Novosti

Luka Bar bi uskoro mogla dobiti LNG terminal, za izgradnju zainteresirani Singapur i SAD


Izgradnja LNG terminala u Luci Bar pozicionirala bi grad Bar, ali i cijelu Crnu Goru, kao svojevrsno energetsko čvorište ovog dijela Zapadnog Balkana, zaključeno je na sastanku ministra financija Aleksandra Damjanovića. s predstavnicima State Departmenta.

Damjanović se u Washingtonu sastao s predstavnicima State Departmenta, a tema sastanka bili su ekonomski odnosi Crne Gore i Sjedinjenih Američkih Država (SAD), s naglaskom na saradnju u oblasti energetike. Zajednički je ocijenjeno da su pitanja energetske sigurnosti, diversifikacije i transformacije prema obnovljivim izvorima i tzv. “čiste” energije od neprocjenjive važnosti za obje zemlje. U tom smislu razgovarano je o mogućnosti izgradnje LNG terminala (terminala za tečni plin) u Luci Bar, čime bi se Bar i Crna Gora pozicionirali kao svojevrsno energetsko čvorište ovog dijela Zapadnog Balkana.

Na sastanku su dogovoreni i konkretni koraci prema realizaciji ove ideje. Bilo je riječi i o potencijalnom sudjelovanju američkih kompanija u ovom, ali i drugim energetskim i prometnim infrastrukturnim projektima, a ministar Damjanović je izrazio spremnost Crne Gore da u partnerstvu s američkim kompanijama i uz podršku američkih razvojnih agencija pristupi realizaciji projekta.

Podsjetimo, krajem prošle godine objavljeno je kako će singapurska kompanija LNG Alliance u prvom kvartalu 2023. donijeti konačnu odluku o izgradnji terminala za LNG u Luci Bar.

Singapurska kompanija je u maju 2022. završila primarnu studiju izvodivosti izgradnje i opremanja LNG terminala u Baru i potpisala memorandum o razumijevanju s Lukom Bar o izradi detaljnijih studija za novi terminal preko kojeg će za potrebe Crne Gore, ali i nekoliko drugih zemalja, osigurati opskrbu plinom kao novim energentom.

Ta je kompanija u decembru 2021. potpisala memorandum o razumijevanju s EPCG kojim je predviđena izrada studija izvodivosti za izgradnju LNG terminala u Baru, ali i novih plinskih elektrana u Baru i eventualno u Podgorici. Prema tom aranžmanu, LNG Alliance bi izgradio infrastrukturu potrebnu za uvoz plina koji bi u Bar stizao brodovima – LNG tankerima, kao i infrastrukturu potrebnu za dovoz plina do novih elektrana kojima bi upravljala EPCG.

Računa se da bi novi LNG terminal u Baru za početak trebao imati kapacitet od 400.000 tona godišnje, a njegov bi se kapacitet mogao relativno lako i brzo povećati tri puta.

Izvor: poslovni-dnevnik.me