Tema u fokusu

Tropic ribarstvo: Učvrstiće poziciju lidera u regionu, ali i nastaviti sa modernizacijom


Zoran Tepić, generalni direktor firme Tropic ribarstvo Ribnjak Janj d.o.o. iz Banja Luke, u intervjuu koji je dao za Poslovne novine, govori o poslovanju ove firme, o problemima koje im je donijela pandemija, kako su te probleme riješili, ali i o planovima za naredni period.

Kako je tekao razvoj kompanije i jeste li zadovoljni postignutim do sada? Vaš najvažniji brend svakako je “Tropic ribarstvo”, pa nam recite planirate li ga širiti, unapređivati?

„Razvoj kompanije se odvija u okvirima planiranog. Prepoznati smo kao brend Tropic ribarstvo, kao lideri u proizvodnji i preradi kalifornijske pastrmke na Balkanu, pa i šire. Prošlu godinu i ‘slobodan prostor’ iskoristili smo za rekonstrukciju i modernizaciju postojećeg pogona za preradu ribe. Usavršavanjem i unapređenjem uslova na ribogojilištima, kupovinom specijalizovan opreme za uzgoj ribe, unaprijedili smo i primarnu proizvodnju unutar naše kompanije.

Šta je ono što Vas izdvaja na tržištu od konkurencije, zbog čega kupci biraju baš Vaše proizvode? Koliko je teško držati korak sa modernim tehnologijama?

„Od konkurencije nas izdvaja konstantan rad na unapređenju proizvodnih procesa, uvođenje novih tehnologija i praksi u preradi i uzgoju ribe. Proizvodi koje plasiramo na domaćem i evropskom tržištu su u skladu sa potrebama i zahtjevima kupaca sa ovih tržišta. Ovo je pored kvalitete naših proizvoda glavni razlog zašto se kupci odlučuju za naše proizvode. Da bi održali korak sa modernim tehnologijama moramo konstantno pratiti trendove, ali i pronalaziti sredstva koja bi nam omogućila da ih i primijenimo. Možemo se pohvaliti činjenicom da imamo modernu kompaniju koja u tehničkom i tehnološkom smislu ne zaostaje za onima iz Evrope.“

Kada se kaže Tropic ribarstvo Ribnjak Janj d.o.o. – na šta ste najviše ponosni?

„Najviše sam ponosan na tim ljudi koji me okružuju, na zaposleno osoblje naše kompanije u cjelini. Kao društveno odgovorna kompanija smo u prethodnom periodu uspjeli ne samo da zadržimo sva radna mjesta, nego i da zaposlimo dodatno još 15 radnika u skladu sa planom razvoja kompanije.“

Kako je pandemija uticala na rad Vaše kompanije, na koji način i koliko ste morali mijenjati način poslovanja?

„S obzirom na to da smo pretežno izvozna kompanija, pojava pandemije je značajno uticala na rad i razvoj kompanije. U prvom kvartalu tekućeg poslovanja 2020 godine, i početku pandemije, došlo je do potpune obustave izvoza naših proizvoda. Uz propisane mjere i pravila kriznog štaba, prilagodili smo poslovanje u skladu sa istim. Od angažovanja privatnog prevoza radnika na posao, organizovanja kretanja u policijskom satu, do traženja novih tržišta i kupaca, morali smo poslovanje mijenjati i prilagođavati. To nam je svakako bilo izazovno u ovako otežanim uslovima.“

Kako ste završili prošlu poslovnu godinu, a kako je počela 2021. i kakva su očekivanja?

„Prošlu godinu smo završili sa smanjenjem prihoda ispod 10 posto, sa čim moramo biti zadovoljni uz činjenicu da pandemija izazvana Corona virusom još uvijek traje. Godina 2021. je počela sasvim zadovoljavajuće, a napori u prošloj godini su urodili plodom, i započeli smo saradnju sa par značajnih kupaca iz Evropske unije.”

S obzirom na to da ste krajem prošle godine na tržište plasirali nove proizvode, recite nam jeste li zadovoljni reakcijom kupaca, je li se to pokazalo kao dobar poslovni potez?

„Novi trendovi života, naših građana, i zahtjevi za potražnjom novih proizvoda bili su nam vodilja u donošenju odluka za uvođenjem novih proizvoda. Uvođenjem novih pakovanja, sa modifikovanom atmosferom, omogućava se produženje trajnosti, očuvanje kvalitete i hranljivih vrijednosti proizvoda. Na ovaj način smo ispunili zahtjeve kupaca, pa je i reakcija na iste jako pozitivna. Ovakav poslovni potez se pokazao kao jako dobar jer nam je omogućio da idemo u korak sa razvojem tržišta i povećanjem zadovoljstva kupaca.“

Tropic ribarstvo prepoznatljivo je po iskustvu, stručnosti i najsavremenijim načinom MAP pakiranja. Kakve novitete možemo očekivati u narednom periodu?

„U narednom periodu, prije svega, moramo učvrstiti poziciju lidera u regionu, ali i nastaviti sa stalnom modernizacijom i unapređenjem naše kompanije. U narednom periodu realno je očekivati plasiranju novog ‘Skin’ pakovanja, kao i novih pakovanih proizvoda od dimljene pastrmke. Trend povećanja plasiranja proizvoda sa dodanom vrijednosti se sigurno nastavlja u okvirima misije Tropic ribarstva.“

Koje su najvažnije odlike kompanije Ribnjak Janj d.o.o.?

„Najvažnije odlike naše kompanije su društvena odgovornost i zaštita životne sredine, inovativnost, tehnološka naprednost, prilagodljivost i otpornost.“

Gdje sve plasirate svoje proizvode, gdje izvozite, u koje zemlje, imate li ugovore sa nekim novim?

„Naše proizvode plasiramo u zemlje Evropske unije, susjedne zemlje, ali i zemlje iz regiona. Među njima možemo navesti : Italiju, Švicarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Makedoniju, Rumuniju, a od novih zemalja tu je Mađarska. U toku je i realizacija saradnje sa kompanijom iz Njemačke. Od tržnih lanaca, gdje plasiramo svoje proizvode, možemo nabrojati najvažnije, a to su : Tropic i Moj Marketi, Lidl, Kaufland, Špar, Metro, Merkator, Konzum, Bingo i drugi.“

Koji je najizazovniji dio posla kojim se bavite?

„Najizazovniji dio posla je onaj na ispunjenju zahtjeva kupaca za svježim kvalitetnim proizvodima, koji svojom inovativnošću i kvalitetom treba da ispune zahtjeve i trendove kako kupaca tako i tržišta na kojima se naši proizvodi nalaze.“

Razgovarala: Minela Pamuk