Tema u fokusu

Krajina Klas uskoro lansira novu liniju proizvoda, a planira i širenje na hrvatsko i njemačko tržište


Kompanija Krajina Klas trenutno posluje na tržištima Bosne i Hercegovine, Srbije i Slovenije, a u pregovorima su i za ulazak na tržište Hrvatske i Njemačke u narednom periodu. Kompanija se, kako je za Poslovne novina kazao Nemanja Trivić, direktor marketinga, bavi proizvodnjom svježih i smrznutih pekarskih i poslastičarskih proizvoda, pekarskom maloprodajom, te prodajom sirovina za kolače i sladolede od poznatih italijanskih brendova Mec3 i Irca.

Kao i brojne druge kompanije, trenutno se i Krajina Klas suočava sa različitim izazovima u poslovanju.

„Trenutni izazovi u poslovanju su obezbjeđivanje stabilnih lanaca nabavke i predvidljivosti cijena materijala, nedostatak radne snage, kao i povećanje plata, te nesigurnost u dugoročnu kupovnu moć s obzirom na značajno poskupljenje troškova života svih građana“, kaže Trivić.

 

Aktuelna kriza u svijetu uticala je i na snabdijevanje od inostranih dobavljača, što zbog značajnog povećanja cijena kod domaćih dobavljača koje su uticale na mnoge poslovne odluke. Nisu bili mnogo zabrinuti za dostupnost sirovina za proizvodnju jer su imali određene ugovorene količine najbitnijih sirovina, ali su bili zabrinuti za reakcije kupaca na nove cijene. Trenutno se, kaže Trivić, situacija stabilizovala te se vraćaju u neku vrstu redovnog poslovanja.

„Zadovoljni smo dosadašnjim rezultatima koje smo postigli u ovoj godini, jer smo pored situacije sa rastom cijena sirovina i energenata uspjeli da iznesemo i rast plata od 25 posto na nivou kompanije i da privedemo kraju značajne investicije u automatizaciju proizvodnje“, istakao je Trivić.

S obzirom na to da su prethodne godine, kao i ova, bile turbulentne u Krajina Klasu nisu postavljali velika očekivanja, pa su u skladu s tim i zadovoljni dosadašnjim rezultatima s obzirom na to da su bez većih problema iznijeli cijelu situaciju sa povećanjem cijena materijala, problemima u lancu nabavke i povećanja plata bez ugrožavanja redovnog poslovanja.

„U narednom periodu, očekujemo izlazak na nova tržišta i lansiranje novih linija proizvoda na našem tržištu i tržištima na kojima trenutno poslujemo. Uporedo radimo i na linijama za lepinje, fermentisanim smrznutim kroasanima, te linija za ćabate i sitna peciva, te planiramo do kraja godine da pustimo prve proizvode sa ovih linija. Naravno, sve ove stvari zahtijevaju i nove zaposlenike kao i proširenje proizvodnje i skladišta na postojećim lokacijama“, ističe Trivić.

Danas je kompanija veoma uspješna, a za to, kaže Trivić, trebaju zahvaliti dobroj usluzi i kvalitetu proizvoda, koji su oduvijek bili glavni fokus kompanije. Ove dvije stvari, dodaje, ne bi uspjeli da ostvare bez svojih uposlenika, kupaca i dobavljača.

„Pored dobre usluge i kvaliteta proizvoda, dodatno nas od drugih izdvaja i razvoj dugoročnih odnosa sa svim uključenim stranama u našem poslovanju jer su za uspjeh potrebni stabilnost i predvidljivost poslovanja“, zaključio je.

Razgovarala: Minela Pamuk