mi smo našim strateškim potezima iskoristili to da utilizujemo nešto što se inače na našim prostorima smatra manom, i tako na krilima izazova obezbijedili našim zaposlenicima i zajednici napredak koji je možda malo ublažio negativne ekonomske efekte virusa po njih. Naravno, žao nam je svakog ljudskog života i sa tim na umu možemo reći da je godina bila jako izazovna, ali smo uspjeli energiju ljudi koji rade sa nama da održimo na jako visokom nivou. Vrlo je bitna energija sa kojom poslujete“, smatra Sukara.

I prije pojave koronavirusa, Got Solutions imao je sve principe koji bi podržali remote rad, te su uspostavili i sve potrebne procedure sa alatima za rad koje su se samo češće implementirale tokom pandemije.

Mogu reći da se mi nismo morali prilagođavati novim uslovima, već smo bili spremni zahvaljujući strateškim koracima našeg menadžmenta i prateći globalne tokove poslovanja. Samom primjenom takvih standarda mi smo smanjili svaki potencijalni rizik. Također, u oviru kompanije imamo uobičajeno strateško planiranje i krizni menadžment koji je već i prije bilo kakvih znakova krize pripemio kompaniju za dvije stvari: za ulaganje ili za krizne momente. Tako da je kompanija imala sve potrebne rezerve koje je mogla da iskoristi kao resurs u situaciji kao što je ova. Ujedno, mi sredstva nismo morali koristili za saniranje štete, već smo ulagali dok je većina ili sanirala ili bila uplašena. Takvim potezom smo obezbijedili dodatno uvećanje poslovnih aktivnosti kompanije na način da smo postali suvlasnici u tri globalna startupa“, istakao je Sukara.

Firma Got Solutions uglavnom radi za inostrana tržišta (tržište zapadne evrope, SAD, Južnoafričke Republike, Švedske, Velike Britanije). Na bh. tržištu su manje prisutni iz strateških razloga.

Tržište BiH je nedovoljno informisano za IT sektor, u našoj zemlji se web sajt ili manje komplikovana platforma podrazumjeva vrhuncem digitalizacije ili IT rješenja. Shodno tome, na našem tržištu u većini slučajeva kompanije nisu spremne da ulože veće svote u razvoj svojih softverskih riješenja. Mi ih potpuno razumijemo jer većina njih se bori sa raznim izazovima i onda dio oko informacionih tehnologija je marginalizovan dok im prijeko ne zatreba. Mnogo još strateški treba da radimo na našem tržištu kako bi ono postalo konkurentno zapadnim u ovom smislu“, kaže direktor ove firme.

Ovu godinu, kaže, počeli su izvanrednim ciljevima i planovima. Sa do sada potpisanim ugovorima imaju dogovoren rast od 100 posto za 2021. godinu. Međutim, s obzirom na situaciju sa virusom, oprezni su pa još ne mogu sa sigurnošću tvrditi da će se to i desiti.

„Mi smo uspjeli da uđemo u ovu godinu sa šest novih ugovora. Planirano zapošljavanje u ovoj godini jeste minimalno 20 novih ljudi. Pored toga, osnovali smo kompaniju i u Novom Sadu koja će također rasti sa našim razvojem. Trenutno pregovaramo sa 9 novih klijenata od kojih se treba desiti određena konverzija. Naš plan jesu bar još 3 velika klijenta u ovoj godini i da zapošljavamo 110 zaposlenih, trenutno nas je 80“, poručio je Sukara.

Got Solutions je firma koja posjeduje i certifikat bonitetne pouzdanosti, a to priznanje mnogo im je značajno jer potencijalnim klijentima ulijeva povjerenje da donesu odluku da li će raditi s ovom firmom ili ne.

„Neki klijenti se plaše rada sa kompanijama iz manjih zemalja kako ne bi ostali bez novca. Ovakav certifikat njima uliva povjerenje da rade sa stabilnom kompanijom. Također, naša dijaspora je velika i jaka u zemljama sa kojima poslujemo, isti provjeravaju sa kim imaju priliku da posluju, te certifikat kao što je ovaj od Poslovnih novina i LRC kompanije, uliva im dodatno povjerenje da posluju sa nama“, zaključio je.

Piše: (Minela Pamuk)