Ultimax d.o.o. – razvoj sopstvenog kadra ključ je održivog rasta

Ultimax d.o.o. – razvoj sopstvenog kadra ključ je održivog rasta

Ultimax d.o.o. Banja Luka, koja posluje u sklopu Ultimax grupacije, je konsultantska kompanija koja pruža profesionalnu uslugu poslovnog i finansijskog savjetovanja. Prateći savremene trendove poslovanja kompanija kreira inovativna biznis rješenja u cilju podrške i uspješnijeg pozicioniranja klijenata na tržištu.

Kako za Poslovne novine navodi direktor i osnivač Ultimaxa, Davor Maksimović, osnovna tajna uspjeha je biti brz u odgovoru na promjene i sobom imati posvećen tim koji to prati i razumije.

S obzirom da ste trećeplasirani u svojoj djeltnosti, “Izdavanje ostalog softvera”, po prihodu ostvarenom u 2020. godini, možete li nam otkriti tajnu svog uspjeha unatoč svim problemima koje je donijela pandemija?

“Uvjerenja sam da su male firme sa jednostavnom upravljačkom strukturom, a koje vode preduzetnici, najotpornije na promjene na tržištu. Pandemija je sa sobom donijela trenutno otkazivanje nekoliko značajnih ugovora, međutim istovremeno, zaokretom u ponudi, adekvatnim investiranjem, te prilagođavanjem “novom normalnom” smo uspjeli u prošloj godini imati rast od gotovo 80% u odnosu na godinu prije. Sa druge strane, imam privilegiju da sarađujem sa timom ljudi unutar naše kompanije, ili bolje da kažem unutar naših kompanija, koji razumiju i znaju, te su nam zaokreti u poslovanju sinhronizovan red koraka, kao da smo jedan organizam. “

Da li ste zadovljni prihodima ostvarenim u prvoj polovini ove godine?

“U prvoj polovini godine smo ostvarili 51% prošlogodišnjeg prihoda i smatram da je ovo sasvim zadovoljavajući pokazatelj. Imajući u vidu da smo u prethodnih pet godina imali eksponencijalni rast, mišljenja sam da su pokazatelji u ovoj godini, u stvari pokazatelji da smo dostigli željeni vrhunac u poslovanju, te treba da nastavitmo investirati kroz naše spin off projekte, kao i u diversifikaciju našeg poslovanja, što činimo već treću godinu za redom.”

Po čemu je Ultimax d.o.o. Banja Luka drugačiji od konkurencije? Koliko u budućnosti planirate ulagati u unapređenje usluga?

“Mi nismo tipična uslužna kompanija. Kada biste nas pitali jučer čime se tačno bavimo, odgovor bi bio vjerovatno malo drugačiji od onog koji bismo danas dali. Mislim da je jedna od osnovnih razlika nas u odnosu na konkurenciju to što naše interne ideje hranimo, kako bi postali projekti unutar naše kompanije, a zatim i do nivoa kada one mogu postati zasebni biznisi, kao što je slučaj sa našom sada zasebnom kompanijom Alphabet Group d.o.o., koja se bavi razvojem ljudi i procesa u kompanijama, kao i neformalnim edukacijama, na području čitavog Balkana, zatim našeg marketing odjela koji je postao marketinška agenija Eklektika, pa do trenutno najveće investicije, odnosno klinike Be Well, koja je počela kao niz konsultantskih projekata u medicini.”

Kakve se prilike pružaju mladima koji se zaposle u Ultimax d.o.o?

“Prosjek godina našeg tima je ispod 30. Mi smo po tome mlada kompanija, sa tendencijom da mladi i ostanemo. Shvatili smo da je razvoj sopstenog kadra ključ održivog rasta. Istina, nemamo svi ni vremena, ni resursa da se bavimo razvojem sopstvenog kadra. Iskreno, nismo ni mi imali, ni vremena, ni novca, ali smo opet krenuli tim putem, što nas je danas, na deseti rođendan postojanja dovelo u elitnu grupu najvećih.”

Koja znanja i vještine najviše cijenite kod zaposlenika?

“Mi, unutar naše grupacije, njegujemo kulturu otvorenog dijaloga. Otvorene, argumentima pokrivene priče. smatram da je iskrenost i otvorenost divna ljudska osobina koju želim kod naših saradnika. To nije uvijek lako, ali su zbog toga rezultati najbolji. Mi u otvorenoj priči dolazimo do toga da se svi naši saradnici mogu identifikovati sa pravcem našeg rada. Pri tome, jako cijenim ljudsku pamet, inteligenciju. Sretan sam da se okružim ljudima koji su bolji i pametniji od mene. Samo tako, mišljenja sam, možemo organizaciju podići na viši nivo.”

Da li su ljudi u BiH prepoznali značaj vaše metodologije i programa koji su već duže vrijeme prisutni u svijetu?

““Don’t trust the man, trust the figures”. Imajući u vidu da imamo stalan rast prihoda, kako na domaćem, tako i na ino tržištu, vjerujem da su pristup, program i metodologija rada prepoznati i prihvaćeni.”

Koji su ključni faktori uspješnog poslovanja kompanije?

“U prethodnim odgovorima sam, u svakom to na neki način i definisao, ali da sumiram. To su prilagodljivost promjenama, kvalitet tima koji nosi posao, i dodaću i pomalo ludosti da se u neke stvari ide, i ako ne znamo kako će završiti. Rekao bih da je zbog toga potrebno i malo sreće.”

Imate li definiranu strategiju društveno odgovornog poslovanja?

“Mi se smatramo društveno odgovornom kompanijom. Strateški dokument nemamo definisan. Možda smo premali za to, ali konstantno imamo društveno odgovoran rad, koji se ogleda kroz prvo jednostavnu podršku talentovanim pojedincima i ogranizacijama koje rade sa istima. Sa druge strane, dio našeg prihoda doniramo ljudima koji su u potrebi. Naša klinika Be Well je uključena u veliki broj društveno odgovornih kampanja, pa smo u sedmici muškog zdravlja donirali 30 uroloških pregleda, dok ćemo do kraja godine donirati još preko 100 različitih vrsta medicinskih usluga. U okviru Ultimax grupacije kontinuirano razvijamo četiri zasebna biznisa: Ultimax d.o.o. (www.ultimax.ba), Klinika Be Well (www.klinikabewell.com), Alphabet Group d.o.o (www.alphabetgroup.net), agencija za marketing Eklektika (www.eklektika.me).”

Piše: Ajsela Mekić

 

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.