Novosti

Banjalučka pivara slavi 150 godina postojanja uz kampanju i predstavljanje novih ukusa piva


Za “Banjalučku pivaru” ova godina je u znaku je jubileja pa će obilježavanje 150. rođendana započeti slavljeničkom kampanjom, kojom će ljubitelje piva provesti kroz razne epohe i podsjetiti na put koji je pivara prošla tokom punih 15 decenija postojanja.

Na kampanju se naslanja i nadolazeća interaktivna izložba, kao svojevrsno putovanje kroz istoriju “Banjalučke pivare”, a u godini jubileja “Pivara” planira da obraduje potrošače i predstavljanjem novih ukusa piva.

– Malo je pivara u svetu koje se mogu pohvaliti tradicijom i istorijom kao “Banjalučka pivara”. Samo tokom prošle godine izvezli smo skoro deset miliona litara piva, što je fantastičan rezultat – rekao je vlasnik i generalni direktor “Banjalučke pivare” Ilija Šetka.

Istakao je da mu to daje razlog da vjeruje da će i naredna decenija pivare biti obilježena velikim uspjesima.

– Uspeh koji “nektar”, “nektar radleri”, “banjalučko pivo” i “crni đorđe” prave na tržištima Srbije, Hrvatske, Italije, Crne Gore, Slovenije i ostalim izvoznim tržištima daje novu snagu i motivaciju za još veća ulaganja i širenje poslovanja, koje planiramo u godinama koje su pred nama. Verni smo tradiciji kvaliteta, ali smo istovremeno u koraku sa svim svetskim trendovima u pivarskoj industriji – zaključuje Šetka.

Prije 150 godina, vrijednim radom monaha Trapista iz samostana Marija Zvijezda nastala je “Banjalučka pivara”. Njen osnivač bio je Franz Pfanner, čelnik reda trapista u Banjaluci, koji je uz pomoć ostalih monaha pokrenuo pivaru, ali i proizvodnju čuvenog “trapist” sira te jednu od prvih elektrana u Evropi.

Koristeći njemačku tehnologiju i češko iskustvo u proizvodnji piva, tadašnja pivara je počela da proizvodi pivo vrhunskog kvaliteta, koje je u to vrijeme služilo kao svojevrsna terapija za liječenje zavisnosti od rakije.

Vremena su se promijenila, a “Banjalučka pivara” i dan-danas čuva tradiciju, zahvaljujući kojoj je postala jedno od glavnih obilježja grada na obalama Vrbasa.

Danas, vijek i po kasnije, “Banjalučka pivara” je sa svojim najpoznatijim brendom “nektar” pivom izrasla u najveću i najcjenjeniju pivaru u BiH i najveću nezavisnu privatnu pivaru na cijelom Balkanu.