Franšize

Od Murtera do Amerike: Originalni i slasni riblji recepti osvojili ljubitelje street fooda


Mladi preduzetnik Stefano Petrović osmislio je Fish Delish, moderan koncept ribljeg street fooda i pogodio ukus kupaca • Nakon samo dvije godine poslovanja, otvara se već šesti restoran, i to u Americi

Ljepote Murtera i obližnjih Kornata mogu poslužiti kao inspiracija mnogima pa tako i za uspješnu poslovnu ideju. Murterin Ivica Petrović godinama je ribario po arhipelagu, no znao je svojom koćaricom potegnuti i daleko prema jugu, sve do otoka Jabuke. Sve je još kao dijete upijao njegov sin Stefano, nerijetko sudjelujući u poslu. Već tada mu nije bilo mrsko nositi kašete i prati brod, a kao vrlo mlad, počeo je na tom tragu razmišljati i o poslovnim idejama.

„Od djetinjstva sam u doticaju s ribom, a mojem današnjem pozivu doprinijela je obiteljska tvrtka za otkup i preradu ribe, stara već 25 godina, koja danas opskrbljuje restorane i drugim namirnicama. Baveći se nabavom i prodajom, bio sam u kontaktu s mnogim ugostiteljskim objektima i tako uvidio koji koncept ponude na tržištu nedostaje“, kaže Stefano Petrović.


Od obiteljske tradicije do inovativnog koncepta street fooda

Ono što svakako nedostaje u jednoj primorskoj zemlji je veća ponuda kvalitetnog ribljeg street fooda. Kako je baš područje Murtera i Kornata poznato po jakoj gastronomskoj ponudi, Stefano je osmislio Fish Delish, moderan i inovativan koncept street food restorana, koji riblje proizvode vrhunske kvalitete, uz dobar omjer cijene i kvalitete, čini dostupnima širem krugu kupaca. Misija brenda Fish Delish je riblje namirnice pripremiti i kombinirati s prilozima i umacima vlastite recepture na originalan i drukčiji način. Zamisao se krčkala niz godina sve dok 2020. unatoč pandemiji nije otvoren prvi lokal.

„Logično je bilo naš prvi restoran otvoriti upravo u Murteru, ali nismo uspjeli pronaći adekvatan slobodni prostor. Srećom, palo mi je na pamet kao bismo mogli iskoristiti kontejner na prostoru na kojem su inače smješteni štandovi. Angažirali smo kompaniju koja prerađuje kontejnere te dizajnericu koja ga je dizajnirala i postigla cjelovito oblikovanje prepoznatljivog Fish Delish vizuelnog identiteta koji prati svaki novootvoreni objekt. Uz postizanje funkcionalnosti, puno smo pozornosti dali estetici te stvaranju ugodne atmosfere i dizajna koji će privlačiti već pogledom“, otkriva Stefano.

Vrijeme do pogodnog trenutka za otvaranje dobro je iskorišteno. „Cijele sam zime smišljao recepte te pozivao prijatelje na degustaciju. Kako se sve to događalo u vrijeme početka pandemije, bilo je neizvjesno hoćemo li moći otvoriti, no uspjeli smo tijekom ljeta. Mnogi su bili skeptični oko uspjeha ribljeg street fooda. Govorili su mi: neće ti ići riba, stavi ćevape ili pizzu. No, isplatilo se što sam bio ustrajan“, ističe Petrović.

Fish Delish nije samo priča o ukusnoj ribi

Na projektu je radila cijela porodica, a posebno Stefanova supruga Mihaela i sestra Talita. Uspjeh nije izostao zbog naglaska na kvaliteti namirnica, jednostavnosti pripreme i brzini obrade namirnica te vlastitim receptima.

Odlika našeg menija su isključivo riblji proizvodi uz priloge i umake vlastite recepture – riblje burgere i dogove, tople i hladne sendviče, tjestenine, salate, fish and fries i sirovu riblju platu. No primjerice, riblji burgeri nisu mljeveni ni miješani s nikakvim dodacima, već koristimo čiste filete koje režemo na različite načine, a sve kako bi očuvali punoću okusa ribe. Svako jelo primamljivog je izgleda te ima i svoje kreativno ime, pa ih ne nazivamo burger, sendvič i slično.“


Brzo širenje novih poslovnica

Uspjeh s prvim lokalom u Murteru doveo je lani do otvaranja drugog u Vodicama, a ovog ljeta uspješno je zaživio i novootvoreni objekt u zagrebačkom Avenue Mallu.

„Želja nam je bila otvoriti restoran u velikom gradu, koji će raditi cijele godine, a za Zagreb sam i privatno vezan. Kako u središtu grada, među ostalim i zbog posljedica potresa, nije jednostavno pronaći dobar prostor, odlučili smo prihvatiti priliku u Avenue Mallu. Objekt smo otvorili tijekom ljeta, a nakon povratka s godišnjih odmora, promet je osjetno porastao te možemo zadovoljno zaključiti da su Zagrepčani dobro prihvatili novitet.“

Istodobno, Fish Delish je ovog ljeta dobio i prve dvije franšizne poslovnice – u Makarskoj i Bolu na Braču. Njihov ovosezonski uspjeh nagovještava u kojem smjeru bi se projekt trebao razvijati.

Kroz putovanja sam imao priliku vidjeti brojne strane franšize i način njihovog funkcioniranja u praksi, te su me iste potaknule na istraživanje ovog načina poslovanja i primjene tog znanja u formiranju vlastitog poslovanja. Od samog početka mi je vizija bila stvoriti koncept koji će biti posložen i standardiziran do detalja, a smatrao sam da će upravo riblja priča, koja je vrlo rijetka i ne često viđena, pronaći svoje mjesto na tržištu“, kaže Stefano.

No, to nije sve. Glas o uspješnim franšizama ovog originalnog projekta došao je čak i do Amerike. Do kraja godine trebala bi biti otvorena poslovnica u New Jerseyu, a u Fish Delishu vesele se i stalnom interesu za nove franšize. Njihova snaga je upravo u uspješnoj obiteljskoj priči mladih poduzetnih ljudi.

Izvor: Fish Delish/jutarnji.jr
Foto: Fish Delish