Tema u fokusu

Belma Ćatić: Tajna višedecenijskog uspjeha je stavljanje kvaliteta ispred kvantiteta


Počeci divne priče koja se zove firma HEN d.o.o. vežu se za, sada već davnu, 1982. godinu i grad Maglaj u kome je osnovana kao radionica za remont kočionih pločica i pakni te lamela kvačila za putnička i teretna motorna vozila kao i poljoprivredne mašine i građevinsku mehanizaciju.

Petnaest godina kasnije pruža se sjajna prilika za rast i firma seli sjedište u Zenicu. Novi grad, novi ljudi i nove mogućnosti stvarali su nove planove. Sarajevo je, nešto kasnije, postalo logičan cilj. U glavnom gradu prvo se otvara poslovnica, a od 2003. godine i sjedište firme.

Izrada, obnova, reparacija

Kroz godine rasta i razvoja, firma je širila ne samo broj uposlenika, nego i svoju djelatnost. Mala maglajska radionica koja je počela sa dvoje uposlenih postaje ozbiljan porodično vođen projekt u kojem šest uposlenika rade obrade svih vrsta i veličina kočionih doboša i diskova za sve vrste putničkih i teretnih motornih vozila na specijalizovanim mašinama za obradu diskova i doboša njemačkog proizvođača Hunger.

Danas, 40 godina od osnivanja, HEN Sarajevo se bavi obnovom kočionih obloga i pločica za putnička i teretna motorna vozila, poljoprivredne i građevinske mašine te remontuju sve vrste lamela kvačila za suho trenje i lamela spojnica za rad u ulju za putnička i teretna vozila, kao i za razne mašine i uređaje. Posljednjih nekoliko godina firma se bazirala, u početku za reparaciju kočionih kliješta prvo za sve vrste kamiona i autobusa, a potom usluge proširila i na sve vrste putničkih i kombi motornih vozila (m/v).

“Izrađujemo i kočnice i frikcione elemente za industrijske, građevinske, poljoprivredne i ostale specijalne mašine. Sve izrađujemo od atestiranog bezazbestnog materijala. Radimo i zakivanje kočionih obloga mašinskim pneumatskim presama, nitnama po zahtjevima i željama naših kupaca. Pored toga, obrađujemo kočione doboše i diskove za putnička i teretna vozila na mašinama “Hunger”. To su specijalne mašine namijenjene za obostranu obradu diskova istovremeno. Uz to, pjeskarimo razne vrste metalnih elemenata gabarita do 500 mm u pjeskarniku tipa satelit uz upotrebu čelične sačme granulacije od 0,6 do 1,2 mm”, kaže nam Belma Ćatić i dodaje:

“Pored navedenog primarno, posljednjih nekoliko godina se bavimo reparacijom svih vrsta kočionih kliješta za sve vrste putničkih, teretnih, kombi vozila, kao i ostalih građevinskih mašina.”

Ukoliko imate potrebu za reparacijom lamela kvačila, disk pločica, kočionih kliješta ili pakni, a vlasnik ste putničkog ili dostavnog vozila, kombija, teretnog motornog vozila, autobusa, traktora, inžinjerijske ili građevinske mašine, krana pa čak i održavate neki lift, poslovne prostorije HEN-a vaša su prva adresa. Sjajna postava zaposlenika pobrinut će se da, bukvalno i metaforički, zakočite na vrijeme i izbjegnete proklizavanje.

Pored obnove klasičnih lamela kvačila u HEN-u možete dobiti reparaciju svih vrsta uljnih lamela za automatske mjenjače na motorima, putničkim motornim vozilima i svim vrstama građevinskih mašina, kao i sve vrste kočionih lamela koje rade u ulju. Također, zanimljivo je, ovdje se vrše remont i izrada potpuno novih lamela od sinter bronze za trkaće automobile.

Dvosmjerna ulica povjerenja i poštovanja

Odnose sa kupcima vlasnici firme grade na uzajamnom povjerenju i poštovanju, kao i nastojanju da kupci za svoj novac dobiju najbolju moguću uslugu te proizvod kojeg prati odgovarajuća garancija.

A put do povjerenja kupaca i mjesta na kojem su sada nije uvijek bio lak. Period pandemije Covid 19 bio je vrlo izazovan.

“Taj period je na mnoge negativno uticao, ne samo na nas. Strah od nepoznatog i sam ishod pandemije bio je upitan i ostavio je velikog traga na dosta poslovnih sektora, pa tako i na naš. Za vrijeme Covid-a naša frima radila je kao i prije pandemije, naravno, uz poštovanje svih propisanih epidemioloških mjera. To je bio period u kojem je firma osjetila blagi pad na bazi mjesečnog prometa u poređenju sa dotadašnjim poslovanjem. U tom periodu primarni cilj je bila sigurnost uposlenika, koji su bili obezbijeđeni neophodnom opremom za rad, ali i samih kupaca koji bi dolazili u firmu. Na svu sreću, taj period je iza nas i nadamo se da se više neće ponoviti, nada se naša sagovornica, koja je odnedavno na čelu firme i na koju je svoje znanje i iskustvo prenio otac Jasmin.”

Veliki je izazov preuzeti odgovornost za tako uspješnu firmu. Hoće li biti promjena u poslovanju ili nastavljate kao i do sada? Kakvi su Vam planovi?

“U narednom periodu imamo u planu proširiti asortiman usluga. Trenutno, plan na kojem se radi je vezan za reparaciju svih vrsta kočionih crijeva, koja su usko vezana sa dosadašnjim uslugama koje pružamo našim već postojećim i potencijalnim novim kupcima. To je mali projekt i istraživanje na kojem trenutno radimo, a realizaciju planiramo za 2023. godinu.”

Uspjeh kao cilj pojedinca i kolektiva

Firma je na listi LRS BIS bonitetnih i pouzdanih firmi. Koliko je u današnjem poslovnom okruženju na takvu listu teško doći i koliko je teško na njoj opstati?

“Smatram da bi se svaka firma sa jasno definisanom misijom i vizijom, mogla u jednom periodu zasigurno naći na Vašoj listi. Naš glavni cilj, kada je riječ o samoj pouzdanosti i povjerenju kod kupaca je upravo taj feedback, koji nam mnogo govori o zadovoljstvu kupaca. Jako je bitan pristup, komunikacija i „slušanje“ njihovih potreba jer kupac je zaista uvijek na prvom mjestu. Svaki uspjeh zavisi, kako od individualnog doprinosa svakog uposlenika, tako i od kolektiva. Oni zajedno doprinose bonitetu i pouzdanosti na tržištu već lojalnih, a svakako i potencijalnih novih kupaca.”

Vaša firma nema dugova ni po kojem osnovu, a to je danas prava rijetkost. Je li teško postići tu poslovnu disciplinu, po kojoj se prvo izmiruju obaveze?

“Kada imate složne ljude oko sebe, kada je organizovanost na nivou, zaista ništa nije teško. Nikada nismo koristili takozvano agresivno oglašavanje/promociju koje bi nas možda i prije istaknulo na tržištu. Uvijek smo birali malo sporiji, ali sigurniji put koji nas je i doveo do mjesta gdje smo danas. Sigurni temelji kao i postepen razvoj kroz mjesece i godine nam je omogućio da uvijek ispunjavamo obaveze u dogovorenom vremenskom periodu, kako prema kupcima, tako i prema samim dobavljačima. Tu disciplinu nije teško postići. Tajna je dobra organizovanost od samog početka koja garantuje siguran put ka daljnjem napretku.”

Šta je zapravo najvažnije u poslu? Koji je, ako možete podijeliti s nama, najbolji savjet koji Vam je otac dao, a tiče se posla?

“Stalno je govorio da je kupac uvijek na prvom mjestu, da je primarni zadatak ispoštovati kupce i pružiti im sve potrebne informacije o našim uslugama koje ih zanimaju. Biti ljubazan i odnositi se sa poštovanjem prema kupcima i prethodno ugovorenom poslu je neizostavan moto naše firme koja je uvijek stavljala fokus na kvalitet rada i zadovoljstvo kupaca u odnosu na kvantitet. Glavni cilj, ma koliko tržište bilo konkurentno i svojevremeno zahtjevalo uvođenje inovacija, je zadržati kvalitet pružanja usluga koje onda predstavljaju garant ne samo za već postojeću, lojalnu, grupu kupaca, već i one nove na tržištu.”

Reference ili klijenti kao najbolja preporuka

Na listi stalnih klijenata usluga i proizvoda HEN-a su neke od najvećih kompanija u našoj zemlji u svojim branšama. Tako su svoje mjesto na njoj našli Euro-Asfalt, KJKP KRO Rad, KJKP ViK Sarajevo, Bosman, Sarajevogas, Cimos, Akova Impex, Centrotrans Istočno Sarajevo, Romanija putevi, Guma-m, Goražde putevi, Okac d.o.o. Goražde, Bucomerc, KAM I BUS, KJKP Sarajevo Šume, kao i mnoge druge građevinske i transportne firme.

Piše: A. BEĆIRAGIĆ