Tema u fokusu

Pivo za bolje danas i sutra: Svi brendovi iz asortimana Carlsberg BH imaju pozitivan trend rasta


Carlsberg BH svojim inovativnim pakovanjima i novim okusima osvaja bh. tržište, a grupacija je u samom vrhu svjetske ljestvice. Klijentima uvijek nudi samo najbolje. Oni vjerniji tradicionalnim okusima imaju priliku uživati u najfinijim notama, a kompanija ne zaboravlja ni one avanturističkog duha koji tragaju za nečim novim.

Carlsberg BH dio je Carlsberg grupacije koja postoji 175 godina koja se sve to vrijeme rukovodi parolom ”Pravimo pivo za bolje danas i sutra”.

Upravo ta kontinurana predanost da se proizvodi što kvalitetnije pivo dovodi do dobrih poslovnih rezultata postignutih globalno, ali i na pojedinačnim tržištima.

Portfolio koji nude može da zadovolji i osvježi svakog ljubitelja piva i cidera, ali nasljeđe jedinstvene kulture koju Carlsberg njeguje podrazumijeva i velika ulaganja kompanije u napredak društva općenito.

Podrškom razvoju nauke, kulture i umjetnosti te sporta, Carlsberg širom svijeta doprinosi boljem okruženju u kojem živimo.
To bolje danas i sutra ostvaruje se širom svijeta kroz ostvarena partnerstva s naučnom, kulturnom i sportskom zajednicom, ali i kroz djelovanje Carlsberg fondacije, jedne od najstarijih komercijalnih fondacija u svijetu, koja još od 1876. godine upravlja Carlsberg grupacijom. Naime, upravo je zadatak fondacije da vodi računa da pivara radi s fokusom na inovacije i proizvodnju kvalitetnih proizvoda, istovremeno pružajući podršku naučnim istraživanjima kroz dodjelu stipendija i grantova za društveno korisne projekte.

S više od 42. 000 zaposlenih, Carlsberg grupacija predstavlja jednu od četiri najveće internacionalne pivare na svijetu. Posluje na svih pet kontinenata, sa jakim lokalnim prisustvom na 40 tržišta Evrope i Azije.

U Bosni i Hercegovini ove godine obolježavamo jubilej, 15. godina poslovanja, a ujedno bilježimo i rekordne rezultate ostvarene u 2021. Naš posvećeni tim, koji se širi i razvija, ambiciozno nastavlja i u ovoj godini te se izvanrednom rezimeu poslovanja nadamo i na kraju 2022. Naš portfolio u BiH broji 11 pivskih brendova, a s obzirom da svaki brend ima svoju priču I ciljnu skupinu, mi se trudimo da tu priču što uspješnije predstavimo našim potrošačima”, kazao je Amir Tobudić, direktor kompanije u razgovoru za ”Poslovne novine”.

Niti jedan veliki iskorak ne dolazi preko noći, pa je tako i rast kompanije konstantan od 2016. godine.

Rekordne rezultate poslovanja ostvarili smo u 2021., vrlo izazovnoj godini, ali smo u još izazovnijoj 2020. rasli volumenski, odnosno prihodovno. Naša poslovna strategija koja je okrenuta premiumizaciji kroz naše brendove, u sinergiji sa probably najboljim ljudima u svim odjelima, te izvanredni poslovni odnosi sa našim kupcima i partnerima, uz odabir najboljih kanala prodaje, donijela je ovakav rezultat u godini kada smo prvi put suočili sa pandemijom. Dakle, upravo su premiumizacija brendova i motiviranost uposlenika doveli do vrhunskih rezultata, te smo danas u poziciji koja je san za kompanije iz FMCG industrije – imamo rast prodajnog volumena i tržišnog udjela a smanjenje zaliha na tržištu”, pojasnio je on.

Istakao je kako su inovacije u pakovanjima, novim okusima, načinima komunikacije i promocije samo su neke od praksi kojima drže pažnju konzumenata, odnosno osvajaju nove.

”Izuzetno smo ponosni što svi brendovi iz asortimana Carlsberg BH imaju pozitivan trend rasta. Tuborg nam je posebno sjajna zvijezda premium portfolija. Njegov performans je fantastičan na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, a rast konstantan iz godine u godinu. I ostali brendovi, poput Carlsberga, ukazuju na ogroman potencijal daljeg rasta. Somersby je kategorija za sebe i apsolutni sinonim za cider, a potrošačima smo nedavno predstavili novi okus, jagoda & limeta bez alkohola, namijenjen za svaki bezbržni trenutak. Posebno u ljetnim mjesecima mnogi rado uživaju i u modernom, osvježavajućem pšeničnom pivu s naznakom citrusa – Kronenbourg 1664 Blanc. Ne izostavimo PAN, koji je značajan u regiji Tuzla i Zenica, gdje Carlsberg BH ima partnersku saradnju sa sportskim klubovima OKK “Sloboda” i NK “Čelik”, i odličnu saradnju sa lokalnom zajednicom kroz društveno odgovorne projekte. Ove godine proširili smo i asortiman pakovanja Pan Gold piva, pa su na tržištu dostupne povratne boce od 0.5l i boce od 0.35l”, pojasnio je Tobudić.

Vjeruje kako je uspjeh rezultat timskog rada, a za uspjeh svakog tima bitno je da su svi koji ga čine kompetentni, vrijedni i posvećeni, ali i motivirani.

“Snažna energija, timski duh i povjerenje obilježja su naše interne saradnje koja se prenose na kupce, dobavljače, partnere, a i krajnje potrošače. Stoga je izuzetno bitno kako mi radimo i komuniciramo interno, kako sarađujemo jer to se sve reflektuje i na naš položaj na tržištu. Izuzetno vodimo računa o profilu osoba koje upošljavamo, želimo da su zadovoljni svojim radnim mjestom ali svakako i da mogu odgovoriti izazovima i očekivanjima od date radne pozicije. Naš tim kontinuriano razvijamo i nadograđujemo, ulaganjem u specifična znanja uposlenika koji su tu više godina ali i pravilinim odabirom i usmjerenjem novih kolega. Od radnika očekujemo profesionalan odnos, posvećenost i zalaganje, ali i brinemo da se profesionalno i odgovorno odnosimo prema njima”, kazao je Tobudić.

Carlsberg omogućava svojim zaposlenim sigurnu i zdravu radnu sredinu koja uključuje pravedan odnos prema svakom zaposlenom, bez obzira na rasnu pripadnost, spol, vjeru, nacionalnost, spolnu orijentaciju, politička uvjerenja, fizičke sposobnosti, starosnu dob i slično.

”Posebno smo ponosni na činjenicu da smo uprkos pandemiji Covid-19, zadržali sve zaposlenike, uposlili nove, povećali plate, te u skladu sa Procedurom o vrednovanju radnog učinka isplatili godišnje bonuse. Carlsberg kompanija jednako brine o svim članovima svog tima, na prvom mjestu o zdravlju i bezbjednosti, te svi zaposleni imaju pravo na besplatan sistematski pregled u toku godine. Imamo izuzetno malu fluktuaciju zaposlenika što govori o zadovoljstvu i dobroj radnoj atmosferi u našoj kompaniji”, istakao je Tobudić.

Jedna od važnih praksi koju provode na nivou grupacije svake druge godine jeste anketiranja zadovoljstva uposlenih. Posebno su ponosni da su u godini kada su ostvarili svoj rekord na tržištu kada je prodaja u pitanju, imali i dobre rezultate zadovoljstva i angažovanja uposlenika, jer je Carlsberg BH, po ovom parametru, među tri najbolje zemlje u Carlsberg svijetu.

Mislim da je ovo anketiranje važno jer osim rezultata koji pokazuju veliku posvećenost cijelog tima i lojalnost kompaniji, ono je sjajan način da identifikujemo prostor za unapređenja i njegujemo zdravu radnu sredinu”, kazao je Tobudić.

Smatra da iako javne kompanije dominiraju s brojem uposlenih, ipak su jake i konkurentne kompanije iz privatnog sektora te koje pomažu u uspostavi funkcionalne tržišne ekonomije.

”Veliki odliv stanovništva iz BiH koje je u potrazi za boljim životom trenutno se dijelom zaustavlja upošaljavnjem građana u stranim kompanijama koje svoja predstavništva otvaraju u BiH, jer nude bolje uslove rada i plate veće od prosjeka. Sve to utiče da bar određeni procenat aktivno sposobnog stanovništva ne ode iz zemlje. Upravo kao dio velike svjetske grupacije naš značaj prepoznajemo i ovdje, jer rastom na tržištu mi otvaramo i nova radna mjesta i donosimo nove, progresivne poslovne praske u ukupni poslovni milje”, kazao je Tobudić.

Za budućnost planiraju nastavak rasta na tržištu piva u BiH u svim segmentima poslovanja Carlsberg BH te nastavku proširenja tima.

Razgovarala: Anesa Pindžo