Umjetni zaslađivači mogu povećati rizik od srčanih bolesti i moždanog udara

Umjetni zaslađivači mogu povećati rizik od srčanih bolesti i moždanog udara

Mnoga hrana i pića koriste umjetne zaslađivače kao što su Equal i Splenda kako bi postigli okus koji potrošači obožavaju, bez kalorija. Ako volite dijetalne gazirane napitke ili ste zaljubljenik u pakirane slatkiše koji se reklamiraju kao dijetalni ili bez šećera, velike su šanse da konzumirate više zamjena za šećer nego što mislite. I to bi moglo biti nešto o čemu biste trebali razmisliti sljedeći put kada budete išli u kupnju namirnica, jer je nova studija otkrila vezu između umjetnih zaslađivača i povećanog rizika od srčanih bolesti i moždanog udara, piše Eatthis.

U studiji, objavljenoj u The BMJ, istraživači su pogledali rezultate 103.388 odraslih Francuza koji su bili dio kohorte NutriNet-Sante u kojoj je 37,1% sudionika izjavilo da su konzumirali hranu i pića koji sadrže umjetna zaslađivača. U prosjeku su navodno konzumirali 42,46 miligrama umjetnih zaslađivača svaki dan, što je otprilike isto kao i paketić stolnog zaslađivača. Istraživači su otkrili da su se konzumirali različiti umjetni zaslađivači, ali čini se da je većina bila aspartam, koji je činio 58% ukupnog unosa umjetnih zaslađivača koji su prijavljeni; acesulfam kalij, koji je činio 29%; i sukraloza koja je činila 10%.

Nakon follow-upa koje se dogodilo devet godina kasnije, istraživači su primijetili da su oni koji su konzumirali umjetna sladila povećali rizik od kardiovaskularnih ili cerebrovaskularnih poremećaja za 9%. Osim toga, istraživači su otkrili da je aspartam vjerojatnije povezan s cerebrovaskularnim događajima, dok su acesulfam kalij i sukraloza povezani s većim rizikom od koronarne bolesti srca.

Ovo je u skladu s drugim istraživanjima koja ukazuju na veći rizik od srčanih bolesti i moždanog udara među velikim korisnicima umjetnih zaslađivača. Iako ova konkretna studija nije osmišljena da pokaže uzrok i posljedicu, činjenica je da je nekoliko studija ukazalo na iste zdravstvene rizike”, kaže Samantha Cassetty, MS, RD, i koautorica Sugar Shocka.

Kada je riječ o tome kako umjetni zaslađivači potencijalno povećavaju rizik od srčanih bolesti i moždanog udara, Cassetty predlaže različite mogućnosti.

“U konačnici, nemamo čvrste odgovore zašto umjetni zaslađivači mogu povećati rizik od srčanih bolesti i moždanog udara, ali imamo mnogo dokaza koji upućuju na to da nisu od pomoći i da mogu biti štetni”, objašnjava Cassetty.

Ako želite smanjiti umjetna sladila u svojoj prehrani, Cassetty ima nekoliko savjeta. “Ako pijete dijetalna gazirana pića svaki dan, možete početi tako što ćete smanjiti njihov broj u danu, a zatim prijeći na svaki drugi dan… sve dok ne dođete do toga da uglavnom želite piti samo vodu. Taj pristup možete koristiti i kada je u pitanju vaša kava ili čaj. Započnite smanjivanjem broja paketića koje stavljate u svoje piće, a zatim pokušajte doći do točke u kojoj ne koristite zaslađivače”, ističe Cassetty.

Izvor: poslovni.hr

Oznake:

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.