Obustava prometa Sueckim kanalom predstavlja veliki problem u posljednje vrijeme za brodare, uzrokujući kašnjenja u isporuci robe potrošačima.
Logističke kompanije već mjesecima balansiraju između ogromnih teškoća u prometu zbog pandemije korona virusa i snažnog skoka potražnje za potrošačkom robom, koji stvaraju logistička uska grla širom svijeta.
Najnoviji je izazov nasukani 400-metarski brod Ever Given u Sueckom kanalu koji je blokirao tranzit više od 30 brodova za kontejnerski prijevoz tereta.
Tegljači ga pokušavaju odsukati. Predviđanja su da bi ovi manevri mogli potrajati i nekoliko sedmica.
“Lanci sabdjevanja već su neko vrijeme pod pritiskom, a sada je veliki kontejnerski brod doslovno blokirao jednu od glavnih ruta svjetske trgovine”, konstatira Joanna Konings iz ING-a.
“Uprava Sueckog kanala pokušava ga osloboditi za promet, zastoj je sve veći, a izostanak prolaza izazvat će poremećaj u globalnim lancima nabave”, dodaje Konings.
Švicarski MSC, drugi brodar u svijetu za kontejnerski prijevoz tereta, tvrdi da je blokada Sueckog kanala pogodila sve velike prijevoznike.
“Kao česti korisnik kanala, MSC vrlo pozorno prati stanje kako bi ažurirao podatke u slučaju da zatrebaju krizni planovi za flotu ili mrežu usluga i kako bi procijenio mogući utjecaj na promet kontejnera na ionako vrlo izazovnom tržištu”, ističu.
“MSC-ovi klijenti, čiji teret treba proći kanalom sljedećih dana moraju biti spremni na potencijalne promjene rasporeda”, dodaje se.
Izvori u trgovini i otpremi navode da bi, ovisno o tome koliko će dugo trajati, poremećaj u Suezu mogao utjecati i na transport robe azijskih proizvođača do kupaca u Europi.
Leon Willems, glasnogovornik luke Rotterdam, kaže da će se posljedice blokade osjetit sve luke u zapadnoj Europi.
Eventualni novi poremećaji još bi više pogodili luke u SAD-u, u kojima pretovar već čeka više od 90 bodova, kažu izvori u logističkom sektoru.
Glasnogovornica luka New York i New Jersey kaže da zasada ne primjećuju utjecaj blokade u Suezu, ali pažljivo prate situaciju.
(N1info.com)