Novosti

Google mijenja praksu oglašavanja


Google će platiti kaznu od 220 miliona eura i promijeniće praksu oglašavanja na svojim platformama u okviru antitrastovskog sporazuma sa francuskim regulatorima.

Francuski organ za zaštitu konkurencije tvrdio je da je Google dao prednost svojim tehnologijama u odnosu na konkurente. Glavna zabrinutost francuskih regulatora tokom dvogodišnje istrage bila je da bi Google, budući da posjeduje dominantne alate i na kupovnoj i na prodajnoj strani oglašavanja na mreži, mogao da koristi informacije konkurenata za poboljšanje sopstvenih ponuda.

Google je u izjavi branio svoje oglašivačko poslovanje, tvrdeći da su njegovi alati “napravljeni za rad sa partnerima i konkurentima”. Kompanija nije priznala krivicu u vezi sa bilo kojim od navoda regulatora. Google se, međutim, obavezao na promjene zbog kojih će njihova Ad Manager platforma nesmetano raditi sa nezavisnim oglašivačima.

Google-ovo oglašivačko poslovanje, koje kompaniji donosi veliku većinu prihoda, privlači veliki interes regulatora širom svijeta. Još dvije istrage su u toku u SAD-u i Velikoj Britaniji. Manji prodavci sada kažu da bi promjene koje Google uvede mogle značiti veliku promjenu u oglašivačkoj industriji.