Tema u fokusu

NLB banka: Implementacija nove mobilne banke za poslovanje pravnih lica u BiH


Iako je protekla godina zbog pandemije Covid-19, bila više nego izazovna za poslovanje NLB banke d.d. Sarajevo, zahvaljujući pravovremenoj reakciji, kao i uvođenju novih proizvoda i usluga, zadržala je povjerenje svih svojih klijenata.

Ujedno, NLB banka d.d. Sarajevo je prva banka u BiH koja je početkom 2021. pustila u rad aplikaciju mobilnog i elektronskog bankarstva za pravna lica, koja omogućava jednostavno pridruživanje usluga elektronskog plaćanja putem samo jedne aplikacije.

Osim toga, NLB banka je u ovoj godini otvorila i novu poslovnicu, a u planu imaju i obnovu 80 posto poslovne mreže.

Sa Lidijom Žigić, predsjednicom Uprave NLB banke d.d. Sarajevo razgovarali smo o uticaju pandemije Covid-19 na poslovanje Banke, novim proizvodima i uslugama, podršci Banke brzorastućim kompanijama u BiH, planovima i projektima u 2021. godini…

U kolikoj mjeri je pandemija Covid-19 uticala na poslovanje NLB banke u BiH?

„U protekloj godini potpuno novi priorititeti su stavljeni pred sve nas, a to je odgovornost i obaveza da zaštitimo naše zdravlje i zdravlje svojih klijenata. Pravovremeno, brzo i efikasno smo reagovali na novonastalu situaciju. Prvenstveno smo omogućili sigurno poslovanje kroz organizaciju rada od kuće velikom broju zaposlenika, te s ciljem zaštite zdravlja klijenata i uposlenika kontinuirano smo snabdijevali naše poslovne objekte zaštitnom opremom i dezinfekcijskim sredstvima.
Od početka pandemije ni jedna naša poslovnica nije bila zatvorena i mali je broj zaposlenika koji su oboljeli od koronavirusa. Prilagodili smo naš način poslovanja za neprekidno pružanje usluga uz minimalne rizike za zdravlje klijenata, kao i naših uposlenika.
Unatoč svim izazovima, u 2020. smo bili vrlo kreditno aktivni, kako kroz svoju redovnu ponudu, tako i kroz akcijske i nove proizvode, posebno kada govorimo o segmentu stambenog kreditiranja, gdje smo zabilježili rast kreditnog portfolija.
U segmentu poslovanja sa pravnim licima uspješno smo amortizirali negativne efekte pandemije dodjelom posebnih mjera, čime smo im olakšali da održe kontinuitet poslovanja.
Smanjenje dobiti koje bilježimo za proteklu godinu je uglavnom zbog značajnog rasta neto troška ispravki vrijednosti i rezervacija zbog redovnog godišnjeg ažuriranja parametara rizika i kašnjenja u otplatama uzrokovanih pandemijom“.

Šta je obilježilo poslovanje NLB Banke u BiH u 2020.?

„U 2020. godini pandemija je definitivno pokrenula dva važna procesa koja su obilježila poslovanje. Jedan je primjena Odluke Agencije za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine vezanu za privremene Covid-19 mjere gdje smo odobrili moratorije za skoro 1.500 klijenata za koje smo uspješno amortizirali negativne efekte pandemije.
Drugi je ubrzani proces digitalizacije. Značajno smo obnovili IT infrastrukturu i unaprijedili sigurnost poslovanja. Također, implementirali smo alate za nesmetanu i sigurnu online komunikaciju. U vrlo kratkom vremenu razvili smo aplikativnu podršku za realizaciju odluke FBA za moratorij i druge posebne mjere za kredite, garancije, kartice i pozajmice. Aktivno smo upućivali klijente na korištenje kartičnog plaćanja, bankomata, te digitalnih kanala banke, oslobađajući ih plaćanja naknade za vršenje transakcija putem mobilnog i elektronskog bankarstva.
Želim istaći i da je broj korisnika usluga elektronskog bankarstva u segmentu fizičkih i pravnih lica rastao zahvaljujući zajedničkim naporima koji smo uložili od početka godine.“

Da li ste implementirali nove vrste usluga i proizvoda poput Garancijske Linije, Factoringa itd?

„Krajem 2020. godine NLB Banka se zajedno sa drugom članicom, NLB Banka Priština, među prvima u NLB Grupi pridružila FCI – međunarodnom faktoring udruženju (Financing of Open Account Domestic and International Trade Recievables).
Kao Banci članici udruženja, NLB-u je omogućen pristup mreži predstavnika u 90 zemalja, vrhunski komunikacijski sistem (editfactoring.com), platformi FCIreverse, potom pravnim osnovama (GRIF, Islamic, International Factoring), širokom spektru robusnih obrazovnih proizvoda na mreži ili na lokaciji, te statistici, studijima, prezentacijama o faktoring industriji i slično.
Factoring će svakako biti jedan od onih proizvoda koji će pomoći klijentima da osiguraju kratkoročnu likvidnost, kroz jednostavan i brz proces obrade otkupa potraživanja, dok će Garancijska Linija pomoći u unapređenju procesa odobrenja i izdavanja proizvoda iz dokumentarnog poslovanja.“

Kakva je situacija kad je u pitanju kvalitetu usluga koje pružate pravnim licima u BiH?

„Svakom od naših klijenata pristupamo izuzetno individualno i stavljamo fokus na savjetodavne usluge u domenu finansija, kroz koje možemo uvidjeti i sagledati njihove potrebe i na osnovu njih kreirati finansijska rješenja. Svakako svi naši poslovni centri su strateški smješteni u većim privrednim regijama, Sarajevu, Mostaru i Tuzli tako da su naši zaposlenici u svakom trenutku ”pri ruci” i našim klijentima iz manjih sredina.
Također, intenzivno radimo i na digitalizaciji i efikasnijem pružanju usluga i našim klijentima pravnim licima, te smo početkom ove godine pustili u rad aplikaciju mobilnog i elektronskog bankarstva za pravna lica koja omogućava jednostavno pridruživanje usluga elektronskog plaćanja i za fizička i pravna lica putem samo jedne aplikacije. Ponosno ističem da smo prva banka koja je na ovom tržištu ponudila ovakvo rješenje koje objedinjuje sve digitalne funkcionalnosti i pruža maksimalno korisničko iskustvo.“

NLB Banka već četvrtu godinu zaredom pruža podršku brzorastućim kompanijama u BiH. Možete li reći nešto o tom projektu i koliko je brzorastućih kompanija u BiH?

„Kao generalni pokrovitelj projekta ”Brzorastuće kompanije u BiH” već četvrtu godinu zaredom podržavamo mala i srednja preduzeća da se brže razvijaju. Izuzetno mi je drago da čak i unatoč trenutnim izazovima na tržištu, postoje kompanije koje uspijevaju kontinuirano rasti. Male i srednje kompanije su motor razvoja ekonomije, stoga je ključno da ostanemo tu uz naše klijente i pružimo im podršku u razvoju njihovog poslovanja.
Poslovne novine rade sveobuhvatnu analizu brzorastućih kompanija u BiH i regiji na osnovu pokazatelja iz LRC BIS baze poslovnih informacija, te regionalnih bonitetnih agencija.
Prema posljednjim podacima čak 628 firmi koje bilježile rast su klijenti NLB banke d.d. Sarajevo. Brzorastuće kompanije su one čije poslovanje generira značajne pozitivne novčane tokove ili zaradu, koji se povećavaju znatno bržim stopama od ukupne ekonomije. Te kompanije iz godine u godinu postižu izvanredne rezultate na svim poljima svog poslovanja. Neke od osnovnih karakteristika brzorastućih kompanija je da posjeduju kvalitetan tim i snažnu organizacijsku kulturu među svojim zaposlenicima, kvalitetne i pouzdane informacijske i komunikacijske alate i zaštićeno intelektualno vlasništvo.
Ovakve karakteristike brzorastuće kompanije stavljaju u red favorita među onima koje će se naći na oku velikim preduzećima i investitorima, koji traže upravo takve s kojima će ostvariti kvalitetno partnerstvo bilo da je riječ o dobavljanju roba ili uslugama.
Naša uključenost u ovaj projekat nije jedini vid podrške koji pružamo našim klijentima, jer smo u protekloj godini kroz projekat #OkvirPomoći također dali podršku malim i srednjim preduzećima ustupljivanjem besplatnog oglasnog prostora i promocijom njihovog brenda, proizvoda i usluga kao i olakšicama kroz odobrene mjere moratorija. Drago mi je da mogu najaviti da ovaj projekat ćemo nastaviti i u 2021. godini.“

Koje vrste povoljnih kreditnih linija nudite brzorastućim kompanijama, kao klijentima Banke?

„Svi proizvodi iz naše ponude se mogu okarakterisati kao izuzetno povoljni, s obzirom na to da su uvjeti usklađeni sa tržištem kao i finansijskom performansom klijenata. Zbog samog trenda brzog rasta ovih kompanija, fokus je svakako na tekućoj likvidnosti, odnosno kratkoročnim kreditima pomoću kojih klijenti mogu adekvatno odgovoriti kratkoročnim finansijskim potrebama svojih kompanija. Ovo je izuzetno važno jer se na ovaj način kontinuirano podržava organski rast klijenta. Sa druge strane, ponuda se ogleda i u dugoročnim investicijskim kreditima, čije karakteristike prilagođavamo individualnim potrebama klijenata. Sve naše klijente analiziramo na pojedinačnoj osnovi kroz individualan pristup, kako bismo najbolje moguće odgovorili na njihove potrebe.“

Koliko imate aktivnih klijenata i koje su prednosti NLB Banke u odnosu na jaku konkurenciju u BiH?

„Kao Banka sa sjedištem u regionu i fokusom na matičnu regiju – Jugoistočnu Evropu, dobro poznajemo region u kojem radimo i živimo. Stoga, kao našu osnovnu prednost u odnosu na konkurenciju istakla bih vrlo dobro poznavanje našeg domaćeg tržišta na kojem poslujemo što se također ogleda i kroz našu izuzetno lojalnu bazu klijenata koji nam već duži niz godina daju svoje povjerenje i sa kojima gradimo dugoročne partnerske odnose. Trenutno NLB Banka ima oko 131.000 aktivnih klijenata fizičkih i pravnih lica. Na domaćem tržištu aktivno radimo na umrežavanju naših klijenata, naročito kroz poslovne događaje čiji smo organizatori ili sponzori, čime stvaramo prilike da upoznaju ostale kompanije, potencijalne partnere na tržištu koji bi im pomogli da ostvare učinkovit ”networking” koji je esencijalan za unapređenje poslovanja. Pored toga, naše poslovanje karakterišu povoljne cijene proizvoda i usluga, fleksiblnost i brzina u procesuiranju usluga.“

Da li namjeravate širiti mrežu poslovnica u BiH u 2021.?

„NLB Banka trenutno raspolaže sa 36 poslovnica za pružanje usluga klijentima, rasprostranjenih širom Federacije Bosne i Hercegovine. Početkom godine smo otvorili novu savremeno uređenu poslovnicu u naselju Otoka u Sarajevu, kako bismo bili tamo gdje su i naši klijenti. Kontinuirano pratimo dešavanja na tržištu i u narednom periodu ćemo svakako pratiti naše poslovno okruženje i osluškivati potrebe naših klijenata. Na osnovu potreba tržišta i naših klijenata ćemo svakako razmatrati i donositi odluke o širenju poslovne mreže i u narednom periodu.“

Koji su najvažniji projekti i investicije koje NLB Banka u BiH namjerava realizovati u 2021. godini, o kojim projektima je riječ?

„U proteklom periodu, NLB Banka je aktivno radila u segmentu facility managementa i trenutno je većina poslovnih objekata adaptirana po najnovijim NLB korporativnim standardima takozvanog ”open space” koncepta, te primijenjenim posljednjim tehnološkim standardima građenja. Kroz ove aktivnosti Banka je također je posebnu pažnju posvetila energetskoj efikasnosti objekata i dodatno poboljšala infrastrukturu. Implementirane aktivnosti su također imale za cilj podizanje kvaliteta životne sredine u ekološkom kontekstu kao i radne sredine zaposlenika i klijenata pri kontaktu sa Bankom.
U 2021. godini Banka će nastaviti sa strategijom ulaganja u adaptacije i opremanje poslovnih objekata novim namještajem i bankarskom opremom, a u planu imamo obnovu 80% poslovne mreže.“

Kakva su Vaša očekivanja u 2021. godini (rast poslovanja) i koji su strateški planovi Banke u narednom periodu?

„Sa sigurnošću mogu reći da ćemo i u narednom periodu prije svega nastojati opravdati povjerenje naših klijenata, te širiti paletu naših proizvoda i usluga i krojiti ih prema njihovim potrebama. Svakako, fokus će također biti i na digitalizaciji naših procesa, proizvoda i usluga, kao i modernih kanala koji će znatno olakšati njihovo poslovanje sa Bankom i biti dostupni bilo kada i bilo gdje. Već smo otpočeli proces unaprjeđenja naše mreže bankomata kroz omogućavanje i uplata i beskontaktnih transakcija, kao i implementaciju e-commerce usluga i dodatnih sigurnosnih rješenja za online kupovinu.
U 2021. svakako nastavljamo i sa aktivnostima optimizacije korištenja naših poslovnih prostora, kroz adaptaciju i rebrendiranje poslovnica kako bi klijentima bili na usluzi. Već sam prethodno najavila i našu podršku pravnim licima kroz implementaciju nove mobilne banke za poslovanje pravnih lica, te Garancijsku Liniju i Factoring koji će svakako biti jedan od fokusa Banke u narednom periodu.
Na našem putu da postanemo regionalni šampion moram istaći i zalaganje NLB Grupe za izgradnju boljeg života u regiji. Kao dio NLB porodice, NLB d.d. Sarajevo je također potpisnik Principa odgovornog bankarstva Ujedinjenih nacija čime potvrđujemo našu odgovornost u formiranju održive budućnosti. Brinemo se o regionu u kojem živimo i radimo a to ćemo i u 2021. goditi pokazati velikim brojem društveno odgovornih aktivnosti kroz sponzorske i donatorske akcije te podrške projektima vezanih za nauku, kulturu, sport, obrazovanje, zdravlje i sl.“

(Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić)